FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΥΠΟΠΤΟΙ ΦΟΡΟΥΣΑΝ ΓΟΒΕΣ (2013)

(THE BLING RING)

  • ΕΙΔΟΣ: Νεανικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σοφία Κόπολα
  • ΚΑΣΤ: Κέιτ Τσανγκ, Ίσραελ Μπρουσάρντ, Έμμα Γουότσον, Κλερ Τζούλιεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Μια παρέα από teenagers χρησιμοποιεί το internet για να εντοπίζει celebrities εν τη απουσία τους, ώστε να μπουκάρει ανενόχλητη και να παίρνει «ενθύμια» από τα σπίτια τους στο Λος Άντζελες!

Ο ελληνικός τίτλος δεν είναι για γέλια. Αποτελεί την πλησιέστερη απόδοση (χωρίς να κάνει διαφήμιση σε μεγάλη φίρμα γυναικείων παπουτσιών) τίτλου ρεπορτάζ του περιοδικού Vanity Fair, το οποίο είχε καλύψει την αληθινή (!) ιστορία τεσσάρων κοριτσιών κι ενός αγοριού που, όντως, έμπαιναν στα σπίτια των «ινδαλμάτων» τους και έφευγαν με «λάφυρα» εκατομμυρίων δολαρίων, ώσπου τα πολλά κρούσματα διαρρήξεων αλλά και το υλικό από κάμερες ασφαλείας διασταυρώθηκαν και… το party έληξε στα δικαστήρια.

Αντιλαμβάνεσαι την ειρωνεία για τον κόσμο στον οποίο ανήκει και η ίδια η Κόπολα, σίγουρα δεν υπάρχει ίχνος εμπάθειας, το πρόβλημα, όμως, είναι… το απόλυτο κενό! Το «The Bling Ring» επιδεικνύει αυτήν ακριβώς την κενότητα της εποχής, του καταναλωτισμού, της προβολής μέσα από το μικροσκόπιο των social network, του φθόνου και της ταυτόχρονης λατρείας απέναντι στους celebrities του Χόλιγουντ, με προτίμηση στο απέραντα… ρηχό (από την Πάρις Χίλτον μέχρι τη Λίντσεϊ Λόχαν, δηλαδή…). Οι εικόνες του φιλμ σε προσελκύουν (η τελευταία και όπως πάντα αξιοζήλευτη δουλειά του Χάρις Σαβίντις πριν το θάνατό του) και ενίοτε χαμογελάς. Τα πάντα έχουν αυτή την πολυτελή, ιλουστρασιόν υφή που δε λερώνει τα χέρια σου στο ξεφύλλισμα. Την ίδια στιγμή, όμως, έχεις την αίσθηση ότι το αντικείμενο, τα πρόσωπα των ηρώων της (γιατί κανείς δεν εξελίσσεται σε κανονικό χαρακτήρα), την αφήνουν παγερά αδιάφορη. Είναι μονάχα μια «συμμορία» από teen κομπάρσους αυτού του κόσμου, που μέσα τους δεν κουβαλάνε απολύτως τίποτα. Αν σε μερικές δεκαετίες πριν, όλοι μοχθούσαν γι’ αυτά τα λιγοστά λεπτά της γουορχολικής διασημότητας, σήμερα το διάσημο μπορεί να γεννηθεί από μόνο του, ακόμη και μέσω μιας προσωπικής σελίδας στο facebook! Αρκεί μια cool πόζα, λίγη κόκα και… υπερβολικές δόσεις designer wear. Έστω και κλεμμένων…

Η Κόπολα δεν εξετάζει. Καταγράφει. Σχεδόν βαριεστημένη, σαστισμένη μπροστά στο φαινόμενο αυτό της εποχής, την άγνοια αυτών των παιδιών, τη σιγουριά ότι δεν διαπράττουν έγκλημα (η σκηνή των συλλήψεων είναι, όντως, κωμικοτραγική), ειδικά από τη στιγμή που πιστοποιεί και την αφέλεια των πλούσιων και διάσημων, οι οποίοι ζουν μέσα στη δική τους «φούσκα» προστασίας, που λέει πως δε χρειάζεται να κλειδώνεις τίποτε, γιατί κανείς δε θα τολμήσει να κλέψει εσένα!

Δυστυχώς, στο σενάριο του φιλμ δεν υπάρχουν ερωτηματικά. Υπάρχει η στερεοτυπική γραμμή μιας tabloid, που σου παρουσιάζει χαιρέκακα το θέμα της, αλλά δε θα κρίνει ποτέ τους πρωταγωνιστές του. Γιατί τους χρειάζεται. Για την επόμενη ανακύκλωση ενός παρόμοιου ρεπορτάζ. Για τις νέες πόζες των paparazzi, που θα δημιουργήσουν την «είδηση». Τα πιτσιρίκια της Κόπολα θα μπουν μέσα, θα εκτίσουν τις ποινές τους και, όντας ακόμη σε σωφρονιστικά ιδρύματα, θα δίνουν συνεντεύξεις στα ίδια media που τα κατηγόρησαν, περιμένοντας την εκδίκησή τους, αυτή τη φορά ως… celebrities. Κι ένα blog, αρκεί.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ίσως, αν η ηλικία σου πλησιάζει εκείνη των ηρώων του φιλμ, βλέπεις το κάθε mall σαν το «ναό» της ζωής που σου αξίζει και αγοράζεις περιοδικά ή κάνεις browsing μόνο για τα κοσμικά νέα. Έως που θα ζηλέψεις που δε γεννήθηκες στο Λος Άντζελες, δηλαδή! Οι οπαδοί του σινεμά της Κόπολα μπορούν να ελπίζουν σε κάτι ελαφρώς ανώτερο από το τερατούργημα του «Somewhere» (2010), όμως, εκείνοι που κατηγόρησαν τη «Μαρία Αντουανέτα» (2006) ως ανεγκέφαλη και κενόδοξα στυλιζέ σπατάλη χρόνου, ας ετοιμαστούν για μια σκληρή δοκιμασία με το χρόνο…


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Δεν ξέρω. Εγώ, διάρρηξη με γόβα, δεν το νομίζω… Και καλά, βρήκες το νούμερό σου. Πόσες φορές θα φας τα μούτρα σου μετά; Σε κάτι Απόκριες είχα σπάσει και τακούνι, σου λέω!