FreeCinema

Follow us

NEED FOR SPEED (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σκοτ Γουά
  • ΚΑΣΤ: Άαρον Πολ, Ντόμινικ Κούπερ, Ίμοτζεν Πουτς, Σκοτ Μεσκούντι, Ραμί Μαλέκ, Μάικλ Κίτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 132'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μηχανικός αυτοκινήτων που συμμετέχει σε underground κόντρες ταχύτητας για να σώσει το συνεργείο του με τα κέρδη από τα στοιχήματα, μπαίνει στην πιο σκληρή κούρσα της Αμερικής για το μεγάλο έπαθλο αλλά και για να εκδικηθεί έναν πρώην πρωταθλητή του NASCAR που του φόρτωσε φόνο κολλητού και τον «πάρκαρε» στη φυλακή.

Οι παραγωγοί αυτής της ταινίας πρέπει να είναι ή αφελείς ή βλάκες. Πρώτον, δε μεταφέρεις στο σινεμά ένα δημοφιλές video game που ο παίκτης το «βιώνει» κατ’ οίκον, αλλά στην αίθουσα είναι… παλουκωμένος και αμέτοχος, περιμένοντας να παρακολουθήσει 3 – 4 σκηνές δράσης και ταχύτητας, με ένα πασπάλισμα σεναριακών στερεοτύπων που ξεφεύγει από το όριο της… βαρεμάρας σε περισσότερο από ένα δίωρο! Και δεύτερον, ακόμα χειρότερα εδώ, όταν το κοινό αυτού του είδους ταινιών έχει «κακομάθει» από το franchise των «Fast & Furious» που γαμάει και δέρνει από κάθε άποψη, δεν πας να πατήσεις γκάζι στην αγορά ως… πτωχός συγγενής, προσφέροντας δράμα εκδίκησης χωρίς μερικές χορταστικές υποπλοκές και ανατροπές στο στόρι. Κοινώς, «σακαράκα» το όχημα…

Οι πιο… σωφεράντζες τής κινηματογραφικής τέχνης θα αναγνωρίσουν κακέκτυπα συνταγών από παλαιότερα φιλμ, από το θάνατο του νεαρού φίλου του κεντρικού χαρακτήρα (που φωνάζει «Επαναστάτης Χωρίς Αιτία»!) μέχρι την τελική ανάμειξη οδηγών που καταδιώκουν τον επικηρυγμένο πρωταγωνιστή (κυριολεκτικά ελάχιστος ο Άαρον Πολ τού «Breaking Bad») και περιπολικών τα οποία προστίθενται για να δημιουργήσουν ένα… καθυστερημένο μπάχαλο (τα πάντα βγαλμένα με καρμπόν από τον «Ατσίδα και το Λαγωνικό» του 1977). Στο ενδιάμεσο, με την ταχύτητα… στην πρώτη, το γκομενάκι πρέπει να είναι Αγγλίδα με βαριά προφορά, διότι στη Μεγάλη Βρετανία σκίζουν τα «Fast & Furious» και πρέπει να υπάρξει μια κάποια «ταύτιση» του local κοινού, το συγκρουσιακό (μελο)δράμα της γεννάται με αντίπαλο… νεαρό Βρετανό ηθοποιό και, πες πως είμαι μέντιουμ, αν υπάρξει και sequel, θα γυριστεί εις τη Γηραιά, να μου το θυμάσαι!

Ελάχιστα πράγματα δε στουκάρουν εδώ και, προφανώς, είναι τα άψυχα. Τα stunts τηρούν τις παραδόσεις του είδους και δεν πατάνε πάνω σε ψηφιακές αηδίες, με αποτέλεσμα να χαίρεσαι τις λιγοστές αλλά απογειωτικές (κυριολεκτικά!), κυνηγιάρικες κασκάντες. Δυστυχώς, όμως, το «Speed» (που όντως ήταν σε «Need»…) αργεί πολύ για να περισώσει τούτη την ξεπερασμένη πίστα ενός παιχνιδιού που θα ικανοποιήσει μονάχα ένα μερίδιο των φανατισμένων τού βολάν (και ουχί του joystick). Οι υπόλοιποι, ας περιμένουμε ως τον Απρίλιο του 2015 για να δούμε πώς θα «σκοτώσουν» (πόσο μακάβριο) τον Πολ Γουόκερ στο έβδομο «Fast»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι δεν κατάλαβες; Δες τη διάρκεια, σκέψου άχρηστο μπούρου-μπούρου, κάκιστο χιούμορ, μετριότατο καστ, ανυπαρξία υποπλοκών για να συντηρηθεί το ενδιαφέρον του θεατή και… κανένα 3D γυαλί δε θα σε κάνει να περάσεις καλύτερα από το να… το παίζεις στο σπίτι. (Το λες και #diplhs αυτό τώρα;) Οι απόλυτα πωρωμένοι με τα μοντέλα των αυτοκινήτων που παρελαύνουν επί της οθόνης αποτελούν ένα εντελώς ειδικό κοινό που θα εκλάβει το φιλμ ως… σκληρό πορνό, οπότε δεν πιάνονται…


MORE REVIEWS

ΑΓΡΙΑ ΝΥΧΤΑ

Παραμονή Χριστουγέννων, έπαυλη ζάμπλουτης κληρονόμου με «φορτωμένο» θησαυροφυλάκιο δέχεται οργανωμένη επίθεση συμμορίας διαρρηκτών που εξολοθρεύει το προσωπικό ασφαλείας (και όχι μόνο) και απειλεί ν’ αρχίσει να σκοτώνει τα μέλη της οικογένειας αν δεν καταφέρει να φύγει με το παραδάκι. Και κάπου εκεί εμφανίζεται ο Άι Βασίλης. Ο πραγματικός Άι Βασίλης!

Η ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝ

Μεσαίωνα στη Σουηδία, κοπέλα αγνή πέφτει θύμα κακοποίησης από κακούς αδελφούς βοσκούς. Οι φονιάδες στους γονείς της τα λιλιά της ανεπίγνωστα θα πάνε να πουλήσουν, φιλοξενία και τροφή αφού ζητήσουν. Από τα χέρια του πατέρα θα βρουν την εκδίκηση ή θα προλάβουν να ξεγλιστρήσουν; Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και, παραδόξως, η... πηγή έμπνευσης για το «Last House on the Left» (1972) του Γουές Κρέιβεν!

R.M.N.

Ρουμάνος εμιγκρές στη Γερμανία, υπό τον φόβο μπλεξίματος με τον Νόμο, επιστρέφει άρον-άρον πίσω στην πατρίδα, ξαναβρίσκοντας πατέρα, γιο, σύζυγο κι ερωμένη. Η πρόσληψη αλλοδαπών εργατών από το τοπικό αρτοποιείο κάνει την ατμόσφαιρα στο χωριό του να μυρίζει μπαρούτι.

ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΔΙΑΒΟΛΟΙ

Η Ζοάν ζει αρκετά συνηθισμένα με την κόρη της Βικί και το σύζυγό της Τζίμι σε μια μικρή κοινότητα των Γαλλικών Άλπεων, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ο ερχομός της αδελφής εκείνου ανατρέψει τις εύθραυστες οικογενειακές ισορροπίες.

ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΠΟΤΕ

Η Ελέν πάσχει από σπάνια ανίατη ασθένεια, αλλά δεν θέλει να την λυπούνται. Ταξιδεύει σε κουκίδα του χάρτη της Νορβηγίας, προκειμένου να ζήσει έστω για λίγο ελεύθερη. Ή μήπως για να πεθάνει μόνη;

MR KLEIN

MR KLEIN

Καλά τα αμάξια, αλλά πήξαμε στο drama, ρε αδελφέ. Μόνο στο φινάλε πάει πατητό, στο υπόλοιπο… έχει αραχνιάσει το χειρόφρενο. Πιστός ο τίτλος, δε λέω! Την είχε την ανάγκη…