FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ (2011)

(LA DELICATESSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταβίντ και Στεφάν Φενκινός
  • ΚΑΣΤ: Οντρέ Τοτού, Φρανσουά Νταμιέν, Μπρουνό Τοντεσκινί, Μελανί Μπερνιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Με σύζυγο θύμα τροχαίου τρία χρόνια, μελαγχολική, εργασιομανής νεαρή μια μέρα σκάει φιλί σε Σουηδό, ασουλούπωτο και μη γοητευτικό υφιστάμενό της. Αυτός ανταποκρίνεται, παρενοχλόν αφεντικό και προβληματισμένοι φίλοι είναι εμπόδια. Έχουν μέλλον κι αν ναι, πώς;

Είναι μία (ερωτική;) απογοήτευση το ότι σε ένα γυναικείο μπούστο στο οποίο πρωτοβάζει χέρι η φαντασιωσική εικασία ενός άνδρα (του μελλοντικού – μακαρίτη – συζύγου της ηρωίδας), χαίρεται finalmente η φαντασιωσική εικασία ενός άλλου (του διαδόχου του στην καρδιά της) και στα ενδιάμεσα χαμουρεύουν συνεχώς οι φαντασιωσικές εικασίες του περίγυρου (συναδελφικού και φιλικού, ανδρικού και γυναικείου) για το τι είναι (ή τι «πρέπει» σε) ένα θηλυκό, είναι η (αυτο)φαντασιωσική εικασία με… σκεύος ηδονής ένα αρσενικό (στην απολαυστική σκηνή των θαυμαστριών) που πετυχαίνει πιο σωστά τη «μέσα» κοψιά ενός χαρακτήρα.

Και όχι μόνο: ιδιοσυγκρασιοποιώντας ρομαντικά τη φυσικά ιλαρή εξάρτυση του Βέλγου κρεμανταλά καρατερίστα Νταμιέν, τ’ αδέλφια Φενκινός, ο ένας συγγραφέας (και του βιβλίου – πηγής του φιλμ) κι ο άλλος casting director, στο πρώτο καμάκι τους στα 35mm θωπεύουν το λεγάμενο με όση πρέπει, αληθινή «Ευαισθησία» (ο πρωτότυπος τίτλος). Και με περισσή, επίπλαστη (άνδρες γαρ) την περσόνα χήρας on the rebound που επιχειρεί αίφνης να θεραπεύσει τις πληγές της on and off πλατωνικά με ένα sui generis, αλλοδαπό, μη ευειδή κι αδέξιο, αβρό πάντως «παρτενέρ».

Για να πεισθεί, ο ενδιαφερόμενος αρκεί απλώς να τσιμπηθεί. Ο εραστής της «Αμελί» με την ασύμμετρη, νεραϊδοκοριτσίστικα μινιόν σιλουέτα και τα μάτια του μελανουρίου – it girl των Γάλλων. Ο εραστής του arthouse με τη συναισθηματική νοημοσύνη του προξενιού υποκριτικής χημείας του ντουέτου σε επιδέξια εκκεντρικά pas de deux διαλόγων στο γραφείο ή εις Παρισίους. Ο εραστής των boy meets girl με τρυφερά σουρπρίζ, εξόδιους εσωμονολόγους σκέψεων και το λυμφατικά μελωδικό soundtrack της Εμιλί Σιμόν να «τραγουδάει» τα κατ’ ιδίαν σκιρτήματα και τα πλησιάσματα του ζεύγους.

Δύσκολο, φυσικά, να έχεις απίκο τόσους μνηστήρες με κάτι σαν το «Δεν Είναι για τα Μούτρα σου», αν το είχε σκηνοθετήσει στην Πόλη του Φωτός ο Καουρισμάκι καθ’ υπόδειξιν των παραγωγών του «The Office» με target group το κοινό του «Υ.Γ. Σ’ Αγαπώ». Je  ne sais quoi αλλά μακριά από παρθένο έδαφος και στο μεταίχμιο της ψιλοανωμαλίας, αυτό το ευγενές φλερτ με το cinema d’ auteur στην πέφτει όχι φτηνά μεν αλλά sans doute χωρίς βάθος. Encore une fois, cherchez la femme…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Oui, αν τρέφεις σεβντά για ανεκπλήρωτο αίσθημα με ομορφότερο αμόρε, αν λατρεύεις (και σου έλειψε) το piece de resistance του Ζαν-Πιερ Ζενέ, αν λείπει ένας δεσμός απ’ τη ζωή σου. Non, αν βρίσκεις μανιερίστρια την Τοτού, αν δεν μπορείς τα πίτσι πίτσι γλυκερά με μια εσάνς δηθενιάς, αν είσαι εναντίον του «Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία».


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!

MR KLEIN

MR KLEIN

Μας έχουνε ζαλίσει τον έρωτα φέτος το καλοκαίρι! Και είναι και γαλλικουριά… Μ’ εκείνη την ποντικομούρα από την «Αμελί», που σίγουρα σου τα έχει κάνει τούμπανο. Εδώ ερωτεύεται έναν που όλοι της λένε πως δεν της κάνει. Το αυτό και με την ταινία.