FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ (2016)

(MONEY MONSTER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόντι Φόστερ
  • ΚΑΣΤ: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο’Κόνελ, Κατρίνα Μπαλφ, Ντόμινικ Γουέστ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ξιπασμένος παρουσιαστής εκπομπής οικονομικού ρεπορτάζ, ο Λι, μαζί με την προσγειωμένη, ψύχραιμη αλλά δαιμόνια παραγωγό του, Πάτι, προσπαθούν και να επιβιώσουν, και να βγάλουν επιτυχημένη εκπομπή, και να αποκαλύψουν την αλήθεια, όταν ο Κάιλ, απελπισμένος μικροεπενδυτής που έχει χάσει τα πάντα, καταλαμβάνει οπλισμένος το studio τους.

Το γνωρίζεις εκ των προτέρων: αυτή είναι μια ταινία που φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή της Τζόντι Φόστερ. Ωστόσο, αυτό είναι ένα γεγονός που καθόλου δεν σου περνά από το μυαλό βλέποντάς την. Αντίθετα, εστιάζεις στη σταδιακή, γοητευτική απογύμνωση των – μόνο αρχικά κλισέ – χαρακτήρων που παρακολουθεί. Στην ευστοχία της στις κωμικές, σατιρικές εκφάνσεις της και στον τρόπο που τις παλαντζάρει με στοιχεία θρίλερ, χτίζοντας ακαταμάχητο σασπένς. Και σε όλα τα συναισθήματα, καταρχήν, και τις σκέψεις, εν συνεχεία, που σου προκαλεί για τους ταραγμένους μετακαπιταλιστικούς καιρούς στους οποίους ζούμε: όπου τα φρέσκα, διχαστικά χάσματα στις απροετοίμαστες, σαστισμένες κοινωνίες της Δύσης βαθαίνουν διαρκώς και βιαίως.

Η ακόμα στιβαρή ικανότητα της Φόστερ να διευθύνει τους ηθοποιούς της (που εδώ ωφελείται τα μάλα από μια υποβλητικού συγχρονισμού και ενστίκτου πρωταγωνιστική τριάδα), η πρωτόγνωρη ευελιξία και δεξιότητά της σε ένα πιο «αρσενικό», διαφορετικό των έως τώρα οικογενειακών επιλογών της («Ο Μικρός κύριος Τέιτ», «Πίσω στο Σπίτι για τις Διακοπές», «Ο Άλλος μου Εαυτός») κινηματογραφικό είδος, καθώς και η νεοαποκτηθείσα δεξιότητά της στην κωμωδία θα σου περάσουν (αν σου περάσουν) από το μυαλό πολύ μετά το τέλος αυτού του «Παιχνιδιού».

Αναπάντεχο crowd-pleaser σε μεγάλο βαθμό, φέρνει γόνιμα στο μυαλό φιλμ κλασικά για το σινεμά καταγγελίας, όπως «Το Σύνδρομο της Κίνας», αλλά και πιο μεταμοντέρνα, αυθάδη τολμήματα όπως «Το Μεγάλο Σορτάρισμα». Ταυτόχρονα, ευπρόσδεκτα στοιχεία από το κωμικοτραγικό αριστούργημα του Πίτερ Γουίαρ, το «The Truman Show», είναι εμφανή στο DNA του (ιδιαίτερα στο τέλος του), καθώς πέρα από την ανάλογα υβριδική του φύση (κωμωδία / δράμα / θρίλερ) καταφέρνει και αυτό να θίξει την περίπλοκη, διεστραμμένη σχέση ΜΜΕ και κοινού. Συγκρινόμενο με όλα τα παραπάνω, βέβαια, αυτό το «Παιχνίδι» ηττάται στα σημεία. Κυρίως εξαιτίας της (σεναριακής βασικά) αδυναμίας του να χειριστεί, το ίδιο εύστοχα με τα κωμικά και, τα δραματικά χαρακτηριστικά του: το live ξέσπασμα της συζύγου τού Κάιλ, π.χ., μπορεί ως απρόβλεπτο να συνεισφέρει στο σασπένς, φαντάζει όμως υπερβολικό και επιτηδευμένο. Και όσο κι αν στο σύνολό της αυτή η ταινία σε αφήνει δεόντως μετέωρο, με μια ταιριαστά πικρή επίγευση, καθώς θα ωριμάζει στη συνείδησή σου, δύσκολα θα αποφύγεις την εντύπωση ότι, τελικά, το φινάλε της ούτε κερδήθηκε, ούτε στάθηκε αντάξιο των χαρακτήρων της. Γεγονός που μπορεί να μειώσει ελάχιστα την απόλαυσή της, αλλά πολύ τη διάρκεια επιρροής της στο θυμικό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σινεμά καταγγελίας διαφορετικό από τα άλλα, πιο εύστροφο, πιο αστείο, πιο υδραργυρικό. Όχι, όμως, απαραίτητα και πιο επιτυχημένο. Μικρό το κακό για τα 98’ της διάρκειας του τουλάχιστον, χάρη στους όχι μόνο λαμπερούς πρωταγωνιστές του, αλλά και το πάντα υψηλό κωμικό IQ του.


MORE REVIEWS

GHOSTBUSTERS: LEGACY

Η κόρη του Έγκον Σπένγκλερ μετακομίζει με τα δυο εγγόνια του στο κρησφύγετο του… εκλιπόντος, αναζητώντας ένα καινούργιο αύριο. Τα παιδιά δεν έχουν ιδέα περί του παρελθόντος και της δράσης του παππού τους στους Ghostbusters και καθώς θα βρίσκουν διάφορα gadgets της θρυλικής ομάδας, θα αντιληφθούν πως η περιοχή κρύβει… φαντασματικά μυστικά!

THE HAND OF GOD

Ντροπαλό έφηβο αγόρι αναζητά το μονοπάτι της ζωής του, βιώνοντας χαρές, έρωτες και τραγωδίες στη Νάπολη της δεκαετίας του ’80. Μην (και) γίνει σκηνοθέτης;

Η ΝΥΜΦΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Νεαρή ιστορικός στο σύγχρονο Βερολίνο κρύβει μια μυστική, μυθική πλευρά του εαυτού της, η οποία έρχεται αναπόφευκτα στην επιφάνεια όταν ο σύντροφός της την αφήνει. Ένας νέος έρωτας θα τη σώσει ή η μοίρα της έχει ήδη καθοριστεί;

Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Το περιοδικό The French Dispatch μας παρουσιάζει τέσσερα (οπτικοποιημένα) άρθρα από την ύλη του τελευταίου (και αποχαιρετιστήριου) τεύχους του. Μαζί με έναν επίλογο - νεκρολογία.

ΚΛΙΦΟΡΝΤ: Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΣΚΥΛΟΣ

Ένα ξεχωριστό, μικροσκοπικό κόκκινο κουτάβι θα βρει συντροφιά στην αγκαλιά ενός μικρού κοριτσιού που θα το αγαπήσει δίχως όρια. Αυτή ακριβώς η αγάπη της θα το μεγαλώσει σε... απρόσμενο μέγεθος, με τον Κλίφορντ να μπλέκεται έτσι σ’ ένα σωρό περιπέτειες.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Γιώργος ο Κλούνεϊ και κάνει οικονομική εκπομπή στην τηλεόραση και του την πέφτει «καμένος» επενδυτής. Η Σία και ο Μπάμπης έχουν περισσότερη πλάκα.