FreeCinema

Follow us

ΕΝΑΣ ΞΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ (2018)

(GRINGO)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νας Έτζερτον
  • ΚΑΣΤ: Ντέιβιντ Ογέλογουο, Σαρλίζ Θέρον, Τζόελ Έτζερτον, Γιουλ Βάσκεζ, Αμάντα Σάιφριντ, Σάρλτο Κόπλεϊ, Χάρι Τρέντγουεϊ, Τάντι Νιούτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Χάρολντ είναι φιλότιμος, δουλευταράς, καλοσυνάτος και πάντα χαμογελαστός. Ωστόσο είναι πτωχευμένος, κερατωμένος από τη γυναίκα του και προδομένος από τα αφεντικά του. Σε ταξίδι για δουλειά στο Μεξικό, αποφασίζει να πάρει το πάνω χέρι στη ζωή και… αυτοαπάγεται, μπλέκοντας σε εξωφρενικό, πολυπρόσωπο και άκρως επικίνδυνο αλαλούμ παρεξηγήσεων.

Είναι πολλά τα εν κινήσει αφηγηματικά κομμάτια που περιστρέφονται, όχι πάντα γόνιμα ή χρήσιμα, γύρω από τον Χάρολντ του Ογέλογουο, ο οποίος προκύπτει ο πυρήνας αυτού του φιλμ. Τα κουτοπόνηρα αφεντικά του, ανταγωνιστικά μεγαλοστελέχη φαρμακευτικής εταιρείας, που τον εκμεταλλεύονται αδιάντροπα στην προσπάθειά τους να συστήσουν χάπι μαριχουάνας στην αμερικανική αγορά, νίπτοντας προηγουμένως, βιαστικά, τας χείρας τους από τη συμφωνία που είχαν με cartel ναρκωτικών του Μεξικού, όπου παρασκευάζεται το χάπι. Τουτέστιν, η στιλπνή, γυαλιστερή, κομψή και μοιραία κοφτερή σαν limited edition μαχαίρι ακριβείας σπουδαίου chef Ιλέιν της Θέρον, και ο εγκληματικά άνευ φαντασίας ή τσίπας meta-yuppie Ρίτσαρντ του Έτζερτον.

Ο επίσης κουτοπόνηρος υπαλληλίσκος Μάιλς του Τρέντγουεϊ, που μαζί με την καλοκάγαθη σύντροφό του Σάνι της Σάιφριντ, ταξιδεύει στο Μεξικό ονειρευόμενος την προσοδοφόρα λαθραία αγορά τού εν λόγω χαπιού και πέφτει τυχαία πάνω στον Χάρολντ. Ο λιγομίλητος, υπόκωφος σοφέρ Έιντζελ του Βάσκεζ, με τον οποίο ο Χάρολντ αναπτύσσει παραλίγο φιλική σχέση. Οι δύο μικροαπατεώνες που διαχειρίζονται το φτηνό ξενοδοχείο όπου βρίσκει καταφύγιο ο Χάρολντ. Ο μισθοφόρος, τυχοδιώχτης αδελφός τού Ρίτσαρντ, Μιτς του Κόπλεϊ, ο οποίος προσλαμβάνεται για να λύσει το πρόβλημα με τον Χάρολντ. Ο νονός του μεξικάνικου cartel με την ιδιαίτερη αδυναμία στους Beatles και τους αψίθυμους υποτακτικούς. Και… ξέχασα κανέναν; Α, ναι, η εκνευριστική, σιγανό ποταμάκι σύζυγος του Χάρολντ με το αντιπαθές σκυλί – μπιμπελό Μπόνι της Νιούτον.

Όλοι τους είναι λίγο πολύ ηλίθιοι, είτε στο μυαλό, είναι στο συναίσθημα. Και όλοι τους, με εξαίρεση τον Χάρολντ, τη Σάνι, ίσως τον Έιντζελ, άντε και τον Μιτς, είναι μικρά ή πολύ μεγάλα καθίκια. Και ελάχιστα έως εντελώς αδιάφοροι. Σε αυτό το τελευταίο δεν βοηθά καθόλου και το σενάριο, το οποίο αντιμετωπίζει τους περισσότερους ως αναλώσιμα αφηγηματικά τρικ, προκατασκευάζοντας εκβιαστικά και όχι οργανικά τις μεταξύ τους διασταυρώσεις και διαδράσεις. Έτσι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες σύσσωμου του καστ, και τις τολμηρές, απρόσμενες, αδυσώπητα κατάμαυρες και ενίοτε ακαταμάχητα ξεκαρδιστικές ανατροπές της πλοκής, μόνο όταν και όσο είναι στην οθόνη ο Χάρολντ στροφάρει συναρπαστικά η μηχανή αυτής της ταινίας.

Όχι μόνο επειδή ο Χάρολντ είναι ο πιο προσιτός και οικείος χαρακτήρας. Ούτε μόνο γιατί όλες σχεδόν οι προαναφερθείσες ανατροπές συμβαίνουν παρουσία του (όταν ο Μιτς αντιμετωπίζει το γκαζωμένο αυτοκίνητο των ξενοδόχων· οι ξενοδόχοι αντιμετωπίζουν τον νονό· το αυτοκίνητο των υποτακτικών ντεραπάρει, και κατά τη διάρκεια της τελικής αναμέτρησης στην άκρη του δρόμου). Κυρίως επειδή ο Ογέλογουο αποδεικνύεται και τεράστιο κωμικό ταλέντο, με απίθανο συγχρονισμό και στο slapstick και στο deadpan, ουρλιαχτό ικανό να προκαλέσει κατούρημα από τα γέλια, και αφοπλιστικά καθαρό βλέμμα – αποχαιρετιστήριο δώρο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιστασιακά κατάμαυρη κωμωδία δράσης, με εκλεκτό αλλά ουσιαστικά ανεκμετάλλευτο καστ, λίγες σκόρπιες καλές ιδέες, δύο-τρεις τολμηρές ανατροπές κι έναν απίθανο Ογέλογουο που θα σε πιάσει από το χέρι, τη μέση, τον λαιμό και θα σε συμπαρασύρει αμαχητί, κλαίγοντας από τα γέλια, στα εξωφρενικά μπλέξιματά του μέχρι τέλους. Μέχρι εκεί, όμως. Άμα βγεις από την αίθουσα, η ταινία περνάει γρήγορα, ανεπιστρεπτί στη λήθη. Πλην ίσως εκείνου του τελευταίου βλέμματος.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας που σκέφτεται να απαγάγει τον εαυτό του, μπας και πλουτίσει από τα λύτρα. Τόσο αστείο όσο το «δεν πετάγεσαι μέχρι τη γωνία να δεις αν έρχομαι;»…