FreeCinema

Follow us

ΝΕΑΡΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ (2022)

(LES JEUNES AMANTS)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Καρίν Ταρντιέ
  • ΚΑΣΤ: Φανί Αρντάν, Μελβίλ Πουπό, Σεσίλ ντε Φρανς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 114'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Στους διαδρόμους ενός νοσοκομείου, δύο πρώην εραστές συναντιούνται ξανά, έπειτα από δεκαπέντε χρόνια. Εκείνη στα 71 της, εκείνος στα 45 του, θα δουν τις αναμνήσεις τους να επιστρέφουν δριμύτερες, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Παρότι αυτό το ειδύλλιο δείχνει ακόμα πιο καταδικασμένο στο σήμερα, αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα απ’ όσα φαίνονται στην επιφάνεια.

Πέντε χρόνια μετά το φεστιβαλικών περγαμηνών «Για Καλό και για Κακό», βλέπουμε την Καρίν Ταρντιέ να συνεργάζεται εκ νέου με τη γνώριμη Σεσίλ ντε Φρανς, αλλά και τη σπουδαία Φανί Αρντάν, για τις ανάγκες του «Νεαροί Εραστές». Βασισμένη στην αρχική ιδέα της Σολβέγκ Ανσπάκ, η οποία απεβίωσε το 2015, πριν δει το πόνημά της να παίρνει «σάρκα και οστά», η Γαλλίδα σκηνοθέτις μας παραδίδει μία γλυκιά, δυνατή ιστορία για το πάθος για τη ζωή, ακόμα κι αν ό,τι συμβαίνει τριγύρω θα έκανε τη μεμψιμοιρία να μοιάζει η ευκολότερη επιλογή. Κι όσο κι αν πρόκειται για μια πολύ προσωπική ιστορία για την εκλιπούσα (η μητέρα της είχε μια παρόμοια ρομαντική ιστορία μ’ έναν πολύ νεότερό της άνδρα, ενώ και η ίδια γνώριζε πως δεν διαθέτει αρκετό χρόνο ζωής μπροστά της), η Ταρντιέ κάνει μία αρκετά αξιόλογη δουλειά, δίνοντας σωστό ρυθμό στο φιλμ, όπως και διάχυτη αισιοδοξία. Σίγουρα, η ταινία έχει τα προβλήματά της (ο θεατής θα αισθανθεί ένα κάποιο βάλτωμα προς τα μισά, με την ανάγκη για… ψαλίδι 10-15 λεπτών από τη συνολική διάρκεια να «φωνάζει»), αλλά το τελικό πρόσημο είναι θετικό.

Το φιλμ ξεκινά παρουσιάζοντάς μας την αρχική συνάντηση μεταξύ της Σόνα και του Πιερ σ’ ένα νοσοκομείο, δεκαπένε χρόνια πριν τα γεγονότα που θα εξελιχθούν στην ιστορία μας. Η τοποθεσία δεν είναι άλλη από ένα νοσοκομείο, μιας και ο γοητευτικός Πιερ εργάζεται ως ιατρός, ενώ η «αεράτη» Σόνα βρίσκεται εκεί για χάρη της ετοιμοθάνατης καλύτερής της φίλης. Η αμοιβαία έλξη ανάμεσα τους, σύντομα θα εξελιχθεί σ’ ένα παθιασμένο ειδύλλιο, το οποίο θα τερματιστεί με τον ίδιο τρόπο που άρχισε: ξαφνικά και γρήγορα, όπως συχνά συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις. Όταν φτάνουμε στο παρόν, ένα παιχνίδι της μοίρας θα φέρει ξανά αντιμέτωπο το ζευγάρι, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τις ίδιες τους τις αναμνήσεις. Όσο κι αν η δυναμική είναι πλέον διαφορετική, με τον Πιερ να έχει οικογένεια και τη Σόνα να πάσχει από μια αρρώστια που δεν της δίνει ιδιαίτερα μεγάλα αποθέματα ζωής, ανά στιγμές μοιάζουν να είναι οι δυο άνθρωποι που γνωρίστηκαν προ ετών.

Από τις ενενήντα εννέα στις εκατό φορές που θα μπορούσαμε να δούμε αυτό το σενάριο να γίνεται έρμαιο του (άγριου) melo και της ολούθε δυστυχίας ενός καταδικασμένου έρωτα, η Ταρντιέ μας παραδίδει ένα αισιόδοξο δοκίμιο πάνω στο πάθος για ζωή, αλλά και την πραγματοποίηση των «θέλω» ενός ανθρώπου, χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα trope που συνήθως βλέπουμε ανεστραμμένο: τον κατά πολύ μεγαλύτερο σε ηλικία άνδρα, απέναντι στη νεαρή γυναίκα. Κι αν τα καταφέρνει αρκετά καλά, το πιστώνουμε κυρίως στην Αρντάν, η οποία δίνει το απαραίτητο βάρος και κατακτά τις σκηνές της με περίσσια ευκολία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι θιασώτες του μετρημένου, σοβαρού ρομάντζου θα περάσουν πολύ καλά. Αν είστε για πιο fast track και σπιντάτες διαδικασίες, καλύτερα να προτιμήσετε κάτι άλλο. «Γαλλικουργιά», γαρ…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.