FreeCinema

Follow us

ΑΓΑΠΑ ΜΕ ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ (2003)

(JEUX D’ENFANTS)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιαν Σαμουέλ
  • ΚΑΣΤ: Μαριόν Κοτιγιάρ, Γκιγιόμ Κανέ, Εμανουέλ Γκρενβόλντ, Ζιλ Λελούς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 93'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Ο Ζουλιάν και η Σοφί μεγαλώνουν μαζί (και μόνοι) την παράξενη ερωτική τους ιστορία που εκδηλώνεται με προκλήσεις μέσω ενός μεταλλικού παιχνιδιού.

Δώδεκα χρόνια μετά την πρώτη του προβολή στις ελληνικές αίθουσες, το «Αγάπα Με Αν Τολμάς» ίσως καταφέρει να βρει και ένα νέο κοινό, αφού τόσο ο Γκιγιόμ Κανέ όσο και – κυρίως – η Μαριόν Κοτιγιάρ είναι διασημότεροι ως πρωταγωνιστές και ως ζευγάρι (κουτσομπολιό: στα γυρίσματα της ταινίας, ο Κανέ ήταν ακόμη παντρεμένος με την Ντιάνε Κρούγκερ). Αν και η ταινία είναι πραγματικά καλή, με πολύ ενδιαφέρον γύρισμα και καταφέρνει να δημιουργήσει κάτι σημαντικό, δηλαδή ένα σύμπαν δικό της για τους χαρακτήρες της, ίσως τελικά να μην έχει «γεράσει» τόσο καλά και οι επιρροές της από άλλα σημεία αναφοράς του γαλλικού σινεμά (η «Αμελί», το «Ζιλ και Τζιμ» είναι μόνο μερικά παραδείγματα) να γίνονται πλέον πιο εμφανείς. Η εξέλιξη άλλωστε του Γιαν Σαμουέλ (ή μάλλον το αντίθετό της) έδειξε ότι δεν διαμόρφωσε τελικά μια δική του, ξεχωριστή υπογραφή.

Παρ’ όλα αυτά, σε τούτη την πρώτη σκηνοθετική του απόπειρα, ακολούθησε το σενάριο και τους ήρωές του σε μια τρελή ιστορία αγάπης με ακραίες, ίσως και εκνευριστικές συμπεριφορές. Ο Ζουλιάν και η Σοφί αναπτύσσουν τον δικό τους κώδικα επικοινωνίας από τη στιγμή που συναντιούνται στο σχολείο. Εκείνη αντιμετωπίζει τα πειράγματα των άλλων για την πολωνική της καταγωγή και εκείνος βρίσκεται δίπλα της. Σύντομα θα αναπτύξουν τη δική τους γλώσσα γύρω από ένα μικρό μεταλλικό carousel, που θα γίνει το σύμβολο της σχέσης τους. Κάθε φορά που θέλουν να προκαλέσουν ο ένας τον άλλο, το παιχνίδι αλλάζει χέρια και εκτονώνει την ερωτική ένταση ανάμεσά τους. Μεγαλώνοντας, τα αισθήματά τους θα είναι πιο ξεκάθαρα, αλλά μόνο για τον εαυτό τους, αφού και πάλι το carousel θα χρησιμεύει για να βάζουν ανάμεσά τους προκλήσεις και να αναβάλλουν το ξεκαθάρισμα που θα αποκαλύψει ό,τι πραγματικά νιώθουν. Στα υπέρ τού φιλμ, το θαρραλέο, αντισυμβατικό φινάλε που εναρμονίζεται σωστά με τον τρελό έρωτα των δύο ηρώων, χωρίς να απομακρύνεται από την ιδέα μιας ρομαντικής επιλογής (η οποία σου κλείνει το μάτι με κάπως… μακάβριο τρόπο).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορεί να μη συμπαθήσεις τον Ζουλιάν και τη Σοφί. Ίσως να σε ενοχλήσουν και λίγο. Θα σε κάνουν, όμως, να παρακολουθήσεις την ιστορία τους με ενδιαφέρον και να μπεις μέσα σ’ αυτή, παίρνοντας θέση. Καμία σχέση με τα τυποποιημένα «ρομαντικά» φιλμ της σημερινής γαλλικής παραγωγής που έχεις βαρεθεί να βλέπεις στα θερινά, πάντως.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2020

Για 26η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 4 Οκτωβρίου, με συνολικά 138 ταινίες απ' όλο τον κόσμο, τρία διαγωνιστικά τμήματα, ειδικά αφιερώματα, ντοκιμαντέρ, πρεμιέρες της εγχώριας παραγωγής και ελληνικά φιλμ μικρού μήκους. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ο γηραιός Εντ, χήρος πια, δεν τα φέρνει βόλτα μόνος στο σπίτι και η κόρη του δεν έχει αρκετό χρόνο για να τον επιτηρεί, προσπαθώντας να κουμαντάρει δουλειά και οικογένεια με τρία παιδιά. Η λύση είναι μόνο μία: να μετακομίσει στο δικό της σπίτι. Αλλά εκεί δεν περισσεύει δωμάτιο για τον παππού. Όταν ο μικρός εγγονός υποχρεώνεται να χάσει το δικό του και καταλήγει στη σοφίτα, ξεκινά… ανένδοτος πόλεμος!

Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Μία δασκάλα της κινέζικης γλώσσας σε γυμνάσιο της Σιγκαπούρης ξεχωρίζει έναν από τους πιο μέτριους μαθητές της τάξης της και προσπαθεί να τον βοηθήσει να περάσει με καλό βαθμό. Μοιραία, θα αναπτυχθεί μεταξύ τους μια σχέση που θα ξεφύγει από την απλή φιλία…

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.