FreeCinema

Follow us

PARKER (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέιλορ Χάκφορντ
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Στέιθαμ, Τζένιφερ Λόπεζ, Μάικλ Τσίκλις, Γουέντελ Πιρς, Κλίφτον Κόλινς Τζούνιορ, Μπόμπι Καναβάλε, Νικ Νόλτε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Εξαπατημένος από τα υπόλοιπα μέλη της συμμορίας του μετά από μια πετυχημένη ληστεία, ο Πάρκερ γλιτώνει απ’ το θάνατο και επιστρέφει για να πάρει εκδίκηση, αφήνοντας πίσω του μονάχα πτώματα.

Ο ήρωας που έπλασε ο Ντόναλντ Γουέστλεϊκ και είδαμε ξανά στο σινεμά με ερμηνευτές το Λι Μάρβιν (στο «Point Blank» του 1967) και το Μελ Γκίμπσον (στο «Payback» του 1999), μεταξύ άλλων, επιστρέφει για μια περισσότερο εκσυγχρονισμένη εκδοχή pulp μεταφοράς στη μεγάλη οθόνη, φανερώνοντας είτε μια κόπωση στο genre είτε την αστοχία του γηραλέου Τέιλορ Χάκφορντ, ο οποίος πρέπει να είχε κατά νου το δικό του «Against All Odds», με τη διαφορά ότι εκείνο γυρίστηκε… το 1984! Και με καλύτερα υλικά από τούτο εδώ…

Η αρχική σεκάνς της ληστείας του Ohio State Fair δε φανερώνει καμία μαστοριά από άποψης σασπένς, κυρίως συστήνει τα μέλη της συμμορίας με μια υποψία προφίλ ψυχολογίας χαρακτήρα, για να γνωρίζεις τι είναι ικανός να κάνει στη συνέχεια ο καθένας από δαύτους, ξεχωρίζοντας τον κακό της παρέας (Τσίκλις), ο οποίος επιχειρεί να ξεφορτωθεί για πάντα τον Πάρκερ (Στέιθαμ), έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί το μερτικό του για το επόμενο, μεγαλύτερο χτύπημα, με λάφυρα μια πανάκριβη συλλογή κοσμημάτων που βγαίνει σε δημοπρασία στο Παλμ Μπιτς.

Μέχρι ν’ ανακαλύψει το location αυτό, ο Πάρκερ έχει κάνει λίμπα τον υπόκοσμο για να βρει τα ίχνη της συμμορίας του, με ένα hitman να τον έχει στο κατόπι. Η σκηνή της πάλης αυτών των δύο είναι ό,τι πιο βίαιο και εντυπωσιακό διαθέτει το φιλμ του Χάκφορντ, δε χαρίζεται σε μπουνίδι, αίμα και πόνο, και κορυφώνεται ιδιαίτερα… απογειωτικά! Η υπόλοιπη ταινία ακολουθεί την πεπατημένη μιας φόρμουλας δράσης που παραπέμπει σε μπιμουβιά που, όμως, περνιέται για «αστεράτο» έργο.

Η Λόπεζ, στο ρόλο της μεσίτριας που θα γίνει το δεξί χέρι του Πάρκερ, έχει την καπατσοσύνη να «το παίξει» με ύφος comedienne, δεν τρώει τα μούτρα της, όμως, το πάει τόσο έξω από τις προθέσεις και το είδος του φιλμ, που στο φινάλε μοιάζει σα να βγήκε από άλλη ταινία (ενώ ξέρουμε πόσο ικανή μπορεί να είναι σε crime movie, βλέπε «Out of Sight»). Όσο για το Στέιθαμ, δε δείχνει τον παραμικρό ενθουσιασμό σε επίπεδο υποκριτικής και περιφέρεται ως μια σκληροτράχηλη… μάσκα. Την ίδια βαρεμάρα επιδεικνύει και ο Τσίκλις, που έχει βάλει μερικές από τις γκριμάτσες θυμού τού (τηλεοπτικού και εξαιρετικού) «The Shield» στον αυτόματο πιλότο.

Στον τομέα ψυχαγωγία, το «Parker» δεν παρέχει πολύ περισσότερα πράγματα από ένα φιλμ που θα έβλεπες στο χαλαρό από τηλεοράσεως, σε φάση αποχαύνωσης ή μερικής νύστας. Πλάκα-πλάκα, η πιο εγκληματική πράξη ολόκληρης της ταινίας είναι… το δίωρο που έκλεψε από τη ζωή μου! Εσύ, μπορείς να λάβεις τα μέτρα σου, νομίζω.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ήμασταν στα χρόνια της βιντεοκασέτας, θα έκανες τάμα για να το βρεις ξενοίκιαστο στο weekend. Αν ένα δεύτερης διαλογής φιλμ δράσης και παρανομίας είναι το ζητούμενό σου και έξω από τον στερεοτυπικό προγραμματισμό της τηλεόρασης του STAR για τη βραδινή σου διασκέδαση, ναι, σκοτώνεις κάπως το χρόνο σου. Τώρα, γιατί μια ταινία που διανεμήθηκε κινηματογραφικά τον Ιανουάριο του 2013 στο εξωτερικό φτάνει στα τέλη Ιουλίου του 2014 στα δικά μας σινεμά, θα έπρεπε να είναι το πιο βασανιστικό ερώτημα όλων…


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ

Ο Δημοσθένης και ο Νικήτας λιάζονται και κολυμπούν στα Λιμανάκια, αναπολούν γεγονότα από το περσινό καλοκαίρι χωρισμού του πρώτου και φαντασιώνουν το σενάριο μιας ταινίας που ο δεύτερος ελπίζει να σκηνοθετήσει και να στείλει στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

ΠΑΡΙΖΙΑΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Να ζεις και να (μην) πεθαίνεις στο Παρίσι. Αυτό το βάσανο!

HAIKYUU!! THE DUMPSTER BATTLE

Ο Χινάτα και ο Καγκεγιάμα μπορεί να ήταν αντίπαλοι στο γυμνάσιο, όμως, στο λύκειο θα πρέπει να συνεργαστούν για ν’ αντιμετωπίσουν την ομάδα Nekoma. Πρότυπα, αγάπη και αδιαφορία για το άθλημα, προσωπογραφίες σε slow motion και κλειστό γήπεδο volleyball συνθέτουν ένα επεισόδιο που… θα μπορούσες να δεις ευχάριστα ένα Σάββατο πρωί στην τηλεόραση.

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ 2

Η Ράιλι έγινε 13ων ετών, εξελίσσει την αγάπη της για το άθλημα του ice hockey και ο ερχομός της εφηβείας φανερώνει… στο μυαλό της καινούργια συναισθήματα και νευρώσεις που η Χαρά, η Λύπη, ο Φόβος, ο Θυμός και η Αηδία δύσκολα θα παλέψουν στην προσπάθειά τους να συνυπάρξουν.

Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας με θέμα τον παράνομο έρωτα ενός άνδρα και της νέας γυναίκας του πατέρα του, η πρωταγωνίστρια κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της πως τη βίασε ενόσω «έτρεχε» η ερωτική σκηνή μεταξύ τους. Με τον τελευταίο να εξανίσταται πως εκείνη λέει ψέματα, το συνεργείο όσο και οι δικηγόροι τους προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση.