FreeCinema

Follow us

ΑΓΑΠΑ ΜΕ ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ (2003)

(JEUX D’ENFANTS)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιαν Σαμουέλ
  • ΚΑΣΤ: Μαριόν Κοτιγιάρ, Γκιγιόμ Κανέ, Εμανουέλ Γκρενβόλντ, Ζιλ Λελούς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Ο Ζουλιάν και η Σοφί μεγαλώνουν μαζί (και μόνοι) την παράξενη ερωτική τους ιστορία που εκδηλώνεται με προκλήσεις μέσω ενός μεταλλικού παιχνιδιού.

Δώδεκα χρόνια μετά την πρώτη του προβολή στις ελληνικές αίθουσες, το «Αγάπα Με Αν Τολμάς» ίσως καταφέρει να βρει και ένα νέο κοινό, αφού τόσο ο Γκιγιόμ Κανέ όσο και – κυρίως – η Μαριόν Κοτιγιάρ είναι διασημότεροι ως πρωταγωνιστές και ως ζευγάρι (κουτσομπολιό: στα γυρίσματα της ταινίας, ο Κανέ ήταν ακόμη παντρεμένος με την Ντιάνε Κρούγκερ). Αν και η ταινία είναι πραγματικά καλή, με πολύ ενδιαφέρον γύρισμα και καταφέρνει να δημιουργήσει κάτι σημαντικό, δηλαδή ένα σύμπαν δικό της για τους χαρακτήρες της, ίσως τελικά να μην έχει «γεράσει» τόσο καλά και οι επιρροές της από άλλα σημεία αναφοράς του γαλλικού σινεμά (η «Αμελί», το «Ζιλ και Τζιμ» είναι μόνο μερικά παραδείγματα) να γίνονται πλέον πιο εμφανείς. Η εξέλιξη άλλωστε του Γιαν Σαμουέλ (ή μάλλον το αντίθετό της) έδειξε ότι δεν διαμόρφωσε τελικά μια δική του, ξεχωριστή υπογραφή.

Παρ’ όλα αυτά, σε τούτη την πρώτη σκηνοθετική του απόπειρα, ακολούθησε το σενάριο και τους ήρωές του σε μια τρελή ιστορία αγάπης με ακραίες, ίσως και εκνευριστικές συμπεριφορές. Ο Ζουλιάν και η Σοφί αναπτύσσουν τον δικό τους κώδικα επικοινωνίας από τη στιγμή που συναντιούνται στο σχολείο. Εκείνη αντιμετωπίζει τα πειράγματα των άλλων για την πολωνική της καταγωγή και εκείνος βρίσκεται δίπλα της. Σύντομα θα αναπτύξουν τη δική τους γλώσσα γύρω από ένα μικρό μεταλλικό carousel, που θα γίνει το σύμβολο της σχέσης τους. Κάθε φορά που θέλουν να προκαλέσουν ο ένας τον άλλο, το παιχνίδι αλλάζει χέρια και εκτονώνει την ερωτική ένταση ανάμεσά τους. Μεγαλώνοντας, τα αισθήματά τους θα είναι πιο ξεκάθαρα, αλλά μόνο για τον εαυτό τους, αφού και πάλι το carousel θα χρησιμεύει για να βάζουν ανάμεσά τους προκλήσεις και να αναβάλλουν το ξεκαθάρισμα που θα αποκαλύψει ό,τι πραγματικά νιώθουν. Στα υπέρ τού φιλμ, το θαρραλέο, αντισυμβατικό φινάλε που εναρμονίζεται σωστά με τον τρελό έρωτα των δύο ηρώων, χωρίς να απομακρύνεται από την ιδέα μιας ρομαντικής επιλογής (η οποία σου κλείνει το μάτι με κάπως… μακάβριο τρόπο).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορεί να μη συμπαθήσεις τον Ζουλιάν και τη Σοφί. Ίσως να σε ενοχλήσουν και λίγο. Θα σε κάνουν, όμως, να παρακολουθήσεις την ιστορία τους με ενδιαφέρον και να μπεις μέσα σ’ αυτή, παίρνοντας θέση. Καμία σχέση με τα τυποποιημένα «ρομαντικά» φιλμ της σημερινής γαλλικής παραγωγής που έχεις βαρεθεί να βλέπεις στα θερινά, πάντως.


MORE REVIEWS

ΠΥΡΙΝΗ ΟΡΓΗ

Γενετικά μεταλλαγμένο κοριτσάκι με τηλεκινητικές ικανότητες και… φλογερές εκρήξεις οργής, φυλάσσεται από τους γονείς του επί σειρά ετών στο «περιθώριο», ώστε να μην καταλήξει «πειραματόζωο» στα χέρια εταιρείας που στο παρελθόν είχε εκμεταλλευτεί τα δικά τους μεταφυσικά χαρίσματα και εξακολουθεί ν’ αναζητά τα ίχνη τους.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΙΜΑΣ

Στα 1943, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες σκαρφίζονται μια πλαστή επιχείρηση απόβασης των συμμαχικών στρατευμάτων στην Ελλάδα, έτσι ώστε ο αληθινός τους στόχος, το χτύπημα στην κατεχόμενη Σικελία, να περάσει κάτω από τα «radar» των Γερμανών.

ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ

Ο Χούλιο και η Άνα, ένα παντρεμένο ζευγάρι που έχει απωλέσει προ πολλού το πάθος και τον έρωτα μεταξύ του, ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους γείτονες του από πάνω ορόφου, σε μια προσπάθεια να γνωριστούν καλύτερα. Όταν το εκ διαμέτρου αντίθετο, φλογερό ταμπεραμέντο των τελευταίων έρχεται σε σύγκρουση με τη δική τους συσσωρευμένη καταπίεση, τα πράγματα θ’ αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αμήχανα.

ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ

Καθηγητής Πανεπιστημίου επαρχιακής ρωσικής πόλης κατηγορεί για ατασθαλίες την δημοτική αρχή της, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό, κατηγορούμενος για υπεξαίρεση! Πιέζεται ν’ ανακαλέσει, μάταια, όμως. Ποιος θα λυγίσει πρώτος;

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΒΡΑΧΙΟΛΙ

Έφηβο κορίτσι κάθεται στο εδώλιο του δικαστηρίου ως κατηγορούμενη για την δολοφονία της καλύτερής της φίλης. Αθώα ή ένοχη;