FreeCinema

Follow us

ΑΓΑΠΑ ΜΕ ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ (2003)

(JEUX D’ENFANTS)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιαν Σαμουέλ
  • ΚΑΣΤ: Μαριόν Κοτιγιάρ, Γκιγιόμ Κανέ, Εμανουέλ Γκρενβόλντ, Ζιλ Λελούς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Ο Ζουλιάν και η Σοφί μεγαλώνουν μαζί (και μόνοι) την παράξενη ερωτική τους ιστορία που εκδηλώνεται με προκλήσεις μέσω ενός μεταλλικού παιχνιδιού.

Δώδεκα χρόνια μετά την πρώτη του προβολή στις ελληνικές αίθουσες, το «Αγάπα Με Αν Τολμάς» ίσως καταφέρει να βρει και ένα νέο κοινό, αφού τόσο ο Γκιγιόμ Κανέ όσο και – κυρίως – η Μαριόν Κοτιγιάρ είναι διασημότεροι ως πρωταγωνιστές και ως ζευγάρι (κουτσομπολιό: στα γυρίσματα της ταινίας, ο Κανέ ήταν ακόμη παντρεμένος με την Ντιάνε Κρούγκερ). Αν και η ταινία είναι πραγματικά καλή, με πολύ ενδιαφέρον γύρισμα και καταφέρνει να δημιουργήσει κάτι σημαντικό, δηλαδή ένα σύμπαν δικό της για τους χαρακτήρες της, ίσως τελικά να μην έχει «γεράσει» τόσο καλά και οι επιρροές της από άλλα σημεία αναφοράς του γαλλικού σινεμά (η «Αμελί», το «Ζιλ και Τζιμ» είναι μόνο μερικά παραδείγματα) να γίνονται πλέον πιο εμφανείς. Η εξέλιξη άλλωστε του Γιαν Σαμουέλ (ή μάλλον το αντίθετό της) έδειξε ότι δεν διαμόρφωσε τελικά μια δική του, ξεχωριστή υπογραφή.

Παρ’ όλα αυτά, σε τούτη την πρώτη σκηνοθετική του απόπειρα, ακολούθησε το σενάριο και τους ήρωές του σε μια τρελή ιστορία αγάπης με ακραίες, ίσως και εκνευριστικές συμπεριφορές. Ο Ζουλιάν και η Σοφί αναπτύσσουν τον δικό τους κώδικα επικοινωνίας από τη στιγμή που συναντιούνται στο σχολείο. Εκείνη αντιμετωπίζει τα πειράγματα των άλλων για την πολωνική της καταγωγή και εκείνος βρίσκεται δίπλα της. Σύντομα θα αναπτύξουν τη δική τους γλώσσα γύρω από ένα μικρό μεταλλικό carousel, που θα γίνει το σύμβολο της σχέσης τους. Κάθε φορά που θέλουν να προκαλέσουν ο ένας τον άλλο, το παιχνίδι αλλάζει χέρια και εκτονώνει την ερωτική ένταση ανάμεσά τους. Μεγαλώνοντας, τα αισθήματά τους θα είναι πιο ξεκάθαρα, αλλά μόνο για τον εαυτό τους, αφού και πάλι το carousel θα χρησιμεύει για να βάζουν ανάμεσά τους προκλήσεις και να αναβάλλουν το ξεκαθάρισμα που θα αποκαλύψει ό,τι πραγματικά νιώθουν. Στα υπέρ τού φιλμ, το θαρραλέο, αντισυμβατικό φινάλε που εναρμονίζεται σωστά με τον τρελό έρωτα των δύο ηρώων, χωρίς να απομακρύνεται από την ιδέα μιας ρομαντικής επιλογής (η οποία σου κλείνει το μάτι με κάπως… μακάβριο τρόπο).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορεί να μη συμπαθήσεις τον Ζουλιάν και τη Σοφί. Ίσως να σε ενοχλήσουν και λίγο. Θα σε κάνουν, όμως, να παρακολουθήσεις την ιστορία τους με ενδιαφέρον και να μπεις μέσα σ’ αυτή, παίρνοντας θέση. Καμία σχέση με τα τυποποιημένα «ρομαντικά» φιλμ της σημερινής γαλλικής παραγωγής που έχεις βαρεθεί να βλέπεις στα θερινά, πάντως.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.