FreeCinema

Follow us

JACK REACHER (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ ΜακΚουόρι
  • ΚΑΣΤ: Τομ Κρουζ, Ρόζαμουντ Πάικ, Ρίτσαρντ Τζένκινς, Βέρνερ Χέρτσογκ, Ρόμπερτ Ντιβάλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 130'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Ο Τζακ Ρίτσερ είναι ένας μυστηριώδης πράκτορας – φάντασμα, με στρατιωτικό background, ο οποίος εμφανίζεται από το πουθενά για να βοηθήσει και να δώσει τις απαντήσεις γύρω από υπόθεση ελεύθερου σκοπευτή, που κατηγορείται ότι σκότωσε πέντε τυχαίους πολίτες άνευ λόγου και σύνδεσης μεταξύ τους. Ή μήπως όχι;

Από τα πρώτα πλάνα της, η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του σεναριογράφου Κρίστοφερ ΜακΚουόρι (Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για το «Συνήθεις Ύποπτοι», το 1996), σου αφήνει μια ευχάριστη γεύση από… σεβεντίλα και αντρίκια δράση, λες και θα ξεπεταχτεί από πουθενά ο Στιβ ΜακΚουίν ή ο Τζιν Χάκμαν! Χωρίς να αναπαριστά, να αντιγράφει ή να δηλώνεται ως homage, το φιλμ μαρτυρά τις βαθιές του συγγένειες με ένα είδος περιπέτειας παλιομοδίτικης και στιβαρής στην κατασκευή της.

Για μια πολλοστή φορά, βγάζουμε το καπέλο στον Τομ Κρουζ, που μπορεί να μη διακρίνεται για το εξαιρετικό υποκριτικό του ταλέντο, όμως, καταφέρνει να φέρνει εις πέρας ρόλους που τον φέρνουν κόντρα και με το… ανάστημά του αλλά και με την ηλικία του (πάτησε τα 50, πια!). Αυτός ο μικροκαμωμένος super star του πάλαι ποτέ «Top Gun» (1986) και μιας φιλμογραφίας – καριέρας πραγματικά αξιοζήλευτης σε συνεργασίες και εμπορικότητα, μετά τα ρεζιλίκια της Σαϊεντολογίας και τη φθορά της δημοτικότητάς του, κατάφερε μέσα σε δύο μόλις χρόνια να επιστρέψει ως θριαμβευτής του box-office («Mission: Impossible – Ghost Protocol»), χαμαιλέοντας – rock star (από τις αδικίες των φετινών Όσκαρ ο εκτοπισμός του από την κατηγορία του δεύτερου ανδρικού ρόλου για το «Rock of Ages») και, στην προκειμένη, συνεχιστής ενός είδους ταινίας δράσης που, οριακά, μπορεί να ξενίσει το νεολαιίστικο κοινό, όμως, θα κάνει το χειλάκι όλων των υπολοίπων να σκάσει από ευχαρίστηση. Και, διάβολε, σηκώνει ξανά μεγάλο βάρος επάνω του ο Κρουζ, για να αποδείξει πως είναι γεννημένος entertainer. Ακόμη και εγκαταλείποντας το χαμόγελο – πατέντα, για να καλωσορίσει μια νέα πτυχή του εαυτού του: εκείνη που μαρτυρά την ηλικία του, με σεβασμό.

Το «Jack Reacher» βασίζεται στο ένατο από μια άκρως επιτυχημένη (δεκαεπτά μέχρι σήμερα!) σειρά βιβλίων του Λι Τσάιλντ, και αποτελεί ένα θριλερικό κράμα στοιχείων, από Τζέισον Μπορν έως ψήγματα ψυχροπολεμικής περιπέτειας πρακτόρων, για να μπλέξει Μυστικές Υπηρεσίες, κατακάθια στρατιωτικών επιχειρήσεων των τελευταίων δεκαετιών ή και αρχι-κακοποιά στοιχεία από την εποχή των… γκουλάγκ! Συνδετικός κρίκος, ο Ρίτσερ του Κρουζ, ένας άνθρωπος… χωρίς ταυτότητα, που καταφέρνει τους αντιπάλους του είτε με την εξυπνάδα, είτε με τα λόγια, είτε με το… μπουνίδι. Η διαρκής, σχεδόν αυτοσαρκαστική διάθεση του κεντρικού ήρωα, αγκαζέ με την αναπάντεχη πλεκτάνη του σεναρίου, μετατρέπουν το φιλμ σε καθαρή απόλαυση, με μοναδικό στόχο τη διασκέδαση του θεατή. Κάτι που επιτυγχάνεται, με σκηνές ανθολογίας όπως την άνιση μονομαχία έξω από το bar, την πραγματικά αστεία και γκαφατζίδικη πάλη σε ένα μπάνιο, την καταδίωξη σε τέσσερις τροχούς με τον πωρωμένο μπάτσο ή την απειλητική παρουσία του σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ, που σχεδόν κλέβει την παράσταση από την πληθώρα των δεύτερων ρόλων.

Μαγκιές σε μοντάζ και διεύθυνση φωτογραφίας υποστηρίζουν το όλο project, που, προσωπικά, θα χαιρόμουν να δω να εξελίσσεται σε κινηματογραφικό franchise στο μέλλον. Με έναν ικανότερο σκηνοθέτη που θα μπορέσει να το απογειώσει και καλλιτεχνικά. Δεν είναι και τόσο δύσκολη τούτη η υπόθεση. Εδώ ο Κρουζ απέδειξε πως είναι αλεξίσφαιρος!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μια σαφώς πιο adult περίπτωση περιπέτειας, σε σύγκριση με τα αδρεναλινούχα κρούσματα του είδους που βγαίνουν με το ίδιο «πατρόν» εκρηκτικής δράσης τις τελευταίες δεκαετίες, το «Jack Reacher» κρύβει στα χαρτιά του μια πλοκή μυστηρίου που στέκεται στα πόδια της, χωρίς σοβαροφάνεια ή κρυφά επίπεδα «ανάγνωσης». Κοινώς, μια καλή αφορμή για ανέμελη διασκέδαση… έξω από το σπίτι!


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο ζουμπάς και πλακώνει, και το παίζει και το super μυαλό και ο γαμάω, και λύνει μια απίθανη υπόθεση ενός τύπου που έπαιζε σκοποβολή με περαστικούς, αλλά όταν τον πιάνουν λέει πως δεν το έκανε αυτός. Το έξυσα λίγο το κεφάλι, αλλά cool.