FreeCinema

Follow us

Η ΚΟΡΗ (2016)

(THE DAUGHTER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάιμον Στόουν
  • ΚΑΣΤ: Τζέφρι Ρας, Πολ Σνάιντερ, Γιούαν Λέσλι, Μιράντα Ότο, Οντέσα Γιανγκ, Σαμ Νιλ, Άννα Τορβ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Ύστερα από πολυετή απουσία στην Αμερική, άσωτος υιός επιστρέφει στα πάτρια εδάφη μικρού χωριού της Αυστραλίας, προκειμένου να παραστεί στον γάμο τού πατέρα του με μια κατά πολύ νεότερή του γυναίκα. Το ξεχασμένο οικογενειακό μυστικό που θα ανακαλύψει, θα ταράξει τις ισορροπίες στις σχέσεις όλων.

Ο Αυστραλός θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης Σάιμον Στόουν ανέβασε το 2011 στο σανίδι τη δική του απόδοση στο κλασικό έργο του Ίψεν «Η Αγριόπαπια», τη δράση του οποίου μετέφερε στην πατρίδα του της σύγχρονης εποχής. Γνώρισε επιτυχία, οπότε ο ίδιος, λίγα χρόνια αργότερα, είπε να σκηνοθετήσει και μια κινηματογραφική version, συγκεντρώνοντας ένα εξαιρετικό από πλευράς αυστραλιανών ονομάτων καστ και προσαρμόζοντας την πλοκή έτσι ώστε να παραπέμπει σε ταινία, αποφεύγοντας τον σκόπελο της – εύλογης – θεατρικότητας. Τα καλά νέα σταματούν κάπου εκεί, αφού ο Στόουν αδυνατεί (ειδικά από τη μέση του φιλμ και μετά) να δώσει πνοή σε ένα σενάριο που θαρρεί κανείς πως έχει τελειώσει αρκετά πριν τα end credits.

Περιστρεφόμενη γύρω από ένα μυστικό, που αφημένο στη λήθη του έχει πάψει να προβληματίζει όσους εμπλέκονται σε αυτό, το φιλμ ξεκινά με την άφιξη του Κρίστιαν στη μικρή γενέτειρά του. Γρήγορα θα επανασυνδεθεί με τον παιδικό του φίλο Όλιβερ, με τον οποίο θα θυμηθεί τα παλιά, θα γελάσει, θα βγει έξω, αλλά και θα γνωρίζει τη σύζυγό του, καθώς και την κόρη του. Μια σύντομη συνομιλία που θα έχει με τη γυναίκα τού παλιού κολλητού του, μια κουβέντα που θα του πει αυτή σχετικά με το παρελθόν της, ως υπαλλήλου του πατέρα του, και κυρίως η δική του άγνοια για την ύπαρξη μιας τέτοιας εργατικής φύσεως σχέσης, θα τον κάνει να υποπτευθεί κάτι που δεν θα τον αφήσει σε ησυχία αν δεν το εξακριβώσει μεν και δεν το αποκαλύψει δε. Το πρόβλημα είναι πως ο πατέρας του ετοιμάζεται να παντρευτεί εκ νέου, μην έχοντας έτσι διάθεση για βουτιές στο παρελθόν, ενώ η πρόσφατη απόφασή του να κλείσει το εργοστάσιο υλοτομίας που διέθετε εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων, και στο οποίο εργάζονταν πολλοί από τους κατοίκους της περιοχής, του έχει φέρει επιπλέον σκοτούρες στο κεφάλι.

Το μεγάλο μυστικό, που θεωρητικά θα θέσει την υπόθεση σε νέες βάσεις, είναι τόσο προβλέψιμο και από τόσο νωρίς ορατό, που κάπου σε κάνει να αναρωτιέσαι μήπως υπάρχει κάτι άλλο το οποίο θα βγει στην επιφάνεια αργότερα. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, προφανώς, με αποτέλεσμα οι συμπεριφορές των προσεκτικά (μέχρι του σημείου της αποκάλυψης) μελετημένων χαρακτήρων να μη συμβαδίζουν (στο αρκετά μεγάλο διάστημα που υπολείπεται μέχρι την κάθαρση του φινάλε) με όσα έχουν προηγηθεί. «Βολικά» προβλήματα αλκοολισμού κάνουν την εμφάνισή τους, ιστορίες από το παρελθόν που αφορούν τη φυλάκιση για κάποιο διάστημα του πατέρα ενός εκ των δύο φίλων (που ουδεμία σημασία έχουν με την υπόθεση), καθώς και μια εντελώς άβολη και εκτός τόπου αντιπαράθεση μάνας – κόρης εν ώρα διδασκαλίας της πρώτης, όταν η δεύτερη αρχίζει να υποπτεύεται πως κάτι τρέχει στο σπίτι τους. Ο πρωταγωνιστής (έως τότε) Κρίστιαν, παρά την εμμονή του για το κυνήγι της αλήθειας, εξαφανίζεται(!) στο τελευταίο μέρος του φιλμ, αφήνοντας τους άλλους να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά που εκείνος άναψε. Ενδιαφέρουσα η προσέγγιση του πλούσιου πατέρα που διαφεντεύει την περιοχή, ως η πηγή όλων των καλών αλλά και όλων των κακών του τόπου του, στα πρότυπα μιας κριτικής ματιάς στο καπιταλιστικό σύστημα (ερχόμενη, ασφαλώς, από το μακρινό παρελθόν του προπολεμικού σοβιετικού κινηματογράφου), αφού η μεταφορά της στον σύγχρονο κόσμο της οικονομικής κρίσης και των ηθικών καταπτώσεων πετυχαίνει σχετικά τον στόχο. Εκεί που δεν πετυχαίνει το φιλμ, είναι στη διατήρηση ενός στοιχειώδους καλού βηματισμού της αφήγησης μετά το πρώτο μισό της διάρκειας, που κάνει τους ήδη νωχελικούς ρυθμούς να μοιάζουν ατελείωτοι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πλήθος υποψηφιοτήτων στα βραβεία της Αυστραλιανής Ακαδημίας Κινηματογράφου, για ένα βραδυφλεγές δράμα που σχετικά γρήγορα χάνει το δρόμο του. Τα καλά ονόματα του καστ λειτουργούν σαν πόλος έλξης, δεν λαθεύουν με τις ερμηνείες τους, προδίδονται όμως από την έλλειψη σεναριακής συνοχής. Η νεαρή Οντέσα Γιανγκ, στον… ομώνυμο ρόλο, κλέβει την παράσταση από τους πιο διάσημους συναδέλφους της.

 

Υ.Γ. Το φιλμ είχε εμφανιστεί ξανά στον προγραμματισμό στις αρχές του έτους, «μαζεύτηκε» εν μια νυκτί με φήμες περί πρεμιέρας του από… την καλωδιακή τηλεόραση προτού φτάσει στις αίθουσες, και σήμερα, στη λήξη της θερινής περιόδου, βρίσκει ξανά τον δρόμο για τα σινεμά. Ελληνικό καλοκαίρι!


MORE REVIEWS

ΕΝΚΑΝΤΟ: ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΓΙΚΟΣ

Πολυπληθής κι ευτυχισμένη κολομβιανή οικογένεια, κάθε μέλος της οποίας διαθέτει μαγικά χαρίσματα, βρίσκεται προ του κινδύνου να τα χάσει ολοσχερώς! Κόρη αποκαρδιωμένη από την ατυχία της να είναι η μόνη που την τέχνη της μαγείας δεν κατέχει, βάζει μπρος σχέδιο σωτηρίας για όλους. Θα μαγέψει;

Ο ΟΙΚΟΣ GUCCI

Τα γεγονότα που οδήγησαν στην πληρωμένη δολοφονία του Μαουρίτσιο Γκούτσι και η ανάμειξη της πρώην συζύγου του Πατρίτσια Ρετζιάνι σ’ αυτήν, με φόντο τα μοχθηρά, οικονομικά παρασκήνια του κόσμου της μόδας.

ΠΡΑΣΙΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μέσω αγγελίας, η Άννα πηγαίνει να πιάσει δουλειά στην ξεχασμένη από το χρόνο ψαροταβέρνα του Ρούλα (από το Χάρης). Λιγομίλητη, σχεδόν αντικοινωνική, μα με ικανότητα στη μαγειρική, η Άννα κερδίζει τους καθημερινούς πελάτες του μαγαζιού, κρατώντας καλά κρυμμένο το μυστικό της… απώλειας της μνήμης της!

ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ

Ζευγάρι με μικρό παιδί, απότομα προσγειωμένο από τα ψηλά στα χαμηλά κοινωνικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, «υποδύεται» βίο ευμάρειας σε βίλα στην οποία ο σύζυγος εκτελεί χρέη επιστάτη. Για πόσο καιρό θ’ αντέξει αυτό το ψέμα;

ΕΝΑΣ ΗΣΥΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Χήρος οινοποιός σε ακριτικό νησί, καταχρεωμένος και με προβλήματα επικοινωνίας με την 30χρονη κόρη του που παρατάει το στεφάνι της, πέφτει θύμα ομηρίας από επικίνδυνο δραπέτη. Για να την προστατεύσει, θα τον παρουσιάσει σαν τον καινούργιο του εργάτη και θ’ αφήσει το ψέμα να αιωρείται στην ατμόσφαιρα μέχρι να σκάσουν οι αναπόφευκτες συνέπειες.