FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ (2015)

(L’HERMINE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κριστιάν Βενσάν
  • ΚΑΣΤ: Φαμπρίς Λουκινί, Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν, Εύα Λαλιέ, Κορίν Μασιερό, Σοφί-Μαρί Λαρουί, Μικαέλ Αμπιτεμπούλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αδέκαστος πρόεδρος κακουργιοδικείου δικάζει νεαρό άνδρα που κατηγορείται για τον φόνο του μόλις επτά μηνών παιδιού του. Η τυπική για εκείνον διαδικασία ανατρέπεται όταν ανάμεσα στους ενόρκους προστίθεται ο κρυφός του έρωτας.

Ακόμη και μια αρχικά συμπαθητική ιδέα (τα παρασκήνια της εκδίκασης μιας παράξενης υπόθεσης ανθρωποκτονίας) μπορεί να καταστραφεί σταδιακά όταν το όλο εγχείρημα δεν έχει τα σωστά… σεναριακά θεμέλια. Η αφήγηση επικεντρώνει και χτίζεται πάνω στη δίκη ενός άεργου πατέρα που κλώτσησε και σκότωσε (με βάση την κατηγορία που τον βαραίνει) το επτά μηνών παιδί του. Είναι αθώος; Είναι ένοχος; Γιατί δεν απαντά σε κανένα από τα ερωτήματα του δικαστηρίου; Τι ρόλο παίζει η πενθούσα μητέρα στην όλη ιστορία; Παρακολουθούμε την έκβαση της υπόθεσης με κύριο πρωταγωνιστή τον πρόεδρο του κακουργιοδικείου, έναν δικαστή με κάκιστη φήμη που αρέσκεται να «χρεώνει» με διψήφιους αριθμούς ποινών τους καταδικασθέντες, ο οποίος, όμως, και στα προσωπικά του δεν τα πηγαίνει εξίσου καλά…

Το δίπολο της δίκης και της προσωπικής ζωής τού δικαστή (ο οποίος μάλλον πρόσφατα έχει αποχωριστεί τη βέρα του γάμου του, όπως αφήνεται να εννοηθεί), θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον παιχνίδι παρατηρητικότητας του θεατή σε σχέση με την ψυχοσύνθεση και τα αντανακλαστικά των ηρώων του φιλμ, όμως εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με… το αμερικανικό σινεμά, δυστυχώς. Ο Κριστιάν Βενσάν ίσως δεν ενδιαφέρεται (ή, ακόμη χειρότερα, δεν είναι ικανός…) να αφηγηθεί κάτι το τόσο «εμπορικά» εύπεπτο, με πραγματικούς χαρακτήρες και πλοκή κάποιων ανατροπών. Εδώ η «ανατροπή» βρίσκεται ανάμεσα στους ενόρκους, με μια κυρία η οποία κάνει τον δικαστή να σαστίζει και να ξεφεύγει από τα στερεότυπα της αυστηρά πιστής στους κανόνες συμπεριφοράς του. Πρόκειται για μια παλιά ερωμένη; Πρόκειται για μια άπιστη σχέση του που, ίσως, τον οδήγησε σε ένα διαζύγιο;

Πολλά από αυτά τα ερωτήματα εμφανίζονται με ασάφεια στο «Μυστικό του Δικαστή», συνήθως απαντώνται με… διόλου συναρπαστικό τρόπο και, από ένα σημείο κι ύστερα, αυτό το flirt τους είναι που «οδηγεί» το φιλμ και όχι η δικαστική υπόθεση που παρακολουθούσαμε με κάποια περιέργεια ή αγωνία εξαρχής! Φυσικά, όλα αυτά σερβίρονται στον θεατή με το κλασικό ύφος του γαλλικού σινεμά, που θέλει τη φλυαρία να ξεπερνά τα όρια του ανεκτού και τη διάρκεια να δίνει τη δυσάρεστη εντύπωση του… διπλασιασμού της (πώς λέμε «έχει τον ατελείωτο»;).

Ο Φαμπρίς Λουκινί είναι ένας αξιοπρεπέστατος ερμηνευτής με σπουδαία φήμη στη Γαλλία, όμως, για ακόμη μια φορά, λανσάρεται σε ρόλο… ρομαντικού lead που μονάχα το μειδίαμα μπορεί να προκαλέσει στον μέσο θεατή, με μια επιπλέον σκιαγράφηση… ανθρωποδιώκτη, για τον οποίο ο Βενσάν ως σεναρίστας ευελπιστεί να μας κάνει να δούμε τη θετική του πλευρά μέσα από την έκφραση των ερωτικών του αισθημάτων. Όσο μετατοπίζει το ενδιαφέρον τού φιλμ προς αυτή την κατεύθυνση, τόσο… άνευ λόγου και αιτίας καταντά αυτό το «Μυστικό» που, εν τέλει, ξεχνά και γιατί μας έμπασε μέσα στο δικαστήριο εξαρχής!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μια δικαστική υπόθεση μάλλον ισχνή, η οποία δεν δείχνει καν να ενδιαφέρει τον ίδιο τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο της ταινίας! «Μυστικά» που δεν φανερώνουν τίποτε το συναρπαστικό κινηματογραφικά. Και ασταμάτητοι διάλογοι στην παράδοση του πιο φλύαρου γαλλικού σινεμά που μπορείς να φανταστείς. Γιατί βγαίνουν στις ελληνικές αίθουσες τέτοιες ταινίες; Αγοράστηκε «κατά λάθος»; Υπάρχει πάντα και η τηλεόραση…


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΓΚΑΡΦΙΛΝΤ: ΓΑΤΟΣ ΜΕ ΠΕΤΑΛΑ

Ο Γκάρφιλντ θυμάται τα παιδικά του χρόνια, όταν μια βροχερή νύχτα έχασε τον αλητόγατο μπαμπά του, Βικ, και η μυρωδιά μιας πιτσαρίας τον οδήγησε στην αγκαλιά του μοναχικού Τζον κι ενός παντοτινού σπιτικού, μέχρι να προστεθεί στην παρέα τους και ο αγαθός σκύλος Όντι. Η κανονικότητα των δύο τετράποδων θ’ ανατραπεί όταν πέσουν θύματα απαγωγής και αναγκαστούν να γίνουν πιόνια μιας παράτολμης ληστείας με… δεσμούς από το παρελθόν!

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας δικαστής και μια από τις ενόρκους σε δίκη είναι το κρυφό του αμόρε. Από αυτά τα γαλλικά που κοιτάς τη διάρκεια μετά και αναρωτιέσαι… «Μπα, δεν ήτανε δώδεκα ώρες;».