FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΡΕΒΑΤΟΚΑΜΑΡΑΣ (1959)

(PILLOW TALK)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικλ Γκόρντον
  • ΚΑΣΤ: Ροκ Χάντσον, Ντόρις Ντέι, Τόνι Ράνταλ, Θέλμα Ρίτερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Ανέραστη interior decorator υποχρεώνεται να μοιράζεται την «party line» τηλεφωνική της σύνδεση με ερωτύλο γείτονα και συνθέτη που… καίει το ακουστικό! Μια σχέση μίσους γεννιέται, όμως, με μια… πλαστοπροσωπία, πολλά μπορούν ν’ αλλάξουν.

Ένα από τα πρότυπα φιλμ του είδους της ρομαντικής κωμωδίας, το «Pillow Talk» γνώρισε αναπάντεχη επιτυχία στην εποχή του, βραβεύτηκε με το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου και καθιέρωσε στη μεγάλη οθόνη το ζευγάρι των Ροκ Χάντσον και Ντόρις Ντέι, το οποίο ταίριαξε ξανά (προς μεγάλη ευχαρίστηση του κοινού) στα «Lover Come Back» (1961) και «Send Me No Flowers» (1964). Αν και τούτη η ταινία είναι η καλύτερή τους, δεν έτυχε θερμής υποστήριξης από την κριτική, διότι από πίσω δε βρισκόταν ο σοβαρός και εκλεπτυσμένος δημιουργός αλλά ένα studio και ένας παραγωγός που ήλπιζαν σε ουρές στα ταμεία. Τα κατάφεραν. Όπως και το φιλμ, που διατήρησε την αγέραστη φήμη του και δεν ξεχάστηκε, κυρίως γιατί… διασκεδάζει απίστευτα το θεατή. Ναι, επιτυγχάνει αυτό το τόσο κατακριτέο «έγκλημα», μέχρι και σήμερα…

Για πολλές δεκαετίες, και ειδικά εξαιτίας της παρουσίας τής αποστειρωμένης σεξουαλικά Ντόρις Ντέι, η ταινία αποτελούσε και τον ορισμό του clean cut θεάματος στο είδος, κατηγόρια μάλλον άδικη, αν παρατηρήσει κανείς τις τολμηρές πινελιές του σεναρίου, πέραν των «σκαμπρόζικων» παρεξηγήσεων με το Χάντσον και το γυναικολόγο, που εντελώς φευγαλέα προετοιμάζουν το έδαφος για τα ακόμη πιο ύπουλα υπονοούμενα ομοφυλοφιλίας γύρω από τη σχέση του με τον κολλητό του (Τόνι Ράνταλ) στο «Lover Come Back». Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια εποχή στην οποία το σεξ δεν είχε θέση στη μεγάλη οθόνη και η απεικόνιση μιας κρεβατοκάμαρας, ακόμη και για ένα παντρεμένο ανδρόγυνο, σε έκανε να σαστίζεις: μονά κρεβάτια με κομοδίνο στη μέση!

Μπροστά σε όλη αυτή τη συντηρητικότητα, η άσωτη ζωή του ήρωα που υποδύεται ο Χάντσον ήταν ένας προάγγελος της σεξουαλικής επανάστασης των 60’s, η οποία έφερνε μαζί της και ένα νέο, πιο δυναμικό ρόλο για τη γυναίκα. Όπως και η Ντέι, που κάθε άλλο παρά… δούλα και κυρά του σπιτιού της παρουσιάζεται. Εργαζόμενη, ανεξάρτητη οικονομικά, απούσα από το ερωτικό παιχνίδι κυρίως λόγω της ανησυχίας μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης (ο μεγάλος τρόμος των θηλυκών της εποχής), η κεντρική ηρωίδα του φιλμ είναι μια σύγχρονη γυναίκα που ζει στη Νέα Υόρκη και δίνει το παράδειγμα προς κάθε νοικοκυρά, ότι το όνειρο υπάρχει εκεί έξω, πέρα από το φούρνο και την προσμονή να σερβίρει το σύζυγο που θα γυρίσει από τη δουλειά. Ανάλαφρη κωμωδία, είπατε;

Όλα αυτά, βέβαια, αφορούν το υποσυνείδητο των θεατών του ’59, που ακόμη κι αν είχαν τις σχετικές τους αστοχίες γύρω από τα πραγματικά μηνύματα του έργου, δεν έπαυαν να απολαμβάνουν τους βασικούς πρωταγωνιστές σε αβίαστες ερμηνείες σωστού κωμικού timing (κάθε δευτερόλεπτο της Θέλμα Ρίτερ στο πανί αξίζει τον απόλυτο σεβασμό), χολιγουντιανής φινέτσας και… όσου αέρα glamour είχε απομείνει πια στα studios. Μακάρι να συνέχιζαν να αντιγράφουν τέτοιες κωμωδίες…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παίξαμε την ταινία στο κλείσιμο του ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ #2, πριν από μερικές εβδομάδες. Χάζεψα με την απαστράπτουσα εικόνα της ολοκαίνουργιας κόπιας στη μεγάλη οθόνη (κι ας έχω το Blu-Ray στο σπίτι!), αισθάνθηκα τους θεατές να μπαίνουν σταδιακά στο νόημα της ταινίας, καταλάβαινα την ένταση του γέλιου να μεγαλώνει και στο τέλος… αιφνιδιάστηκα κυριολεκτικά όταν άκουσα χειροκροτήματα! Έχετε να ρωτήσετε κάτι άλλο;


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας γαμίκουλας και πάει να ρίξει μια παρθενοπιπίτσα. Αρχαιότητα. Να πάρω ένα τηλέφωνο τη θειά μου τη Βερονίκη, μπας και ζει, να πάει να το δει, έχει ακόμη εκείνα τα κτήματα…