FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ (2017)

(LA RAGAZZA NELLA NEBBIA)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντονάτο Καρίζι
  • ΚΑΣΤ: Τόνι Σερβίλο, Αλέσιο Μπόνι, Ζαν Ρενό, Λορέντζο Ρικέλμι, Γκαλατέα Ράντζι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 128'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Μια 16χρονη εξαφανίζεται από το απόμερο ορεινό χωριό της και ο διάσημος αστυνομικός ερευνητής Βόγκελ αναλαμβάνει την υπόθεση, η οποία δεν αποδεικνύεται και τόσο ξεκάθαρη ώστε να υπόσχεται επίλυση.

Η ταινία βασίζεται στο δημοφιλές ομώνυμο αστυνομικό μυθιστόρημα του Ντονάτο Καρίζι, ο οποίος όχι μόνο ανέλαβε τη σεναριακή διασκευή του, αλλά τόλμησε με αυτήν και το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Συνήθως τέτοιες απόπειρες κρούουν εξαρχής τον κώδωνα του κινδύνου, ωστόσο ο Καρίζι δεν τα πήγε κι άσχημα συνολικά.

Η κεντρική φιγούρα του Βόγκελ, ερμηνευμένου από την αρσενική μούσα του Πάολο Σορεντίνο, τον πάντοτε άψογο Τόνι Σερβίλο, είναι εξαρχής σκοτεινή και αμφιλεγόμενη, ένα επιπλέον μυστήριο μέσα σε μια κλασική ιστορία μυστηρίου, την ύποπτη εξαφάνιση μιας έφηβης από την αυστηρά χριστιανική της οικογένεια. Από νωρίς, ο Βόγκελ χειραγωγεί, έως και παραποιεί τα λιγοστά ευρήματα και τη ροή της έρευνας, στο όνομα της τηλεοπτικής θεαματικότητας και της «ενδιαφέρουσας ιστορίας» που θα κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον τού κοινού και τον ίδιο στο προσκήνιο, σαν ηρωική φιγούρα, έστω κι αν μια παλαιότερη υπόθεση του απέφερε τελικά μόνο μπελάδες. Η φαινομενικά εύκολη ανάμειξη ενός γοητευτικού καθηγητή στις έρευνες προσφέρει στον Βόγκελ έναν ολοφάνερο ύποπτο, έστω κι αν ο καθηγητής κραυγάζει την αθωότητά του και τα στοιχεία εναντίον του μοιάζουν αρκετά ασταθή.

Δεν θα προχωρήσουμε περαιτέρω στην ανάπτυξη της ιστορίας και των χαρακτήρων καθώς ο Καρίζι, με την τριπλή του ιδιότητα του συγγραφέα / σεναριογράφου / σκηνοθέτη, επιφυλάσσει απανωτές ανατροπές στο σενάριο, κρατώντας σταθερά και ικανά το σασπένς καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας του. Το μεγαλύτερο μέρος της αφήγησης αφορά flashback, καθώς ο Βόγκελ ξετυλίγει την πορεία της στον ψυχολόγο που (για κάποιον άγνωστο λόγο, λίγο πριν το τέλος) κλήθηκε ξαφνικά να τον αναλάβει μέσα στο… άγριο αχάραγο μιας ομιχλώδους, χριστουγεννιάτικης βραδιάς. Στον ρόλο του ψυχολόγου, ο Ζαν Ρενό είναι συμπαθής, αν και δεν έχει και πολλά να κάνει, αφήνοντας τον Σερβίλο να αναλάβει (και πάλι) το ερμηνευτικό βάρος.

Οι λοιποί πρωταγωνιστές κάνουν καλή δουλειά, αν και ο άπειρος Καρίζι δεν πείθει πως είναι σκηνοθέτης ηθοποιών, τοποθετώντας τους συχνά κάπως αδέξια και «στημένα» εντός των σκηνικών, που μάλλον δείχνουν να τραβούν το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντός του, καθώς αποπειράται (κυρίως μέσω αυτών) να δημιουργήσει τη σκοτεινή, μυστηριώδη και (όπως λέει και ο τίτλος) ομιχλώδη ατμόσφαιρα στο αλπινικό χωριό που έχει καταλήξει φάντασμα του πάλαι ποτέ δημοφιλούς παρελθόντος του, όντας κάποτε τουριστικό θέρετρο, το κέλυφος του οποίου πλέον κρατά τον βαθιά θρησκευόμενο (έως και νοσηρά θρησκόληπτο) λιγοστό πληθυσμό του.

Με προφανείς επιρροές (σεναριακές και στιλιστικές) από Τζο Νέσμπο και την τηλεοπτική «μόδα» τού Scandi noir, ο Καρίζι δημιουργεί ένα στιβαρό, επιβλητικό αστυνομικό θρίλερ. Ωστόσο, με πρόσφατες δουλειές παρόμοιας θεματικής σαν το τηλεοπτικό «Mindhunter» του Ντέιβιντ Φίντσερ και το κινηματογραφικό «Στα Ίχνη του Ανέμου» του Τέιλορ Σέρινταν να ανεβάζουν τον πήχη του είδους σε σχεδόν απρόσιτα επίπεδα, η ταινία του Καρίζι φαντάζει ήδη κάπως συμβατική και παλιομοδίτικη, ενώ το επιεικώς γελοίο twist του φινάλε δεν βοηθά και πολύ στο στοίχημα για την υστεροφημία της. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για αξιοπρεπές ντεμπούτο ενός δημιουργού που προφανώς ψάχνει ακόμα την καλλιτεχνική του ταυτότητα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κλασική αστυνομική ιστορία που έχεις ξαναδεί σε διάφορες μορφές σε σινεμά και τηλεόραση, όμως πρόκειται για ένα από τα αξιοπρεπή παραδείγματα του genre. Κρατά το ενδιαφέρον παρά τους όποιους σεναριακούς παραλογισμούς, ενώ η ερμηνεία του Σερβίλο της δίνει μια επιπλέον βαρύτητα.


MORE REVIEWS

ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΠΤΗΣΗ

Καταζητούμενος μισθοφόρος ανταλλάσσει την ελευθερία του με αποστολή εντοπισμού στόχου σε αεροπλάνο, τον οποίο πρέπει να οδηγήσει με ασφάλεια από τη Μπανγκόκ στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι πως η πτήση είναι γεμάτη με πληρωμένους εκτελεστές που θέλουν να βγάλουν από την άκρη και τους δύο!

Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

Κορσικανός κτηνοτρόφος, ο οποίος αντιστέκεται με πείσμα στις απαιτήσεις της τοπικής μαφίας για να της πουλήσει τα βοσκοτόπια του ώστε να ανεγερθεί ξενοδοχειακή μονάδα, γίνεται φυγάς στον ίδιο του τον τόπο όταν σκοτώνει τον αρχηγό των εκβιαστών του. Οι μαφιόζοι, εν τούτοις, γνωρίζουν κι αυτοί καλά το νησί τους.

ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Μετά από μία μικροκλοπή σε κατάστημα και επιχειρώντας να αποφύγει τις επιπτώσεις, η Χλόη το σκάει από το σπίτι της και κάνει auto-stop με σκοπό να φτάσει στην αδελφή της που ζει στην επαρχία και ν’ αναζητήσει καταφύγιο. Μια ομάδα νέων που γυρίζει την Ελλάδα μ’ ένα τροχόσπιτο επιτελώντας κοινωνικό έργο τη σώζει από απόπειρα βιασμού και την «υιοθετεί», αποκρύπτοντας ένα βασικό κομμάτι των δράσεών της.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ

Μετά από δεκαετίες μαχών μεταξύ Βίκινγκ και δράκων στο νησί του Μπερκ, ο Ψάρης, ο θνητός γιος τού Μεγάλου Στωικού, θα γίνει αχώριστος φίλος με μια «Οργή της Νύχτας», είδος δράκου φερόμενο ως αιμοσταγές και επικίνδυνο. Θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σηματοδοτήσει το τέλος του πολέμου μεταξύ δράκων και Βίκινγκ, αλλά και την αρχή μιας συνύπαρξης που θα οδηγήσει προς τη μακροημέρευση όλων.

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ

Προκειμένου ν’ αποφύγει τη σύλληψη από την Αστυνομία, δίδυμο ληστών βρίσκει καταφύγιο σε εκδρομή ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μην κινήσουν υποψίες, ο ένας εκ των δύο θα πρέπει να υποδυθεί τον ΑμεΑ. Τα ευτράπελα και οι παρεξηγήσεις αρχίζουν…

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένα κορίτσι και χάνεται γιατί είχε ομίχλη. Σε άλλα έργα βάζουνε ένα τζι-πι-ές, ένα κινητό, έναν δορυφόρο, κάτι! Δεν περνάει δίωρο και βάλε για να βγει μια άκρη!