FreeCinema

Follow us

ΧΑΡΙΣΜΑ (2010)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χριστίνα Ιωακειμίδη
  • ΚΑΣΤ: Μάκης Παπαδημητρίου, Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννης Τσορτέκης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NUTOPIA

Παιδαγωγός που τραβιέται με εργοδότη παντρεμένο γνωρίζει (τη μέρα) οδηγό σε σχολικό και (τη νύχτα) μεταφορέα πάγου σε bar. Δεν το λες και το τέλειο ρομάντζο…

Η παραδοσιακή φόρμα του boy meets girl, με ολίγη από ζητήματα ισχύος των δύο φύλων, πασπαλισμένη από το αντίξοο ενός «Beauty and the Beast» στόρι, αποκτά για μια σπάνια φορά στη ντόπια κινηματογραφία λειτουργικότητα, δίνοντας στο «Χάρισμα» της Χριστίνας Ιωακειμίδη (ντεμπούτο μεγάλου μήκους) τον τίτλο της πιο feel good ελληνικής ταινίας που έχουμε δει… εδώ και δεκαετίες, ίσως!

Περσόνες σημερινές, εικόνες γνώριμες, της πόλης, ψυχολογία συναισθηματικής «αναπηρίας» και άμυνες στη θέση της γαλήνης του ερωτεύσιμου, είναι μερικά από τα συστατικά της Ιωακειμίδη που δίνουν έναν αέρα ταύτισης ειλικρινή και φλερτάρουν με το μέσα σου χωρίς να το διαπιστώνεις με την πρώτη. Σχεδόν όπως στην πραγματική ζωή, δύσκολα θα ερωτεύονταν δύο τέτοιοι άνθρωποι. Είναι απ’ αυτά που… «δεν το περιμένεις». Κι όμως, ο brutal και διόλου γοητευτικός Χάρης είναι αυτός που περίμενε η μορφωμένη και ευαίσθητη Ισμήνη, το ταίρι της απόλυτης ευτυχίας που… άνοιξε τα μάτια σου, δεν υπάρχει μόνο στο σινεμά, συμβαίνει κι εκεί έξω το happy end σου!

Πέρα από τις ελαφρές αντιρρήσεις με τη διάρκεια της υποπλοκής με τον παντρεμένο ή την τόσο παθητική θηλυκή σκιαγράφηση σεναριακά, το «Χάρισμα» σου μοστράρει φωτογραφία και μοντάζ πρώτης τάξης αγαπησιάρικο, μα, πάνω απ’ όλα, ευτυχεί στο κάστινγκ των πρωταγωνιστών. Ο Μάκης Παπαδημητρίου, ένας από τους πλέον κινηματογραφικούς ηθοποιούς που έχουμε σήμερα, περνάει σαν οδοστρωτήρας από την οθόνη και πλάθει έναν χαρακτήρα που φτάνει βαθιά ως την καρδιά σου και θα σε κάνει να χαμογελάς όποτε θα φέρνεις την ταινία στο μυαλό, ακόμη και αρκετό καιρό μετά την πρώτη σου «επαφή» μαζί της! Τον συνοδεύει πιο χαμηλότονα ερμηνευτικά η Βάσω Καβαλιεράτου, που εμφανώς φρενάρεται από το ρόλο, αλλά βρίσκει την ισορροπία της σταδιακά.

Με λίγα λόγια, το «Χάρισμα» της Ιωακειμίδη είναι μία υποδειγματική περίπτωση λαϊκού σινεμά, με προθέσεις εμπορικές που δε θα σε κάνουν να ντρέπεσαι που έκοψες εισιτήριο. Ένα φιλμ είδους που έχει ανάγκη το ελληνικό σινεμά, και τόσο φρέσκο που δεν έχεις παρά να το αγαπήσεις. Γιατί, στην τελική, όπως λέει και το τραγούδι, all you need is… 🙂

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα για το φιλμ το 2010, όταν αυτό διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Μερικές φορές, το απλό είναι και το πιο δύσκολο… να πετύχει! Κι εδώ έχουμε μια ντόπια απόπειρα στο είδος της ρομαντικής κομεντί… with a twist (βλέπε καστ) που έλαμψε και πρόσφερε χαρά και φυγή στο θεατή. Δυστυχώς, ο τελευταίος δεν πάτησε και η ταινία παραμένει ελαφρώς άγνωστη. Αν την πετύχετε κάπου, καθίστε, δείτε και απολαύστε την.


MORE REVIEWS

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ

Στη Γαλλία του 1386, ο ιππότης Σερ Ζαν ντε Καρούζ καλεί σε μονομαχία μέχρι θανάτου τον παλιό του φίλο και συμπολεμιστή Ζακ Λε Γκρι. Ο καθένας από αυτούς έχει και μία διαφορετική εκδοχή για το τι πραγματικά συνέβη ώστε να φτάσουν σε τέτοιο (ολέθριο) σημείο αντιπαλότητας.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ

Φτωχή Μεξικάνα μάνα ξεκινά οδοιπορικό αναζήτησης, προκειμένου ν’ ανακαλύψει τα ίχνη του εξαφανισμένου (άπαξ του φευγιού του για Αμέρικα) γιου της. Υπάρχει ελπίδα να τον βρει ζωντανό, άραγε;

ΚΟΝΤΟΡΙΤΟ

Ένας γκαφατζής κόνδορας θα προσπαθήσει να σώσει τη Γη από τις επεκτατικές ορέξεις μιας εξωγήινης φυλής, βάζοντας, για πρώτη του φορά, αυτούς που πραγματικά αγαπά πιο πάνω κι από τον εαυτό του.

DUNE

Στο μακρινό μέλλον μιας φεουδαρχικής διαστρικής κοινωνίας, ο Πολ Ατρέιντιζ αναζητά το (μεσσιανικό;) πεπρωμένο του στον αφιλόξενο πλανήτη Ιράκας, γη που προσφέρει πλουσιοπάροχες ποσότητες σπάνιου μπαχαριού με πολλαπλής σημασίας χρήσεις.

ΚΟΛΕΚΤΙΒ

Το πολύνεκρο ατύχημα της πυρκαγιάς στο club Colectiv στο Βουκουρέστι, τον Οκτώβριο του 2015, ακολουθείται από μία δημοσιογραφική έρευνα που καταλήγει να ξεσκεπάζει τις σχέσεις διαφθοράς μεταξύ νοσοκομειακών και κυβερνητικών αξιωματούχων.