FreeCinema

Follow us

PARKER (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέιλορ Χάκφορντ
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Στέιθαμ, Τζένιφερ Λόπεζ, Μάικλ Τσίκλις, Γουέντελ Πιρς, Κλίφτον Κόλινς Τζούνιορ, Μπόμπι Καναβάλε, Νικ Νόλτε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Εξαπατημένος από τα υπόλοιπα μέλη της συμμορίας του μετά από μια πετυχημένη ληστεία, ο Πάρκερ γλιτώνει απ’ το θάνατο και επιστρέφει για να πάρει εκδίκηση, αφήνοντας πίσω του μονάχα πτώματα.

Ο ήρωας που έπλασε ο Ντόναλντ Γουέστλεϊκ και είδαμε ξανά στο σινεμά με ερμηνευτές το Λι Μάρβιν (στο «Point Blank» του 1967) και το Μελ Γκίμπσον (στο «Payback» του 1999), μεταξύ άλλων, επιστρέφει για μια περισσότερο εκσυγχρονισμένη εκδοχή pulp μεταφοράς στη μεγάλη οθόνη, φανερώνοντας είτε μια κόπωση στο genre είτε την αστοχία του γηραλέου Τέιλορ Χάκφορντ, ο οποίος πρέπει να είχε κατά νου το δικό του «Against All Odds», με τη διαφορά ότι εκείνο γυρίστηκε… το 1984! Και με καλύτερα υλικά από τούτο εδώ…

Η αρχική σεκάνς της ληστείας του Ohio State Fair δε φανερώνει καμία μαστοριά από άποψης σασπένς, κυρίως συστήνει τα μέλη της συμμορίας με μια υποψία προφίλ ψυχολογίας χαρακτήρα, για να γνωρίζεις τι είναι ικανός να κάνει στη συνέχεια ο καθένας από δαύτους, ξεχωρίζοντας τον κακό της παρέας (Τσίκλις), ο οποίος επιχειρεί να ξεφορτωθεί για πάντα τον Πάρκερ (Στέιθαμ), έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί το μερτικό του για το επόμενο, μεγαλύτερο χτύπημα, με λάφυρα μια πανάκριβη συλλογή κοσμημάτων που βγαίνει σε δημοπρασία στο Παλμ Μπιτς.

Μέχρι ν’ ανακαλύψει το location αυτό, ο Πάρκερ έχει κάνει λίμπα τον υπόκοσμο για να βρει τα ίχνη της συμμορίας του, με ένα hitman να τον έχει στο κατόπι. Η σκηνή της πάλης αυτών των δύο είναι ό,τι πιο βίαιο και εντυπωσιακό διαθέτει το φιλμ του Χάκφορντ, δε χαρίζεται σε μπουνίδι, αίμα και πόνο, και κορυφώνεται ιδιαίτερα… απογειωτικά! Η υπόλοιπη ταινία ακολουθεί την πεπατημένη μιας φόρμουλας δράσης που παραπέμπει σε μπιμουβιά που, όμως, περνιέται για «αστεράτο» έργο.

Η Λόπεζ, στο ρόλο της μεσίτριας που θα γίνει το δεξί χέρι του Πάρκερ, έχει την καπατσοσύνη να «το παίξει» με ύφος comedienne, δεν τρώει τα μούτρα της, όμως, το πάει τόσο έξω από τις προθέσεις και το είδος του φιλμ, που στο φινάλε μοιάζει σα να βγήκε από άλλη ταινία (ενώ ξέρουμε πόσο ικανή μπορεί να είναι σε crime movie, βλέπε «Out of Sight»). Όσο για το Στέιθαμ, δε δείχνει τον παραμικρό ενθουσιασμό σε επίπεδο υποκριτικής και περιφέρεται ως μια σκληροτράχηλη… μάσκα. Την ίδια βαρεμάρα επιδεικνύει και ο Τσίκλις, που έχει βάλει μερικές από τις γκριμάτσες θυμού τού (τηλεοπτικού και εξαιρετικού) «The Shield» στον αυτόματο πιλότο.

Στον τομέα ψυχαγωγία, το «Parker» δεν παρέχει πολύ περισσότερα πράγματα από ένα φιλμ που θα έβλεπες στο χαλαρό από τηλεοράσεως, σε φάση αποχαύνωσης ή μερικής νύστας. Πλάκα-πλάκα, η πιο εγκληματική πράξη ολόκληρης της ταινίας είναι… το δίωρο που έκλεψε από τη ζωή μου! Εσύ, μπορείς να λάβεις τα μέτρα σου, νομίζω.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ήμασταν στα χρόνια της βιντεοκασέτας, θα έκανες τάμα για να το βρεις ξενοίκιαστο στο weekend. Αν ένα δεύτερης διαλογής φιλμ δράσης και παρανομίας είναι το ζητούμενό σου και έξω από τον στερεοτυπικό προγραμματισμό της τηλεόρασης του STAR για τη βραδινή σου διασκέδαση, ναι, σκοτώνεις κάπως το χρόνο σου. Τώρα, γιατί μια ταινία που διανεμήθηκε κινηματογραφικά τον Ιανουάριο του 2013 στο εξωτερικό φτάνει στα τέλη Ιουλίου του 2014 στα δικά μας σινεμά, θα έπρεπε να είναι το πιο βασανιστικό ερώτημα όλων…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ο Στέιθαμ παίρνει τον πούλο από συμμορία που θέλει να στήσει μεγαλύτερη κομπίνα αλλά εκείνος δε γουστάρει. Με λίγο zapping θα ίσιωνε. Έχει γερό ξυλίκι, πάντως.