FreeCinema

Follow us

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΑΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ (2014)

(LES VACANCES DU PETIT NICOLAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λοράν Τιράρ
  • ΚΑΣΤ: Ματεό Μπουασελιέ, Βαλερί Λεμερσιέ, Καντ Μεράντ, Μπουλί Λανέρς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μετά την τεράστια εμπορική επιτυχία των εν έτει 2009 πρώτων του κινηματογραφικών ζαβολιών, ο μικρός Νικόλας ξαναχτυπά, αυτή τη φορά κάνοντας, αναμενόμενα θεοπάλαβες, διακοπές.

Βασισμένο στην κοσμαγάπητη, γαλλική σειρά εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων του συγγραφέα Ρενέ Γκοσινί («Λούκι Λουκ», «Αστεριξ & Οβελίξ», «Ιζνογκούντ») και του καρτουνίστα Ζαν-Ζακ Σαμπέ, αυτό το δεύτερο φιλμ της αντίστοιχης κινηματογραφικής σειράς δεν κρύβει πολλές εκπλήξεις για τους ενήλικους θεατές. Πανέμορφα retro, καλοραμμένα ντυμένο, όλο νοσταλγία, με την αθώα πολυχρωμία των 50’s, δεν καταφέρνει να μεταφέρει αυτούσιο στο πανί το ιδιότροπο χιούμορ και το ιδιόμορφο, παιδικό στιλ αφήγησης (από τον ίδιο τον μικρό Νικόλα) των βιβλίων, που ξέρουν πολύ καλά πώς να γελούν (και μαζί) με μικρούς και μεγάλους.

Έτσι οι άνω των 10 ετών ίσως όχι μόνο να χαμογελάσουν, αλλά και να ξεκαρδιστούν φευγαλέα με τον μικρό Φρικτιέ που τρώει κυριολεκτικά ό,τι βρει μπροστά του, την παράδοξη σχέση τού μπαμπά του μικρού Νικόλα με το αφεντικό του, που τον σπρώχνει σε ένα… χμμμ… χαριτωμένο επεισόδιο με ένα ταχυδρομικό κουτί, την εμμονή και τα κατά συνέπεια κωμικοτραγικά παρατράγουδα που προκαλεί η «καλλιτεχνική» μανία ενός διάσημου Ιταλού παραγωγού με τη μαμά, ή το πώς ο μικρός Νικόλας παίζει «σπίτι και οικογένεια» με τη μικρή, γουρλομάτα – δίδυμη, θαρρείς, της Κριστίνα Ρίτσι στην «Οικογένεια Άνταμς» – και τρελοκοτσιδού Ιζαμπέλ με παλιές οβίδες, χειροβομβίδες, δυναμίτη και λοιπά επικίνδυνα βλήματα σε εγκαταλειμμένο κάστρο. Μέχρι εκεί, όμως. Τίποτα πραγματικά συγκινητικό ή αστείο δεν αναπνέει πρωτότυπα σε αυτό το φιλμ, που μπορεί εύκολα να γίνει βαρετό, ειδικά για όσους έχουν την εμπειρία πρόσφατων, σαφώς πιο εμπνευσμένων και τολμηρών, παιδικών (animation και μη) καλλιτεχνημάτων του σινεμά, από το παραδοσιακό, ντισνεϊκό «Ψυχρά κι Ανάποδα» έως το πιο παραμυθένιο και εφετζίδικο «Maleficent».

Οι κάτω των 10 ετών, βέβαια, θα την κάνουν λαχείο (ειδικά αν δουν τη μεταγλωττισμένη κόπια), αφού διαθέτει μπόλικο από το οικείο, αφελές, απαίδευτο, εύκολο χιούμορ τους, καθώς και τα περιπετειώδη παιχνίδια που σκαρφίζονται με απίθανη άγνοια κινδύνου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν έχεις πατήσει καν τα 10; Άρπαξε ενήλικα συνοδό και σπεύσε! Όλοι οι υπόλοιποι, αν καλά και σώνει (βλέπε γονείς…) πρέπει να το δείτε, δε θα περάσετε χάλια (όπως με άλλα ανοσιουργήματα σαν τα «Στρουμφάκια» π.χ.), αλλά θα δυσκολευτείτε να περάσετε και καλά. Ε, θέλει θυσίες ο ρόλος του γονιού, θείου, νονού και ό,τι άλλο σε κηδεμόνα…


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».