FreeCinema

Follow us

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ (2013)

(THE PLACE BEYOND THE PINES)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέρεκ Σιανφράνς
  • ΚΑΣΤ: Ράιαν Γκόσλινγκ, Μπράντλεϊ Κούπερ, Εύα Μέντες, Έμορι Κόεν, Ντέιν ΝτεΧάαν, Χάρις Γιούλιν, Ρέι Λιότα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 140’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Κασκαντέρ περιοδεύουσας ατραξιόν με μηχανές κάνει ληστείες τραπεζών (σε μια προσπάθεια ν’ αναλάβει τις ευθύνες της πατρότητας του μωρού που απέκτησε εν αγνοία του με περαστικό φλερτ) και διασταυρώνεται μοιραία με αστυνομικό, που μετά την ηρωοποίησή του το γυρνάει σε νέος Σέρπικο. Η γνωριμία των γιων τους στο λύκειο θα γράψει το τέλος μιας τραγωδίας;

Δύο χρόνια μετά τη σχεδόν καθολική αποδοχή που είχε το μάλλον υπερτιμημένο «Blue Valentine», ο Ντέρεκ Σιανφράνς γυρίζει ένα πολύ – υπερβολικά ίσως – πιο φιλόδοξο σχέδιο, που ενώ έχει αρκετά καλά σημεία, αποτυγχάνει να τα ενώσει σε ένα λειτουργικό και ολοκληρωμένο σύνολο. Η ιστορία δύο ανδρών που συναντιούνται σε μια μοιραία στιγμή, αλλά και των γιων τους, μοιράζει στα τρία την ταινία. Σε τρία ανισομερή κομμάτια που δεν έχουν την ίδια ανάπτυξη, ούτε την ίδια προσοχή από το δημιουργό της ταινίας.

Σε ένα θλιβερό μέρος της Πολιτείας της Νέας Υόρκης, ο Ωραίος Λουκ, φιγουρατζής, με ύφος, γεμάτος τατουάζ και με ένα τσιγάρο διαρκώς κρεμασμένο στα χείλη, είναι το αστέρι μιας περιοδεύουσας ατραξιόν με μηχανές. Στο «Γύρο του θανάτου» είναι αστέρι και έχει τα παιδάκια και τα κορίτσια να τον χαζεύουν. Ένα απ’ αυτά, η Ρομίνα, πηγαίνει να τον δει, ένα χρόνο μετά την τελευταία του επίσκεψη. Έχει γεννήσει το παιδί του, χωρίς εκείνος να έχει ιδέα, και ενώ προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή της με έναν άλλο άνδρα, δε δείχνει έτοιμη να εγκαταλείψει την ιδέα μιας κοινής ζωής με το Λουκ.

Ξαφνικά, εκείνος θα θελήσει να αναλάβει τις ευθύνες της πατρότητας και θα αφήσει τη δουλειά του για να μείνει εκεί, προκαλώντας εκνευρισμό στους πάντες. Για να βρει λεφτά, θα αποφασίσει να κάνει ληστείες τραπεζών, που θα έχουν άσχημη κατάληξη. Σ’ αυτή την τελική στιγμή, λίγο πριν να συμπληρωθεί η πρώτη ώρα της ταινίας, μπαίνει ο δεύτερος ήρωας, ο αστυνομικός Έιβερι Κρος. Γιος δικαστή, με τη φιλοδοξία να κάνει το καλό, αξιοποιεί στο έπακρο έναν τραυματισμό, «δίνει» συναδέλφους και ανεβαίνει τάχιστα τα σκαλιά της ιεραρχίας.

Cut και η ιστορία φτάνει, μετά από 15 χρόνια, στα παιδιά του Λουκ και του Εϊβερι, συμμαθητές και εφήβους με παρόμοια προβλήματα, που θα σημαδευτούν από τις προηγούμενες πράξεις των πατέρων τους. Αυτό το τρίτο μέρος είναι και το πιο αδύναμο στο φιλμ, αφού φαίνεται να προσπαθεί απεγνωσμένα και με κάθε είδους σεναριακές απιθανότητες να κλείσει τον κύκλο της αφήγησης, δίνοντας ένα συμπέρασμα για τα αποτελέσματα του μοιραίου στη ζωή. Το συμπέρασμα, όμως, όποιο κι αν είναι αυτό, είναι εύκολο, βεβιασμένο και σε κάνει να απορείς για το αν ο Σιανφράνς είχε μια ξεκάθαρη ιδέα στο μυαλό του.

Αυτός που τη βγάζει πιο καθαρή από το πολυπληθές και στην πλειοψηφία του μάλλον αναξιοποίητο καστ είναι ο Ράιαν Γκόσλινγκ, που στο πρώτο μέρος παίζει κάτι σαν «Drive: Part 1 ½» (το πλήρες sequel έρχεται με το «Only God Forgives»), ύφος που το παίζει στα δάχτυλα. Μακάρι ο Σιανφράνς να έδινε λίγο περισσότερο χώρο στην Εύα Μέντες. Ο πόνος και η συγκρατημένη δυστυχία της σε αφήνουν με την ανικανοποίητη επιθυμία να δεις λίγο περισσότερο τι σκέφτεται και κάνει αυτή η γυναίκα. Δύσκολη η δουλειά του Μπράντλεϊ Κούπερ σε ένα ρόλο χωρίς βάσεις και χωρίς σαφή κατεύθυνση. Από φιλότιμος και μετριοπαθής αστυνομικός, ο Εϊβερι μετατρέπεται σε ένα πλάσμα πεινασμένο για εξουσία, χωρίς αυτή η μεταστροφή να δικαιολογείται στο ελάχιστο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το τρίο των πρωταγωνιστών – Γκόσλινγκ, Κούπερ, Μέντες – είναι αρκετό να ξεσηκώσει. Αν τους βλέπεις σε οτιδήποτε, το «Στο Τέλος του Δρόμου» δεν είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να σου τύχει. Με ένα αίσθημα έλλειψης θα φύγεις, όμως, από την αίθουσα, αν θέλεις να δεις ταινία που να μην πουλάει μόνο στιλ και φιλοδοξία, αλλά ιστορία που να βγάζει νόημα και να μην είναι τραβηγμένη από τα μαλλιά.


MORE REVIEWS

ΕΝΚΑΝΤΟ: ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΓΙΚΟΣ

Πολυπληθής κι ευτυχισμένη κολομβιανή οικογένεια, κάθε μέλος της οποίας διαθέτει μαγικά χαρίσματα, βρίσκεται προ του κινδύνου να τα χάσει ολοσχερώς! Κόρη αποκαρδιωμένη από την ατυχία της να είναι η μόνη που την τέχνη της μαγείας δεν κατέχει, βάζει μπρος σχέδιο σωτηρίας για όλους. Θα μαγέψει;

Ο ΟΙΚΟΣ GUCCI

Τα γεγονότα που οδήγησαν στην πληρωμένη δολοφονία του Μαουρίτσιο Γκούτσι και η ανάμειξη της πρώην συζύγου του Πατρίτσια Ρετζιάνι σ’ αυτήν, με φόντο τα μοχθηρά, οικονομικά παρασκήνια του κόσμου της μόδας.

ΠΡΑΣΙΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μέσω αγγελίας, η Άννα πηγαίνει να πιάσει δουλειά στην ξεχασμένη από το χρόνο ψαροταβέρνα του Ρούλα (από το Χάρης). Λιγομίλητη, σχεδόν αντικοινωνική, μα με ικανότητα στη μαγειρική, η Άννα κερδίζει τους καθημερινούς πελάτες του μαγαζιού, κρατώντας καλά κρυμμένο το μυστικό της… απώλειας της μνήμης της!

ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ

Ζευγάρι με μικρό παιδί, απότομα προσγειωμένο από τα ψηλά στα χαμηλά κοινωνικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, «υποδύεται» βίο ευμάρειας σε βίλα στην οποία ο σύζυγος εκτελεί χρέη επιστάτη. Για πόσο καιρό θ’ αντέξει αυτό το ψέμα;

ΕΝΑΣ ΗΣΥΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Χήρος οινοποιός σε ακριτικό νησί, καταχρεωμένος και με προβλήματα επικοινωνίας με την 30χρονη κόρη του που παρατάει το στεφάνι της, πέφτει θύμα ομηρίας από επικίνδυνο δραπέτη. Για να την προστατεύσει, θα τον παρουσιάσει σαν τον καινούργιο του εργάτη και θ’ αφήσει το ψέμα να αιωρείται στην ατμόσφαιρα μέχρι να σκάσουν οι αναπόφευκτες συνέπειες.