FreeCinema

Follow us

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ (2014)

(MAPS TO THE STARS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
  • ΚΑΣΤ: Τζουλιάν Μουρ, Μία Γουασικόφσκα, Τζον Κιούζακ, Ολίβια Γουίλιαμς, Έβαν Μπερντ, Ρόμπερτ Πάτινσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: HOLLYWOOD ENTERTAINMENT

Μια οικογένεια με πολλά μυστικά έρχεται αντιμέτωπη με ένα πρόσωπο που στο παρελθόν θέλησε την καταστροφή της, ενώ μια «γειτόνισσα» – ηθοποιός ονειρεύεται να πάρει τον ρόλο της μητέρας της σε remake κλασικής επιτυχίας εκείνης. Τελικά, πόση… αρρώστια μπορεί να κρύβει το Χόλιγουντ;

Η παραδοξότητα της ταυτόχρονης εξόδου του «Birdman» και της τελευταίας ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ στη χώρα μας σε κάνει να μειδιάς, ειδικά αν είχες την… ατυχία να παρακολουθήσεις και τα δύο φιλμ. Σίγουρα, το πρώτο κερδίζει στα σημεία εντυπωσιασμού, αλλά το δεύτερο, έστω, προσπαθεί να καταπιαστεί περισσότερο ουσιαστικά με μια κριτική της βιομηχανίας του θεάματος, αγγίζοντας ψυχαναλυτικά τα σύνδρομα των ηρώων του. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μιλάμε για αποτυχίες ολκής.

Στο φιλμ τού Κρόνενμπεργκ συναντάς ψήγματα από παρελθούσες δουλειές τού σκηνοθέτη, όπως η θεματική τού σώματος και της «μετάλλαξης» (ο χαρακτήρας που υποδύεται η Μία Γουασικόφσκα έχει φανερά και κρυφά εγκαύματα από ένα ατύχημα που, όπως αποδεικνύεται στην πορεία, προκάλεσε σκόπιμα, με αυτοκαταστροφικό στόχο επίσης), δίπλα σε ένα… σκορποχώρι προβληματικών, που θέλει να ειρωνευτεί βιτριολικά τον κόσμο της showbiz, τα δυσλειτουργικά οικογενειακά δράματα και τη δηθενιά του «new age», σπιριτουαλιστικού τρόπου ζωής, με μερικά… φαντάσματα να μετατρέπουν το όλο αστείο σε τραγέλαφο αστοχίας.

Ο τρόπος που η ιστορία και οι ήρωες μπλέκουν μεταξύ τους μοιάζει να το έχει σκάσει από σαπουνόπερα που, όμως, διαδραματίζεται σε… ψυχιατρείο, μέσα από απανωτά κόμπλεξ και βίτσια που συνήθως οδηγούν σε σχέσεις αιμομιξίας, είτε με ζωντανούς είτε με νεκρούς (!) και κορυφώσεις που συνοδεύονται από τα αδικοχαμένα πνεύματα των νεκρών, «εύρημα» που θέλει ισχυρές δόσεις ηρεμιστικών χαπιών (λέγε με και drugs) για να γίνει απολύτως κατανοητό και αποδεκτό. Επιπλέον, η λανθάνουσα σε τόνους διδασκαλία των ηθοποιών (όχι ακριβώς το ατού του Κρόνενμπεργκ εδώ και κάμποσα χρόνια…) υποστηρίζει μονάχα ένα αίσθημα αμηχανίας του καστ απέναντι στον σκηνοθέτη και το σεναριακό υλικό του, τα οποία εκθέτουν καριέρες σε βαθμό… κακουργήματος (βλέπε το τριολέ στο κρεβάτι της Τζουλιάν Μουρ, την ίδια να χοροπηδάει τραγουδώντας το «Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye» ή το επικό λάθος του post production στη σκηνή του εμπρησμού δίπλα στην πισίνα).

Το μόνο κομμάτι που δείχνει να στέκει και να ενδιαφέρει μέχρι ενός σημείου είναι η «υποπλοκή» του βίου και της καριέρας του μπάσταρδου αλλά superstar πιτσιρικά – γόνου του αντρόγυνου ενός ψυχαναλυτή – μασέρ – τηλεπωλητή βιβλίων life coaching (έλεος, δηλαδή!) και μιας μάνας που περισσότερο νοιάζεται ως ατζέντισσα του παιδιού της παρά για την ανατροφή του, που όμως αυτοκανιβαλίζεται από τις ατάκες τις οποίες εκστομίζει ο Έβαν Μπερντ, παίζοντας και με μια θρασύτητα σιγουριάς που δεν έχει προηγούμενο. Ειλικρινά, έχουμε ξαναδεί αποτυχημένες ταινίες από τον Κρόνενμπεργκ τα τελευταία χρόνια. Τούτη εδώ, όμως, πρέπει να είναι η γελοιωδέστερη! Πιο γελοία και από τον ίδιο τον κόσμο του Χόλιγουντ, που ματαίως προσπαθεί να αποδομήσει… κλινικά χιουμοριστικά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν ακολουθείς έναν σκηνοθέτη που αγαπάς ακόμη και όταν… στουκάρει με την αποτυχία, κανείς δεν μπορεί να σε σταματήσει. Θέλεις να έχεις προσωπική πείρα, ό,τι και ν’ ακούσεις από πριν για μια ταινία. Μερίδα αυτών των fans θα αποπειραθεί μέχρι και να υπερασπιστεί τούτο το έργο. Οι… κανονικοί θεατές μην λένε πως δεν είχαν προειδοποιηθεί κατόπιν αφόρητης πλήξης και σαστιμάρας στο βλέμμα!


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια για δέσιμο και πάει στο Χόλιγουντ να βρει τον αδελφό της που ήθελε να παντρευτεί και να κάψει τους γονείς της. Ή κάτι τέτοιο. Τόσο ψηλά έχει ανέβει η ταρίφα στην ψυχανάλυση, ε;