FreeCinema

Follow us

ΧΕΛΩΝΟΝΙΝΤΖΑΚΙΑ (2014)

(TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόναθαν Λίμπεσμαν
  • ΚΑΣΤ: Μέγκαν Φοξ, Γουίλ Άρνετ, Γουίλιαμ Φίχτνερ, Άλαν Ρίτσον, Νόελ Φίσερ, Πιτ Πλόζεκ, Τζέρεμι Χάουαρντ, Ντάνι Γούντμπερν, Τοχόρου Μασαμούνε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Ενώ συμμορία μασκοφόρων με αρχηγό σκοτεινό samurai αλαλιάζει το Μεγάλο Μήλο (στο οποίο πάτρονας τεχνομεγιστάνας πουλάει προστασία), τηλεδημοσιογράφα διαρκώς μες στην γκάφα γίνεται μάρτυρας παρά φύσει κι από ταρταρούγα κουαρτέτου εφήβων τιμωρών των εγκληματιών, με «πατέρα» sensei αρουραίο. Τι βρωμιά θα ανακαλύψουν όλοι (βάλε κι έναν cameraman του καναλιού της) μαζί, προτού έως και τοξικό φονικό ν’ αποσοβηθεί χρειαστεί;

Είναι εκτόξευση ή κάτσιασμα τώρα αυτό; Λίγο κι απ’ τα δύο, ένα υβρίδιο όπως κι οι ερπετώδεις έφηβοι νταγλαράδες του, και για το reboot και για τον Τζόναθαν Λίμπεσμαν (των «Η Οργή των Τιτάνων» και «Παγκόσμια Εισβολή»), που κάνουν εύκολα σκόνη την προηγούμενη πιλάλα στο πανί τού animation (και εικονογραφημένο και φιγουρινιών και… και…) franchise για τη μαρίδα. Απλώς, αν είσαι σε ηλικία ψήφου, θα… κόψεις, like, ως θέαμα για τα προκαγκούρια τη νέα τους μετ’ ευφυολογημάτων υπερηρωική, και εν τω άμα ενηλικιωτική, υπέρ της Νέας Υόρκης και ξεκουκουλωτικά εναντίον του απόλυτου Κακού, αφενός zen αφετέρου μονοπωλιακού, survivor αποστολή.

Μπαγασάκο, αν δε θα φωνάξεις «Καουαμπάνγκα!», να το ξέρεις, θα ’ναι αρχικά επειδή το φιλήδονο αχείλι τής Μέγκαν Φοξ εξέρχεται του terrarium και η «σιλουέτα» της έχει μη πειστικά απωθήσει τάχαμου την – κλου παλιάς γνωριμίας, σωτήρια – σχέση της με τα καυκαλοπλάσματα. Κι επειδή το χιουμοράκι στο καλαμπουράκι διπόδων (το ρίσκο τού χωσίματος, ως ατζαμή ζιγκουάλα, του Άρνετ τρώει χώμα) ή ζωικού βασιλείου (με πηγή τις ένεκα ηλικίας ορμόνες και την ασυμφωνία χαρακτήρων της τετράδας) δεν παρκουράρει συχνά. Κι επειδή, στο τέλος, γίνεται του «Transformers» (καθόλου τυχαία, παραγωγός είναι ο Μάικλ Μπέι) μέσω «Spider-Man» (το φόντο reporter μυστικά στην καρδιά τού συμβάντος – λαβρακίου), με τον καταρρέοντα κομματιαστά μεταλλιζέ αχό σ’ έναν ουρανοξύστη.

Ενώ επίσης «η – οικογενειακή – ισχύς εν τη ενώσει» κήρυγμα, «τα σπάμε» κονέ τρισάθλιων ελεεινών και τα απέθαντα βγαίνουν μ’ ένα déjà-vu κάργα απ’ το ραγισμένο καβούκι τους, τουλάχιστον απ’ την – διαυγώς σχεδιασμένη και ακροβατικά εκτελεσμένη τόσο από παλλόμενο CGI όσο κι από φυσικές κασκάντες – κομίστικη δράση κυβιστήσεων και πολεμικών τεχνών, που δεν κωλώνει ποτέ, ο θερμοεντοπιστής μας πλησίασε το κόκκινο – και τσάκωσε ως πιο (ραδι)ενεργά μετρημένα το flashback νιντζούκου και το man to man ποντικαρά εναντίον πανοπλισμένου ατσάλινου αχρείου. Τα εφέ, το design και το φωτομοντάζ είναι, εννοείται, η στάνταρ προχώ πανίδα. Αλλά τα «Χελωνονιντζάκια» πάνε βασικά για «μαρούλι», το γνωρίζεις. Μόνο αν είσαι του δημοτικού κι εσύ να τα (ξανα)ταΐσεις…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Λιλιπούτειοι ακόλουθοι του καταγωγικού cartoon, κάνετε τούμπες (και φυσικό snowboard σε μια σεκάνς). Παλίμπαιδες των 80’s – πρώιμων 90’s, ενδώστε στη νοσταλγία αλλά θα το βρείτε πιο μοντερνιά, πιο generic απ’ το original. Διαβάζεις ακόμα στον μπόμπιρα το μύθο του Αισώπου; Ένα λαλά (μπορεί για καλό) θα το πάθει. Arthouse-ά, γίνεσαι λαγός. Κοριτσάκια, στις κούκλες μας εμείς. Σήφη, εσύ πώς γλίτωσες απ’ τα νύχια τού Χόλιγουντ;


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ

Ο Δημοσθένης και ο Νικήτας λιάζονται και κολυμπούν στα Λιμανάκια, αναπολούν γεγονότα από το περσινό καλοκαίρι χωρισμού του πρώτου και φαντασιώνουν το σενάριο μιας ταινίας που ο δεύτερος ελπίζει να σκηνοθετήσει και να στείλει στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

ΠΑΡΙΖΙΑΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Να ζεις και να (μην) πεθαίνεις στο Παρίσι. Αυτό το βάσανο!

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ 2

Η Ράιλι έγινε 13ων ετών, εξελίσσει την αγάπη της για το άθλημα του ice hockey και ο ερχομός της εφηβείας φανερώνει… στο μυαλό της καινούργια συναισθήματα και νευρώσεις που η Χαρά, η Λύπη, ο Φόβος, ο Θυμός και η Αηδία δύσκολα θα παλέψουν στην προσπάθειά τους να συνυπάρξουν.

Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας με θέμα τον παράνομο έρωτα ενός άνδρα και της νέας γυναίκας του πατέρα του, η πρωταγωνίστρια κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της πως τη βίασε ενόσω «έτρεχε» η ερωτική σκηνή μεταξύ τους. Με τον τελευταίο να εξανίσταται πως εκείνη λέει ψέματα, το συνεργείο όσο και οι δικηγόροι τους προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση.

ΦΡΙΜΟΝΤ

Αφγανή μετανάστρια που εργάζεται ως κειμενογράφος μηνυμάτων σε εργοστάσιο παραγωγής fortune cookies στο μικρό Φρίμοντ της Καλιφόρνια, δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη μοναξιά της Αμερικής. Ένας ασυνήθιστος ψυχοθεραπευτής και μία αυθόρμητη ιδέα δίνουν ένα κάποιο νόημα στη βαρετή καθημερινότητά της.