FreeCinema

Follow us

ΚΡΑΤΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ (2019)

(OFFICIAL SECRETS)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάβιν Χουντ
  • ΚΑΣΤ: Κίρα Νάιτλι, Ματ Σμιθ, Μάθιου Γκουντ, Ρέιφ Φάινς, Ρις Ίφανς, Κόνλεθ Χιλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Το 2003, η Κάθριν Γκαν, μεταφράστρια των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, λαμβάνει άκρως απόρρητο e-mail το οποίο υποδηλώνει επερχόμενη παρέμβαση των ΗΠΑ σε μικρότερες χώρες, έτσι ώστε το αποτέλεσμα σχετικού ψηφίσματος του ΟΗΕ να δώσει το πράσινο φως για πόλεμο κατά του Ιράκ. Ρισκάροντας πολλά, θα αποφασίσει να το διαρρεύσει χωρίς να φανταστεί ότι θα πέσει στα χέρια του Τύπου, προκαλώντας παγκόσμιο πολιτικό σκάνδαλο.

Τυπική περίπτωση καταγγελτικού σινεμά με βάση ιστορία… βγαλμένη από τη ζωή, το «Κρατικά Μυστικά» του άνισου Νοτιοαφρικανού σκηνοθέτη Γκάβιν Χουντ απέχει αρκετά από τα παλαιομοδίτικα φιλμ κατασκοπίας της βρετανικής παράδοσης, καθώς με τα εκσυγχρονιστικά μέσα τού σήμερα ακόμη και η απλή διακίνηση ενός e-mail από τις μυστικές υπηρεσίες μπορεί να προκαλέσει τεράστια ίντριγκα. Εδώ, βέβαια, δεν υπάρχουν φονικές συγκρούσεις και ξεπαστρέματα από αμφότερες πλευρές πρακτόρων, αφού η ηρωίδα είναι μία Βρετανίδα της διπλανής πόρτας με ενσυνείδητες αντιλήψεις, η οποία επιχειρεί να αποτρέψει έναν άδικο πόλεμο ο οποίος στηρίζεται στη γνωστή φημολογία περί ύπαρξης «όπλων μαζικής καταστροφής», με στόχο την εξολόθρευση του Σαντάμ Χουσεΐν.

Η Κάθριν Γκαν, σοκαρισμένη από το e-mail που λαμβάνει στην υπηρεσία της και αποκαλύπτει πιέσεις της αμερικανικής κυβέρνησης (που θέλει να χρησιμοποιήσει εκβιαστικά υλικό μυστικών παρακολουθήσεων) ώστε μικρότερες χώρες οι οποίες συμμετέχουν σε ψήφισμα του ΟΗΕ να δώσουν το πράσινο φως για την έναρξη των εχθροπραξιών στο Ιράκ, έρχεται σε επαφή με προσωπική της φίλη που ανήκει σε οργάνωση αντιπολεμικού χαρακτήρα για να πάρει συμβουλές και παρά τις αντιρρήσεις του μετανάστη συζύγου της, που δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη την άδεια παραμονής του στη χώρα, ταχυδρομεί μία εκτύπωση του επίμαχου e-mail, αποκαλύπτοντας μαζί και το όνομα του αποστολέα του από τις ΗΠΑ. Το χαρτί καταλήγει στα γραφεία της εφημερίδας The Observer και η συνέχεια είναι (αν όχι προβλέψιμη) πάνω-κάτω γνωστή.

Το φιλμ δεν υιοθετεί την αφήγηση ενός θρίλερ κατασκοπευτικού χαρακτήρα αλλά μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ του ρεπορταζιακού «σασπένς» και του (επερχόμενου) δικαστικού δράματος, με τον Χουντ να στέκει μάλλον διεκπεραιωτικά απέναντι στο υλικό του, που αν επρόκειτο περί αμερικανικής παραγωγής, θα παρακολουθούσαμε σίγουρα μ’ έναν πιο κοφτό ρυθμό και εντάσεις σαφώς πιο ψυχαγωγικές. Εδώ, όμως, το πράγμα παραπέμπει περισσότερο σε… βρετανική τηλεόραση, κάτι όχι ουσιαστικά αποτυχημένο αλλά λιγότερο συναρπαστικό για τον θεατή. Έχει γίνει καλή δουλειά στο καστ, με φάτσες Βρετανών που δίνουν χαρακτήρα σε καίριους ρόλους ή μικρές εμφανίσεις (ίσως η κύρια «παραφωνία» είναι η τύπου «comic relief» κατεύθυνση της ερμηνείας του Ρις Ίφανς ως τσαμπουκά reporter), ενώ η Κίρα Νάιτλι τιθασεύει ικανοποιητικά τις γνωστές της δραματικές εξάρσεις και τη μούτα τής κάτω γνάθου, για να μας δώσει κάτι αρκετά προσγειωμένο και αναγνωρίσιμα καθημερινό, γήινο.

Το δεύτερο μέρος των «Κρατικών Μυστικών» παίρνει κάπως τα πάνω του με την προοπτική του δικαστικού αγώνα και στην τελική το έργο διασώζεται από την καλή διάθεση των ηθοποιών, που κάνουν ό,τι μπορούν για να δικαιολογήσουν την παρακολούθησή του από… μεγάλη οθόνη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καλών προθέσεων δράμα που μπλέκει τα μπούτια του μεταξύ δημοσιογραφικής έρευνας και δικαστικής εκτροπής, με background πολιτικό και σχεδόν κατασκοπικό. Η ιστορία έχει ενδιαφέρον, αλλά ο σκηνοθετικός χειρισμός είναι άνευρος, σε μία απόπειρα του Γκάβιν Χουντ να φέρει εις πέρας ένα τόσο minimal αποτέλεσμα που στερεί τη δυναμική της κινηματογραφικής εμπειρίας, παραδόξως. Βλέπεται χωρίς κόπο (κυρίως από adult κοινό στο οποίο τα ιστορικά γεγονότα θα είναι ουσιαστικά γνώριμα), αλλά δεν θα μείνει και αξιομνημόνευτο.


MORE REVIEWS

BLOW-UP

Mod φωτογράφος μόδας κυκλοφορεί αμέριμνος σε λονδρέζικο πάρκο και τραβά ό,τι του αποσπά την προσοχή. Ανάμεσα στις εικόνες που θα εμφανίσει αργότερα, θα εντοπίσει ένα χέρι μ’ ένα πιστόλι που σημαδεύει δυο εραστές και θα πιστέψει εμμονικά πως υπήρξε μάρτυρας φόνου.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΡΗ

Αγγλίδα μόνη, σε διακοπές στις Σπέτσες, παρατηρεί φασαριόζικη οικογένεια λουόμενων και, συνειρμικά, ο νους της «σκαλίζει» διαρκώς τραύματα του δικού της νεανικού παρελθόντος, λάθη μητρότητας κι επιλογές μιας ζωής που… έχασε.

ΟΥΠΣ 2! Ο ΝΩΕ ΞΑΝΑ ΕΦΥΓΕ...

Οι περιπέτειες του Φίνι και της Λία συνεχίζονται, αυτή τη φορά εκτός κιβωτού, όταν μετά από ένα απρόσμενο συμβάν καταλήγουν στον ωκεανό. Τώρα θα πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να επανενωθούν με την οικογένειά τους πριν να είναι αργά!

ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ

Τρεις οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε τριώροφο κτήριο στα προάστια της Ρώμης, αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων στις εσωτερικές σχέσεις τους, που δεν λένε να λυθούν όσα χρόνια κι αν περάσουν.

ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

Χήρα δολοφονημένου Βάσκου πολιτικού λαμβάνει επιστολή από τον φυλακισμένο, πλέον, εκτελεστή του συζύγου της, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία να τη συναντήσει. Τα έντεκα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, άραγε, μπορούν να έχουν γιατρέψει τις πληγές;