FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΧΑΛΑΣΑΜΕ (2006)

(THE BREAK-UP)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πέιτον Ριντ
  • ΚΑΣΤ: Βινς Βον, Τζένιφερ Άνιστον, Τζόι Λόρεν Άνταμς, Κόουλ Χάουζερ, Τζον Φαβρό, Τζέισον Μπέιτμαν, Τζούντι Ντέιβις, Τζάστιν Λονγκ, Ανν-Μάργκρετ, Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η Μπρουκ αισθάνεται πως ο Γκάρι την παραμελεί και είναι μάλλον ανώριμος για να εκτιμήσει την αληθινή της αξία. Εκείνη θα σκαρφιστεί να τον «χωρίσει» για να τον κάνει… να του λείψει! Εκείνος θα το παρεξηγήσει, φίλοι, γνωστοί και συγγενείς θα εμπλακούν με τον εντελώς λάθος τρόπο και τα πάντα θα πάνε κατά διαόλου!

Όταν ο Γκάρι γνώρισε τη Μπρουκ ήταν δύο παντελώς άγνωστοι άνθρωποι, ανάμεσα σε χιλιάδες κόσμου, σ’ ένα γήπεδο του baseball. Μέχρι να τελειώσουν τα credits της αρχής, θα έχουν γίνει αντρόγυνο. Κι εμείς δε θα ξέρουμε τίποτα περισσότερο γι’ αυτούς! Ίσως επίτηδες – κι αν είναι έτσι, πολύ έξυπνα γραμμένο και στημένο – το έργο δε θέλει να ταυτιστείς με κανέναν εξαρχής. Μιλάμε για μια ταινία που δεν επιδιώκει να σε βάλει στο παιχνίδι ως διαιτητή, μπροστά σε μια περίπτωση διαφωνιών ενός ζευγαριού, που γρήγορα ξεφεύγουν πέρα από κάθε έλεγχο και φτιάχνουν μια νέα πορεία προς χωριστές ζωές…

Οι αφορμές είναι μικρές, αλλά όταν πολλαπλασιάζονται στο άπειρο, κάποιος από τους δύο ασφυκτιά σαν να του κλέβουν το οξυγόνο από το χώρο του. Από το ίδιο του το σπιτικό. Η Μπρουκ εκρήγνυται μπροστά στην αδιαφορία του Γκάρι, που κάνει πάντοτε το δικό του (διαφορετικά… απέχει). Το διαμέρισμα των ονείρων τους γίνεται προσωρινή στέγη όπου συγκατοικούν σαν δυο παλιοί φίλοι και οι δοκιμασίες που θέτει ο ένας προς τον άλλον ξεγελούν το θεατή ως προς το σκοπό. Είναι ασκήσεις θάρρους, είναι μαθήματα… παθήματα ή εκφράζουν μια εκδικητικότητα μέσα από την οποία και οι δύο θα εκτονωθούν για να πονέσουν λιγότερο όταν, ανεπιστρεπτί, έρθει η ώρα του διαζυγίου; Τι θέλει, πια, ο Γκάρι από τη Μπρουκ και πως θα θέλαμε κι εμείς να τους βρει το φινάλε;

Η ταινία του Πέιτον Ριντ ξεκινά ανώδυνα, με δόσεις χιουμοριστικές που φέρνουν το χαμόγελο και σου το ολοκληρώνουν με… ματωμένο δάγκωμα χειλιού. Λάθος κινήσεις, ολέθριοι «καλοί» φίλοι που καταστρώνουν σχέδια για την εξόντωση της αντίπαλης πλευράς, αιώνιοι αγώνες μεταξύ αρσενικού και θηλυκού, όλα εξετάζονται με αντικειμενικότητα και οριακή σοβαρότητα, μέσα από ένα ιδιαίτερα στρωτό σενάριο, το οποίο οι Τζένιφερ Άνιστον και Βινς Βον ερμηνεύουν με απίστευτη πειθώ. Μπορεί να βλέπεται σαν ένα ευχάριστο ή ιδιαίτερα πικρό εργάκι, όμως, οι αλήθειές του σε αγγίζουν και σε βάζουν σε σκέψεις ρεαλιστικά. Χωρίς να απαιτεί κανείς να βρει το δίκιο ή το άδικο ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες. Στο «Τα Χαλάσαμε», ο φταίχτης είναι το timing. Η «κακιά η ώρα» για οτιδήποτε μπορεί να φέρνει κοντά ή να διαλύει την κοινή ζωή δύο ανθρώπων. Αυτό θα εισπράξετε προς το τέλος του φιλμ, τη στιγμή που μέσα σας θα κάνετε σαν παλαβοί για να μείνουν μαζί ο Γκάρι και η Μπρουκ. Γι’ αυτό και το φινάλε μένει ανοιχτό προς το θεατή, προς τη διάθεσή του ή τις προσδοκίες του. Μ’ ένα τραγούδι που σου κλείνει το μάτι μπροστά στην αβεβαιότητα του χρόνου. Και απαιτεί από εσάς να… δείτε καθαρά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Είναι ένα από αυτά τα «ρομαντικά», τα «εύκολα» αμερικάνικα έργα σχέσεων που… δεν τους το ‘χεις, αλλά αν τα μελετήσεις λίγο πιο σοβαρά στη σεναριακή τους βάση και γραφή, βρίσκεσαι προ εκπλήξεως! Τούτο εδώ δεν είναι ένα από τα πλέον δυνατά, αλλά και πάλι παραμένει υπολογίσιμο για το είδος του.


MORE REVIEWS

ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΠΤΗΣΗ

Καταζητούμενος μισθοφόρος ανταλλάσσει την ελευθερία του με αποστολή εντοπισμού στόχου σε αεροπλάνο, τον οποίο πρέπει να οδηγήσει με ασφάλεια από τη Μπανγκόκ στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι πως η πτήση είναι γεμάτη με πληρωμένους εκτελεστές που θέλουν να βγάλουν από την άκρη και τους δύο!

Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

Κορσικανός κτηνοτρόφος, ο οποίος αντιστέκεται με πείσμα στις απαιτήσεις της τοπικής μαφίας για να της πουλήσει τα βοσκοτόπια του ώστε να ανεγερθεί ξενοδοχειακή μονάδα, γίνεται φυγάς στον ίδιο του τον τόπο όταν σκοτώνει τον αρχηγό των εκβιαστών του. Οι μαφιόζοι, εν τούτοις, γνωρίζουν κι αυτοί καλά το νησί τους.

ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Μετά από μία μικροκλοπή σε κατάστημα και επιχειρώντας να αποφύγει τις επιπτώσεις, η Χλόη το σκάει από το σπίτι της και κάνει auto-stop με σκοπό να φτάσει στην αδελφή της που ζει στην επαρχία και ν’ αναζητήσει καταφύγιο. Μια ομάδα νέων που γυρίζει την Ελλάδα μ’ ένα τροχόσπιτο επιτελώντας κοινωνικό έργο τη σώζει από απόπειρα βιασμού και την «υιοθετεί», αποκρύπτοντας ένα βασικό κομμάτι των δράσεών της.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ

Μετά από δεκαετίες μαχών μεταξύ Βίκινγκ και δράκων στο νησί του Μπερκ, ο Ψάρης, ο θνητός γιος τού Μεγάλου Στωικού, θα γίνει αχώριστος φίλος με μια «Οργή της Νύχτας», είδος δράκου φερόμενο ως αιμοσταγές και επικίνδυνο. Θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σηματοδοτήσει το τέλος του πολέμου μεταξύ δράκων και Βίκινγκ, αλλά και την αρχή μιας συνύπαρξης που θα οδηγήσει προς τη μακροημέρευση όλων.

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ

Προκειμένου ν’ αποφύγει τη σύλληψη από την Αστυνομία, δίδυμο ληστών βρίσκει καταφύγιο σε εκδρομή ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μην κινήσουν υποψίες, ο ένας εκ των δύο θα πρέπει να υποδυθεί τον ΑμεΑ. Τα ευτράπελα και οι παρεξηγήσεις αρχίζουν…