FreeCinema

Follow us

ELIZABETH: Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ (2007)

(ELIZABETH: THE GOLDEN AGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Ιστορικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεκάρ Καπούρ
  • ΚΑΣΤ: Κέιτ Μπλάνσετ, Κλάιβ Όουεν, Σαμάνθα Μόρτον, Τζέφρι Ρας, Ρις Ίφανς, Έντι Ρεντμέιν, Άμπι Κόρνις, Λόρενς Φοξ, Τζον Σράπνελ, Σούζαν Λιντς, Τομ Χολάντερ
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η εξαδέλφη της θέλει να της φάει το στέμμα, οι Ισπανοί της ετοιμάζουν ιερό πόλεμο και η Βασίλισσα Ελισάβετ θυμάται πως είναι και γυναίκα. Παρθένος. Παρακαλώ!

Ναι, ακόμη και μια ιστορική ταινία εποχής μπορεί να έχει το… sequel της, με το σκηνοθέτη Σεκάρ Καπούρ και την πρωταγωνίστρια Κέιτ Μπλάνσετ να επιστρέφουν από το 1998 για να μας «διδάξουν» (στο περίπου) πως εξελίχθηκε ο βίος της Ελισάβετ της Πρώτης κατά την αποκαλούμενη «χρυσή περίοδό» της. Το αποτέλεσμα μπορεί να διολισθαίνει ελαφρώς οπισθοδρομικά σε σχέση με το προηγούμενο φιλμ, όμως, το glamour ουδείς εμίσησε, τη σαπουνόπερα επίσης!

Το σενάριο των Γουίλιαμ Νίκολσον και Μάικλ Χιρστ εστιάζει στο ρομάντζο με τον τυχοδιώκτη Σερ Γουόλτερ Ράλεϊ (ο Κλάιβ Όουεν σαν macho punk μετενσάρκωση του Ντάγκλας Φέρμπανκς Τζούνιορ) και έχει γυαλίσει αιχμηρά και απολαυστικά τους διαλόγους του με την… ξαναμμένη Βασίλισσα, δημιουργώντας ένα εμπόλεμο ντουέτο που, σαφώς, σε κερδίζει στο πανί, ακόμη κι αν αισθανθείς πως η Μπλάνσετ μανιερίζει στο όρια μιας Κάθριν Χέπμπορν, η οποία από λεπτό προς λεπτό πρόκειται να πετάξει στέμμα και γκαρνταρόμπα για να παίξει σε screwball σύγκρουση των δύο φύλων! Μοιραία, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της πλοκής περιορίζονται σε ρόλους background, που ξεπετάγονται στην επιφάνεια μονάχα όποτε ο σκηνοθέτης έχει θυμηθεί να προσθέσει και ολίγη από δολοπλοκία ή «επικό» θέαμα στο φιλμ.

Όλως περιέργως, προτού ωριμάσει οποιαδήποτε αμφιβολία ή αντίρρησή σας γύρω από το φιλμ, εκείνο έχει φτάσει στα credits τέλους και σας αποχαιρετά με μια διάθεση ευχαρίστησης, κάτι σαν στάχτη στα μάτια κοινώς, επίτευγμα που θα χρέωνα κυρίως στα κοστούμια της δώστε-μου-από-τώρα-το-Όσκαρ-και-μην-το-κουράζουμε Αλεξάντρα Μπερν, στην αλά φωτοστέφανο διεύθυνση φωτογραφίας του Ρεμί Αντεφαρασίν και, προφανώς, στο καστ το οποίο φροντίζει διαρκώς να απορροφά στοιχεία από την κινηματογραφική μαγεία του περίγυρου. Κι ας λέει το ρητό πως… «ότι λάμπει δεν είναι χρυσός».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2007, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Την επόμενη χρονιά, η βράβευση της Αλεξάντρα Μπερν με το Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών μου πρόσφερε απόλυτη δικαίωση και χαρά. Γι’ αυτή την υπέροχη δουλειά θα θυμόμαστε κυρίως τούτη την ταινία, η οποία υποστηρίχθηκε και από μία δυνατή κι ονομαστή ομάδα πρωταγωνιστών.


MORE REVIEWS

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ

Ένα σπονδυλωτό τρίπτυχο για ανθρώπους που θέλουν να σε χρησιμοποιήσουν ή θέλουν να χρησιμοποιηθούν από σένα, για ανθρώπους που θέλουν να σε κακομεταχειριστούν ή θέλουν να τους κακομεταχειριστείς.

ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Στη σύγχρονη Γαλλία και για ανεξήγητους λόγους, μερίδα ανθρώπων μεταμορφώνονται σταδιακά σε ζώα. Πατέρας με έφηβο γιο εγκαταλείπει το Παρίσι για τα δάση του Νότου, προς αναζήτηση της σκαστής από κέντρο κράτησης μεταλλαγμένης συζύγου του, όμως, ο υιός οδεύει ολοταχώς προς τα ζωικά χνάρια της μητέρας του.

Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ

Πατέρας που έχει μεγαλώσει την κόρη του μόνος, καθώς η μητέρα της από νωρίς εγκατέλειψε αμφότερους, συνειδητοποιεί πως έφτασε η ώρα που η νεαρή θα φύγει μακριά του για σπουδές. Όλα αυτά τα χρόνια, όμως, το «φάντασμα» της πρώην του δεν φαίνεται να τον έχει αφήσει.

FURIOSA: A MAD MAX SAGA

Η παιδική ηλικία της Φιουριόζα, από την ανέμελη ζωή στη γη της αφθονίας και την ομηρεία της από τη συμμορία του Δρ. Ντεμέντους, μέχρι τα νεανικά χρόνια της «πλαστής ταυτότητας» ενός αγοροκόριτσου που περνά απαρατήρητο από τους τυραννικούς δυνάστες του, ώστε ν’ αρπάξει την κατάλληλη ευκαιρία για ν’ αποδράσει.

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΒΑΛΙΤΣΑΣ

Πιλότος με ένοχο μυστικό ικανό να του στερήσει τη θέση στο cockpit των αργεντίνικων αερογραμμών, πέφτει θύμα εκβιασμού από μέλη κυβερνητικής υπηρεσίας, αναγκάζοντάς τον να μεταφέρει μια αγνώστου περιεχομένου μαύρη βαλίτσα σε κάθε του πτήση από Μπουένος Άιρες προς Μαδρίτη. Θα πάει μακριά η… βαλίτσα;