FreeCinema

Follow us

DIANA (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλιβερ Χιρσμπίγκελ
  • ΚΑΣΤ: Ναόμι Γουάτς, Ναβίν Άντριους, Τζούλιετ Στίβενσον, Ντάγκλας Χοτζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 113'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Η έντονη ερωτική ιστορία – και το άδοξο τέλος της – που έζησε η πριγκίπισσα Νταϊάνα τα δύο τελευταία χρόνια της ζωής της με έναν Πακιστανό καρδιοχειρουργό, ο οποίος δεν άντεξε το σφυροκόπημα των paparazzi.

Η «Diana», όπως τη σκηνοθέτησε ο Όλιβερ Χιρσμπίγκελ, έχει χάσει δύο ευκαιρίες: Να είναι ένα σοβαρό δράμα για το πώς επηρεάζεται από τη διαρκή έκθεση η σύνθετη ζωή μιας διάσημης γυναίκας ή, σε εντελώς αντίθετο τόνο, να γίνει μια ένοχη απόλαυση camp κουτσομπολιού, τύπου «Lifestyles of the Rich and Famous» με βασιλικό background. Η επιτυχία τής προ δεκαετίας «Πτώσης» μοιάζει μακρινό παρελθόν (ή ευτυχής σύμπτωση) για τον Γερμανό σκηνοθέτη, αφού ο Χιρσμπίγκελ στη συνέχεια σκηνοθέτησε την ανούσια «Εισβολή» και τώρα τη «Diana» που ξεπερνά τα όρια της υπομονής του θεατή.

Κακογραμμένη (το σενάριο του Στίβεν Τζέφρις θα έπρεπε να διδάσκεται ως παράδειγμα προς αποφυγήν) και απλοϊκή πέρα από κάθε φαντασία, η ταινία αφαιρεί το όποιο στοιχείο πολυπλοκότητας από την προσωπικότητα της Νταϊάνα, κάνοντάς τη να φαίνεται ερωτοχτυπημένη έφηβη, που φέρεται σαν Κατίνα και έχει φιλανθρωπική δράση επειδή θέλει «παγκόσμια ειρήνη», σαν κάποιες άλλες εστεμμένες, αυτές των καλλιστείων. Η κόντρα με το παλάτι, το διαζύγιο με τον Κάρολο, η εγκατάλειψη της πιθανότητας να γίνει βασίλισσα, η σχέση με τα παιδιά της, περνούν ξώφαλτσα, σαν περιφερειακά γεγονότα σε έναν έρωτα για τον οποίο γνωρίζαμε πολύ λίγα πράγματα. Όχι, πάντως, ότι μάθαμε και πολύ περισσότερα από την κινηματογραφική «Diana».

Αυτό που μαθαίνουμε είναι ότι το ειδύλλιο με τον Ντόντι Αλ Φαγιέντ ήταν απλώς μια κατασκευή τής Νταϊάνα, ένα απολύτως κατευθυνόμενο «δώρο» στους paparazzi, προκειμένου να προκαλέσει τη ζήλια στον αληθινό της έρωτα, τον Πακιστανό καρδιοχειρουργό Χασνάτ Καν. Επιστήμονας, απλός, με φτηνό αυτοκίνητο, που αγαπάει την jazz και το fast food, ο Καν γοητεύει την πριγκίπισσα με την αφοσίωσή του στην επιστήμη και την ανθρωπιά, σε σημείο που να την οδηγήσει να φοράει μελαχρινές περούκες για να τον συναντήσει κρυφά, να απολαύσει την πρώτη της βόλτα σε jazz club και να μάθει τα είδη αυτής της μουσικής (απορεί βέβαια κανείς σε ποια σπηλιά ζούσε και δεν ήξερε Χριστό μέχρι τότε). Αλλά και να πάθει κρίσεις ζήλειας, απόγνωσης και εξάρτησης από έναν άνθρωπο που δεν ήξερε πώς να χειριστεί την ξαφνική δημοσιότητα και τις επιφυλάξεις τής παραδοσιακής του οικογένειας και, τελικά, να αποχωρήσει από τη σχέση.

Οι διάλογοι του ζευγαριού μοιάζουν να έρχονται από το σενάριο τριτοκλασάτης σαπουνόπερας και αν το όνομα της Νταϊάνα δεν ήταν κράχτης, η ταινία πιθανότατα δε θα έφτανε ούτε στο… straight to DVD. Η Ναόμι Γουάτς, μια ηθοποιός μεγάλων ικανοτήτων και ατρόμητη μπροστά σε δύσκολους ρόλους (βλέπε «The Impossible»), εδώ δεν μπορεί να κρύψει την αμηχανία που της προκαλεί το αφελές σενάριο και η έλλειψη κατεύθυνσης. Το κρεπαρισμένο με λακ μαλλί και το επιτυχημένο χαρακτηριστικό βάδισμα της Νταϊάνα (ειδικά στα πλάνα που τη βλέπουμε από την πλάτη) δεν αρκούν για να χτιστεί χαρακτήρας και το βλέμμα τής Γουάτς δείχνει ότι το αντιλαμβάνεται.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε ενδιαφέρουν τα βασιλικά κουτσομπολιά; Θα έχεις μάθει αλλού κάτι περισσότερο για τον πριγκηπικό εραστή. Αν έχεις μεγαλύτερες κινηματογραφικές απαιτήσεις, θα λυπηθείς την Νταϊάνα, για το κακό που της επιφύλαξαν η μοίρα και ο Χιρσμπίγκελ, σχεδόν όσο τη μέρα του θανάτου της.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Πόσο τεκνατζού ήτανε η πριγκίπισσα Νταϊάνα; Γιατί δεν είχε βγει σε τρικάσετο τόσα χρόνια; Τι να κάνει κι αυτός ο Έλτον Τζον; Ο γαμπρός; Μια μανικιουρίστα, παλιά γνωστή, τρελό μωρό;