FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΟΥ ΓΚΟΓΙΑ (2019)

(EL ASESINO DE LOS CAPRICHOS)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χεράρντο Χερέρο
  • ΚΑΣΤ: Μαριμπέλ Βερντού, Άουρα Γκαρίδο, Ρομπέρτο Άλαμο, Ντανιέλ Γκράο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Μία ιδιόρρυθμη αστυνομικός και η άβγαλτη συνάδελφός της θα κληθούν να εξιχνιάσουν σειρά από αριστοτεχνικά στημένες δολοφονίες, σε μια προσπάθεια να εντοπίσουν έναν ευφυή κατά συρροή δολοφόνο με έφεση στην τέχνη.

Πολύ θα ήθελα να σας πω πως η ταινία του Χερέρο είναι ένα από εκείνα τα καλά αστυνομικά θρίλερ που μοιάζουν κομμένα και ραμμένα για τη θερινή μας ραστώνη. Δυστυχώς, όμως, μάλλον θα σας απογοητεύσω, δεδομένου πως «Οι Δολοφόνοι του Γκόγια» είναι ένα εποχικό φιλμ… πιο κλισέ ακόμη και από τη φράση «ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη». Γενικά, η κατάσταση είναι… «Μύκονοοος!».

Αυτό που κάθε χρονιά φαγωνόμαστε να λέμε πως τέτοια εποχή πρέπει (είναι επιτακτικό, πια) να βλέπουμε κι άλλα πράγματα πέραν των γαλλο-ισπανικών κωμωδιών και των στερεοτυπικών, ρομαντικών κομεντί, εδώ κάπως πιάνει τόπο, αφού μιλάμε για «κάτι» διαφορετικό, εν προκειμένω ένα crime φιλμ… ισπανικό (πώς αλλιώς;). Κατά τα άλλα, θα φροντίσουμε από του χρόνου να καταστήσουμε σαφές ότι πέραν της ποικιλίας, θα θέλαμε (αν γίνεται) οι ταινίες που έρχονται τούτη την περίοδο… να βλέπονται κιόλας, και αν ρωτήσει κανείς «τι εννοούμε;», θα έχουμε ως πρόχειρο παράδειγμα το φιλμ του Χερέρο, το οποίο μετά από κάνα-δυο μπυρίτσες, ίσως πιάσει στα μάτια σου μέχρι επίπεδο… Αστυνόμου Μπέκα (ίσως, δεν παίρνω κι όρκο)!

Η Κάρμεν Κόμπος (Βερντού) είναι μία ντετέκτιβ που δεν σηκώνει και πολλά. Κυνική μέχρι το κόκαλο και ντυμένη σαν ξεχασμένη ροκού της δεκαετίας του ’90, όταν δεν είναι εν ώρα υπηρεσίας (ή κάποιες φορές ακόμη και τότε…) θα τη δεις να ρουφάει αλκοόλ σαν νεράκι, να καπνίζει σαν φουγάρο και να πετάει δολοφονικές ματιές, τίγκα στο μαύρο eyeliner (καθότι «επαναστάτρια»), προς πάσα κατεύθυνση. Όταν στο πλευρό της βρεθεί η άδολη, «ψαρωμένη» Εύα (Γκαρίδο), η οποία θ’ αποτελέσει τη νέα της συνάδελφο, τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο εξοργιστικά για την Κόμπος, αφού τώρα θα πρέπει να μάθει να συνυπάρχει και να συνεργάζεται με (τουλάχιστον) ένα ακόμη άτομο, δηλαδή… έλεος κάπου, πόσα ν’ αντέξει κανείς; Οι δυο τους θα πρέπει να δουλέψουν μαζί προκειμένου να εντοπίσουν τα ίχνη ενός κατά συρροήν δολοφόνου, ο οποίος αρέσκεται να σκοτώνει τα θύματά του αναπαριστώντας σκηνές από φημισμένη σειρά χαρακτικών του Γκόγια, γνωστή και ως «Καπρίτσια».

Από πού να το πιάσεις και πού να τ’ αφήσεις! Ξεκινώντας από μία τυποποιημένη μεν, αστυνομική σεναριακή βάση δε, η ταινία του Χερέρο βάζει αυτογκόλ με το καλημέρα σας, όταν η ηρωίδα της Βερντού εμφανίζεται στον χώρο της πρώτης δολοφονίας (μιας νεαρής, μέλλουσας νύφης) σχολιάζοντας: «Μια χωρισμένη λιγότερη». Oh, so edgy! Αργότερα μέσα στην ταινία η ίδια τονίζει πως η πρώτη εντύπωση ενός ατόμου είναι πάντα σωστή κι εσύ ξέρεις πως ήδη έχεις σιχαθεί την ντετέκτιβ Κάμπος για την αδικαιολόγητη συμπεριφορά της, το ύφος καρδιναλίου και την εντελώς αψυχολόγητη στάση απέναντι στη νέα της συνάδελφο, αποτέλεσμα ενός σαφώς ξεκάρφωτου σεναρίου από την Άνχελα Αρμέρο, η οποία μοιάζει να μην έχει ιδέα για το αντικείμενο που πραγματεύεται. Δεν είναι ότι και η σκηνοθεσία βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα, αφού το φιλμ αποπνέει τέτοια φτηνιάρικη τηλεοπτικίλα, που τελικά «σώζεται» κάπως μονάχα από τη μικρή του διάρκεια. Αν και, από την άλλη, πόσο να κάνεις τα στραβά μάτια στο εξόφθαλμο, κακό green screen της πόλης από ψηλά, κάθε φορά που οι ήρωες αποφασίζουν να κάνουν τις privée συζητήσεις τους στην ταράτσα του αστυνομικού τμήματος; Αλήθεια, υπάρχει κάποιος απαράβατος κανόνας σεναρίου που θέλει τις σοβαρές συζητήσεις και τις σοκαριστικές αποκαλύψεις να γίνονται σε ταράτσες;

Με λίγο από «CSI (Οπουδήποτε)», κάτι από «Se7en» (πολύ θα το ‘θελε) και πασπάλισμα από «Συλλέκτη Οστών», οι «Δολοφόνοι του Γκόγια» είναι ένα κακέκτυπο αστυνομικού θρίλερ, δεδομένου ότι και καλύτερες ταινίες είδους έχεις δει, και σίγουρα με πολύ πιο ευρηματικό σενάριο από τούτο εδώ, το οποίο αποτελεί άλλωστε και την «αχίλλειο πτέρνα» του φιλμ. Η παντελής έλλειψη σασπένς, πρωτοτυπίας και λειτουργικών διαλόγων στέλνει με συνοπτικές διαδικασίες τούτη την απόπειρα στο πυρ το εξώτερον. Κατά τα άλλα, όπως θα διαπιστώσεις και μόνος σου, μία Βερντού από μόνη της δεν φέρνει την άνοιξη, ειδικά όταν δεις πόσο βιαστικά (κακο)γραμμένος είναι ο ρόλος της, σε βαθμό που να μη σου αφήνει περιθώριο συμπάθειας, εξαιτίας της απουσίας ενός κάποιου background που να δικαιολογεί την τωρινή της συμπεριφορά. Υπάρχουν κάνα-δυο απόπειρες εξήγησης ενός παρασκηνίου, αλλά είναι τόσο τσαπατσούλικες που δεν συνιστούν καν κομμάτι του σεναρίου και, στην τελική, καλύτερα να έλειπαν. Στο πλευρό της Βερντού, δεν σώζεται με τίποτα και η άχρωμη Γκαρίδο, πόσω μάλλον όταν κοντά στο φινάλε της ταινίας οι ρόλοι… αντιστρέφονται κι εσύ βιώνεις ένα τέτοιο #wtf moment, που ενδέχεται να βάλεις και τα γέλια στη… μη κορύφωση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Βαρετό, προβλέψιμο (σεναριακά) και εντελώς ερασιτεχνικό, το φιλμ του Χερέρο είναι ακόμη μία απόδειξη του πόσο καλή ιδέα είναι να λείπει κανείς από την πόλη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου (αφού δεν έχεις που δεν έχεις κάτι να δεις στα σινεμά, να μην κάνεις και μια βουτιά κάπου, βρε αδελφέ;). Για εσάς που έχετε ξεμείνει στο κλεινόν άστυ, αναζητήστε κάποια από τις επανεκδόσεις, έχουν μείνει μερικά «δυνατά χαρτιά» ακόμη. Με τις υγείες μας και… του χρόνου.


MORE REVIEWS

ΒΡΕΧΕΙ ΑΝΤΡΕΣ

Παντρεμένη γυναίκα που για χρόνια τον έρωτα αγνοεί, σε app γνωριμιών το σεξ ζητά να βρει. Τον σύζυγό της κατά βάθος θέλει, όμως, για πόσο η δόλια θα τον περιμένει;

ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

Τα γυρίσματα ενός φιλόδοξου δράματος, εμπνευσμένου από τον αγώνα εργατών για την αυτοδιαχείριση του απειλούμενου με λουκέτο εργοστασίου όπου εργάζονται, μετατρέπονται σε εφιάλτη για τον έμπειρο σκηνοθέτη Σιμόν: οι παραγωγοί του τον εγκαταλείπουν, ο προϋπολογισμός δεν φτάνει, το συνεργείο οδηγείται στα όριά του. Ίσως το… «Making Of» της παραγωγής, το οποίο αναθέτει σε φιλόδοξο βοηθό του, να έχει μεγαλύτερο λόγο ύπαρξης από την κανονική ταινία!

Η ΖΑΡΙΑ

Κολλητοί φίλοι και επιτυχημένοι businessmen του real estate της Γαλλικής Ριβιέρας απολαμβάνουν μία άνετη ζωή με τις συζύγους τους, ώσπου ο ένας εξ αυτών αποκτήσει ερωμένη. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν το αυτό πράττει και ο δεύτερος. Με… την ίδια γυναίκα!

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΩΝ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ

Σε μία απόπειρα να συμφιλιωθεί με την κόρη της, χρόνια μετά το διαζύγιο με τον σύζυγό της, η Νάνα κάνει δώρο στα 18α γενέθλια της Σίλε μια κρουαζιέρα στην Καραϊβική. Η νεαρή κοπέλα, συνοδευόμενη από την καλύτερή της φίλη, σ’ ένα βράδυ μέθης, θα πέσει θύμα βιασμού και οι διακοπές όλων τους θα μετατραπούν σε οδυνηρή εμπειρία.

Ο ΔΙΑΔΟΧΟΣ

Μόδιστρος εκ Παρισίων, ο οποίος βαδίζει ολοταχώς προς τον δρόμο της δόξας, πληροφορείται τον θάνατο του επί σειρά ετών αποξενωμένου πατέρα του. Μεταβαίνει εσπευσμένα στο Μόντρεαλ για τα διαδικαστικά της κηδείας, όμως, η πατρική κληρονομιά που του αναλογεί δεν είναι σε καμία περίπτωση κάτι που θα μπορούσε να φανταστεί.