FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ! (2018)

(EN LIBERTÉ!)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Σαλβαντορί
  • ΚΑΣΤ: Αντέλ Ενέλ, Πίο Μαρμάι, Οντρέ Τοτού, Νταμιέν Μπονάρ, Βενσάν Ελμπάζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η Ιβόν, χήρα ενός υψηλόβαθμου αστυνομικού που τιμάται για την ανδρεία του, ανακαλύπτει τυχαία πως ό,τι γνώριζε για τη ζωή του ήταν ένα ψέμα. Ανάμεσα στα πολλά που είχε κάνει ο άντρας της, θα μάθει ότι είχε ενοχοποιήσει κι έναν αθώο για να καλύψει δικά του εγκλήματα. Όταν εκείνος βγει από τη φυλακή, η Ιβόν θα προσπαθήσει να διορθώσει τα πράγματα.

Η ταινία αρχίζει με μια σκηνή δράσης, ένα αστυνομικό «ντου» τόσο γκροτέσκο που σε πιάνει απελπισία για τα νέα όρια που μπορούν να ξεπεράσουν οι κινηματογραφικές γαλλικουργιές. Το κακό νέο είναι ότι αυτή τη σκηνή θα τη δεις αρκετές φορές (σε παραλλαγές). Το καλό είναι ότι πρόκειται για φανταστική αφήγηση μέσα στην ταινία, οπότε αποδεικνύεται ότι υπάρχει λόγος για την ύπαρξή της. Είναι η ιστορία – νανούρισμα που αφηγείται η Ιβόν στον γιο της, περιγράφοντάς του τον ηρωισμό τού χαμένου πλέον συζύγου της. Ο ηρωισμός του Ζαν γιορτάζεται με έναν «αμφιλεγόμενης» αισθητικής ανδριάντα και γενικά αντιλαμβανόμαστε ότι ο μακαρίτης υπήρξε ένα υπόδειγμα για την αστυνομία της πόλης της Νότιας Γαλλίας όπου υπηρέτησε.

Η Ιβόν έχει μείνει να ζει με την απώλεια, με ένα παιδί που του λείπει ο πατέρας του και μια υπηρεσία όπου υπάρχει βαριά η σκιά του Ζαν. Μέχρι που αυτό θα αλλάξει με ένα τυχαίο περιστατικό. Έπειτα από μια έφοδο της αστυνομίας σε ένα S&M μπουντρούμι όπου γίνονται διάφορα όργια, η Ιβόν θα μάθει ότι ο Ζαν δεν ήταν στην πραγματικότητα ο ήρωας που όλοι (και εκείνη μαζί) νόμιζαν. Ήταν στ’ αλήθεια ένας διεφθαρμένος μπάτσος, ο οποίος τα έπαιρνε από παντού και με αυτά τα λεφτά είχε φτιάξει για την οικογένειά του ένα καλό σπίτι γεμάτο από ακριβά αντικείμενα. Για την Ιβόν ακυρώνονται όλα μέσα σε μια στιγμή. Ακόμη και η βέρα της είναι προϊόν δωροδοκίας. Το χειρότερο απ’ όλα γι’ αυτήν, όμως, είναι ότι ο Ζαν παγίδεψε έναν αθώο άνδρα και τον έκλεισε για οκτώ χρόνια στη φυλακή, ώστε να πληρώσει τα αδικήματα που εκείνος διέπραξε.

Ο Αντουάν βγαίνει από τη φυλακή, όχι σε καλή κατάσταση. Δεν είναι και εύκολο να μείνεις έγκλειστος για τόσον καιρό για κάτι που δεν έχεις κάνει. Είναι αποφασισμένος να ξαναρχίσει τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του, αυτή τη φορά όμως προσπαθώντας να γίνει αυτό που οι άλλοι νομίζουν ότι είναι. Ταυτόχρονα, η Ιβόν είναι κι αυτή αποφασισμένη. Να βοηθήσει τον Αντουάν να ξαναφτιάξει τη ζωή του, χωρίς όμως εκείνος να μάθει ποια είναι στην πραγματικότητα, κάτι που θα οδηγήσει σε διαδοχικές παρεξηγήσεις και ρομαντικά μπερδέματα. Καθώς η Ιβόν και ο Αντουάν θ’ αρχίσουν να έρχονται κοντά, θα εκφράσει τα αισθήματά του για εκείνη και ο συνεργάτης της, ο Λουί.

Σε μια παλιά χολιγουντιανή περίοδο, το story του «Το Πρόβλημά μου Είσαι Εσύ!» θα μπορούσε να είναι η βάση για μια τυπική screwball κωμωδία. Έχει δύο ανισόρροπους κεντρικούς χαρακτήρες, ένα πλαίσιο παρεξηγήσεων, πολλές (ίσως υπερβολικά πολλές) υποπλοκές και γρήγορο ρυθμό. Για να είμαστε δίκαιοι, το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, και ειδικά η Αντέλ Ενέλ, ανταποκρίνεται σωστά. Υπάρχει χιούμορ που αποφεύγει την κατηγορία παγοκολώνας français και ένα πλήθος καταστάσεων που ο θεατής θα παρακολουθήσει ώστε να μην βαρεθεί. Από την άλλη πλευρά, όμως, όλα αυτά χρειάζονταν ένα πιο σφιχτό κούρδισμα και κάποια αφαίρεση για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το καλό είναι ότι αν έχεις «καεί» από διάφορες άλλες γαλλικές κομεντί, δεν θα χρειαστεί να φυσήξεις το «Το Πρόβλημά μου Είσαι Εσύ!». Δεν είναι με τίποτα η φρίκη που… φοβάσαι. Έχει χαριτωμένους πρωταγωνιστές και μια ιστορία παρεξηγήσεων με αρκετό χιούμορ και ρυθμό, έστω κι αν δεν τα διαθέτει στον βαθμό που θα την έκαναν μια πραγματικά καλή κωμωδία.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.