FreeCinema

Follow us

LOVE & MERCY (2015)

  • ΕΙΔΟΣ: Μουσική Βιογραφία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπιλ Πόλαντ
  • ΚΑΣΤ: Πολ Ντέινο, Τζον Κιούζακ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Πολ Τζιαμάτι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 121'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Μπράιαν Γουίλσον της δεκαετίας του ’60, λίγο πριν την ηχογράφηση του album «Pet Sounds» των Beach Boys, «συναντά» τον ακόμη πιο διαταραγμένο εαυτό του, βουτηγμένο στα ψυχοφάρμακα της περιόδου των 80’s.

Τι ήταν, τελικά, ο Μπράιαν Γουίλσον; Ένας ανέκαθεν «κουνημένος» ψυχικά τύπος, αν και μουσικά ιδιοφυής ώστε να δημιουργεί pop αριστουργήματα στα 60’s, που «έκαψε» ακόμη περισσότερα εγκεφαλικά κύτταρα καταναλώνοντας γερές δόσεις LSD, για να τον αποτελειώσουν τα «θεραπευτικά» χάπια ενός τρελογιατρού στη δεκαετία του ’80; Τοποθετημένο ανάμεσα σε δύο χρονικές περιόδους του ζωντανού θρύλου που ηγήθηκε του συγκροτήματος των Beach Boys, το φιλμ του – γνωστότερου ως παραγωγού – Μπιλ Πόλαντ δεν καταφέρνει να απαντήσει ουσιαστικά, ούτε και, παραδόξως, να πάρει με κάποιον τρόπο το μέρος του ανθρώπου Γουίλσον, παρουσιάζοντας τη βιογραφία ενός «αλαφροΐσκιωτου» τύπου, έρμαιου των φοβιών και των «φωνών» που το «Love & Mercy» τον βάζει ν’ ακούει μέσα του.

Επιλέγοντας να ισορροπήσει (σαφώς επικίνδυνα) μεταξύ συμβάντων και fiction καταστάσεων, η ταινία του Πόλαντ γίνεται ένα αδέξιο μείγμα βιογραφικού δράματος με μουσικό background και αναπαράστασης «ρεπορταζιακού» υλικού που θα διάβαζες σε κάθε tabloid φυλλάδα, με κοινό ήρωα τον Γουίλσον και «τόπο» δράσης τις διαταραχές τού ιδίου, οι οποίες λειτουργούν (;) ως συνδετικός κρίκος της αφήγησης. Έτσι, η ταινία παραπαίει από τη γνήσια βιογραφία για μουσικούς μελετητές στην κουτσομπολίστικη, τηλεοπτικών προδιαγραφών «αποκαθήλωση» της προσωπικότητας του Γουίλσον, τον οποίο ελάχιστα δείχνει να συμπονά πραγματικά ο σκηνοθέτης.

Σαφώς πιο ενδιαφέρον το κομμάτι της δεκαετίας του ’60, σχεδόν συγκινεί με τις σκηνές της ηχογράφησης των session μουσικών για το album «Pet Sounds» (1966), τη δημιουργική κορωνίδα στη δισκογραφία του Γουίλσον, με πωλήσεις που απογοήτευσαν εκείνη την εποχή στις ΗΠΑ, δυναμιτίζοντας τις σχέσεις της μπάντας αλλά και τον εσωτερικό κόσμο τού Γουίλσον, ο οποίος βρήκε ένα νέο καταφύγιο στα ναρκωτικά. Το κομμάτι της δεκαετίας του ’80 δεν απέχει ιδιαίτερα από μια παραγωγή του καναλιού Lifetime, με το ρομάντζο ανάμεσα στον μουσικό και μια πωλήτρια πολυτελών αυτοκινήτων (που κατέληξε να γίνει η δεύτερη σύζυγός του) να συγκρούεται εξαιτίας του απόλυτου – αλχημικού – ελέγχου που είχε πάνω στον καλλιτέχνη ένας τρελογιατρός (ακόμη μια κάκιστη ερμηνεία του κάποτε ταλαντούχου Πολ Τζιαμάτι, ο οποίος πρόσφατα επιδεικνύει… αλλοπρόσαλλες περούκες ή χρωμοβαφές), με απώτερο σκοπό να καταχραστεί την περιουσία του Γουίλσον.

Η βασανιστικά μεγάλη διάρκεια του «Love & Mercy» κορυφώνεται σε ένα αναίτιο «πάντρεμα» των δύο πρωταγωνιστών που υποδύονται τον Γουίλσον, σε μορφή «κακού trip», με περισσότερο χαμένο τον Τζον Κιούζακ (στην πιο adult εποχή), που κυκλοφορεί απλά σαν σαλεμένος και δεν κάνει κανένα contact με την ερμηνεία τού Πολ Ντέινο. Το γεγονός ότι ο ίδιος ο Γουίλσον (και η σύζυγος, φυσικά!) συνεργάστηκε με τον Πόλαντ για τούτο το φιλμ, μπορεί μονάχα να πιστοποιήσει ότι ο άνθρωπος είναι όντως… τρελός, άρα μπορεί και να το κρίνω άδικα (;). Οποία ειρωνεία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι λάτρεις της μουσικής, των Beach Boys και του pop μεγαλείου του Μπράιαν Γουίλσον, θα δελεαστούν, μοιραία. Και δεν τους σταματάς από το να παρακολουθήσουν τούτο το φιλμ, το οποίο δεν έχει στηθεί με κάποιο σοβαρό budget, έτσι ώστε να απολαύσεις, έστω, την ανασύσταση της εποχής σε μεγαλύτερη κλίμακα, έξω από… ολίγες βίλες της Καλιφόρνια. Το «σαπουνοπερέ» κομμάτι της δεκαετίας του ’80 είναι απλά αποτυχημένο και ως camp, κάτι που δεν θα εκτιμήσουν οι φίλοι των biopics. Αν δεν έχεις ξανακούσει ποτέ το όνομα του κεντρικού ήρωα της ταινίας, δεν περνάς ούτε απέξω!


MORE REVIEWS

DIGGER

Ο Νικήτας έχει βγάλει διαζύγιο με την υπόλοιπη κοινωνία και ζει σαν ερημίτης σ’ ένα χαμόσπιτο, στη καρδιά ενός δάσους στη Βόρεια Ελλάδα. Ο ερχομός της «ανάπτυξης» απειλεί τη γη του, μα περισσότερο δύσκολη θα είναι η διαχείριση του ενήλικα (πλέον) γιου του, ο οποίος επιστρέφει μετά από απουσία είκοσι ετών για να ζητήσει το μερίδιό του με δικαιώματα κληρονόμου.

ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

Ο Στίβεν είναι καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Ζει ευτυχισμένος με τη γυναίκα του και τα παιδιά τους, μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει την Άννα, μία μαθήτριά του από την Αυστρία, φίλη ενός αριστοκρατικής καταγωγής σπουδαστή. Ο ευκατάστατος οικονομικά, ευυπόληπτος κοινωνικά και τακτοποιημένος οικογενειακά Στίβεν, αισθάνεται έλξη για τη νεαρή κοπέλα, αλλά δεν έχει ούτε τη φυσική ούτε την ηθική δύναμη ν’ αντιμετωπίσει τις συνέπειες μιας σχέσης μαζί της.

ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕ!

Δήμαρχος άσσος της ρεμούλας τοποθετεί στη θέση του τη σύζυγό του, μέχρι τουλάχιστον να περάσει η μπόρα των αποκαλύψεων που μετά βεβαιότητος θα τον φέρουν σε δύσκολη θέση έναντι του Νόμου. Μήπως, όμως, ισχύει και για τους Δημάρχους το ουδέν μονιμότερον του προσωρινού;

ΓΙΑΛΝΤΑ: Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ

Νεαρή γυναίκα, καταδικασμένη σε θάνατο για τη δολοφονία του συζύγου της, έχει μια τελευταία ευκαιρία να σώσει το κεφάλι της. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να πείσει πως αξίζει τη συγχώρεση… των τηλεθεατών και της κόρης του θύματος σε «δικαστήριο» δημοφιλούς reality show!

ΣΤΗ ΖΑΛΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

O σαιξπηρικός μύθος του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας επιβιβάζεται σε πολύχρωμο roller coaster της Στοκχόλμης, μετατρέποντάς τον σε pop παραμύθι απαγορευμένου έρωτα. Η σκανδιναβική «απάντηση» στον… Μπαζ Λούρμαν;

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας τύπος εντελώς κούκου που έβγαζε δισκάρες στη δεκαετία του ’60. Και τον δείχνει και σε κάτι γκομενικά του, το ’80. Δε βάζεις κάνα δίσκο να παίζει, καλύτερα;