FreeCinema

Follow us

ΚΑΖΑΝΟΒΑ: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΓΑΠΗ (2019)

(DERNIER AMOUR)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Εποχής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπενουά Ζακό
  • ΚΑΣΤ: Βενσάν Λαντόν, Στέισι Μάρτιν, Βαλέρια Γκολίνο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ένας γερασμένος Καζανόβα αφηγείται την ιστορία της τελευταίας του αγάπης και θυμάται τον αγώνα της κατάκτησης της καρδιάς μιας νεαρής πόρνης, αυτοεξόριστος στο Λονδίνο του 18ου αιώνα.

Μετά το τέλος της δημοσιογραφικής προβολής, ένας συνάδελφος ρώτησε αν έχασε τίποτε από την αρχή του έργου, διότι προσήλθε καθυστερημένα. Η απάντηση ήταν αρνητική. Αν ήθελα να γελάσω κιόλας, θα συμπλήρωνα: «Από την ιστορία; Χαχαχαχαχαχαχα…». Αν ήθελα να γίνω αρκετά πιο κυνικός, θα απαντούσα: «Ναι, έναν κύριο με κατεβασμένα παντελόνια που αφοδεύει δημοσίως σε λονδρέζικο κήπο». Είναι κάτι που εμείς δεν θα κάναμε ποτέ εντός μιας κινηματογραφικής αίθουσας, όσο… σκατά και να ήταν η ταινία επί της οθόνης. Σε ένα θερινό σινεμά, πάλι, το δίλημμα και η πρόθεση μπορούν να γεννηθούν δίχως πολλές σκέψεις. Ειδικά με φιλμ όπως τούτο εδώ…

Επειδή, ειλικρινά, το «Καζανόβα: Η Τελευταία Αγάπη» δεν αξίζει κάποια κριτική ενδοσκόπηση, αποφάσισα να σας προτείνω κάτι πιο χρήσιμο, για το ενδεχόμενο που θα επιλέξετε (άγνωστον γιατί) να το δείτε σε έναν θερινό κινηματογράφο: πράγματα που μπορείτε να κάνετε χωρίς να χρειάζεται να παρακολουθείτε το φιλμ με προσοχή, προς αποφυγήν της αγκάλης του Μορφέως!

Α) Να παίξετε κρυφτό με την παρέα σας (ή και άλλους άτυχους θεατές που δεν διαβάζουν κριτικές πριν πάνε σινεμά)! Εάν το θερινό βρίσκεται σε κήπο, το κέφι είναι εξασφαλισμένο. Αν θέλετε να πράξετε και την πλέον αισχρή «ζαβολιά», την κάνετε προς την έξοδο του κινηματογράφου και αφήνετε τους υπόλοιπους να σας ψάχνουν εις μάτην!

Β) Να παίξετε μπιρίμπα. Θα χρειαστείτε σίγουρα μία τράπουλα. Φροντίστε να κάτσετε πλησίον καρεκλών που βρίσκονται γύρω από τραπεζάκι. Όποτε θα πρέπει να τσεκάρετε τα χαρτιά σας, θα ανάβετε έναν οποιονδήποτε φακό (ακόμη και από το κινητό τηλέφωνό σας). Εναλλακτικά, να έχετε μαζί σας κεριά, θα κάνουν ωραία ατμόσφαιρα και ταιριάζουν με την ταινία.

Γ) Να παίξετε «θάρρος ή αλήθεια» στην εκδοχή της γνωστής «μπουκάλας». Θα πρέπει να έχετε φροντίσει από πριν να κουβαλάτε και μία φιάλη κρασιού στο σινεμά, διαφορετικά παίζει και με μπουκάλι μπύρας που θα πάρετε από το bar του κινηματογράφου.

Δ) Να κάνετε σεξ. Μην κοιτάτε πολύ την οθόνη, όμως. Ο Βενσάν Λαντόν δεν πρόκειται να σας εμπνεύσει καθόλου (σε μία σκηνή «τριολέ», μάλιστα, ο ατυχής ηθοποιός χαμουρεύει περισσότερο το στρώμα στο οποίο έχει «πηδήξει», παρά τις γυμνές κυρίες που τον περιστοιχίζουν) και τα χαρίσματα της Στέισι Μάρτιν είναι… σχεδόν ανύπαρκτα (επίσης, στο «Nymph()maniac» ήταν πολύ πιο δραστήρια…). Τουλάχιστον, θα βρείτε ενδιαφέροντες χώρους για δοκιμές και νέες στάσεις. Προσοχή: όχι σε κοινή θέα καλύτερα, εάν σας πάρουν χαμπάρι οι υπόλοιποι θεατές, θα σταματήσουν να παρακολουθούν το έργο.

Ε) Να πλακωθείτε στο φαγητό. Επειδή ο Καζανόβα επιδίδεται περισσότερο σε αυτό στο φιλμ, κανονίστε να βρίσκεστε σε σινεμά με καλές προτάσεις για «σαβούρωμα». Στη χειρότερη, παραγγείλτε από κοντινό delivery. Έγκαιρα. Μην σας έρθει η παραγγελία κοντά στο φινάλε του έργου και δεν ξέρετε τι να κάνετε μέχρι τότε.

ΣΤ) Να ρωτάτε τους υπόλοιπους θεατές εάν έχουν σελίδα στα social και να τους κάνετε add, ώστε να πατάτε Like σε posts τους. Μπορεί να κάνετε καινούργιους φίλους και στο μέλλον να ανοίξετε και σχετική Page στο facebook, διοργανώνοντας και reunion. Ζωή να ‘χετε.

Κάτι άλλο για την ταινία του Μπενουά Ζακό; Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάποτε θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ολίγο γυμνό που προσφέρει τούτο το φιλμ δικαιολογεί την προσέλευση ενηλίκων ανδρών για το τυπικό «μάτι» της υπόθεσης. Στην εποχή του PornHub, όμως, ούτε αυτή τη χρησιμότητα μπορεί να έχει «Η Τελευταία Αγάπη». Εναλλακτικά, εγγυάται τον ύπνο, αλλά οι καρέκλες των θερινών δεν προσφέρουν τέτοιες απολαύσεις. Συνολικά, μία σοκαριστικά άτοπη περίπτωση έργου που θα σε κάνει να εκλιπαρείς για να τελειώσει.


MORE REVIEWS

ΥΠΟΨΙΕΣ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει.

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ

Η Κάρολ, μια υπερευαίσθητη νεαρή κοπέλα που δουλεύει σε ινστιτούτο αισθητικής και συγκατοικεί με την αδελφή της σ’ ένα λονδρέζικο διαμέρισμα, απομονώνεται σταδιακά από τον κοινωνικό περίγυρο, εξαιτίας της αποστροφής της προς τους άνδρες και το σεξ. Ο διαρκώς αυξανόμενος εγκλεισμός της, όμως, θα την βυθίζει όλο και περισσότερο στην παράνοια.

ΠΟΥ ΠΑΩ ΠΑΛΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Κατά το δελτίο Τύπου, «ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμιά του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του».

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΠΕΛΑΣ

Πληρωμένος δολοφόνος πιάνει δωμάτιο ξενοδοχείου έναντι δικαστικού μεγάρου, προκειμένου να καθαρίσει μάρτυρα που ετοιμάζεται να κελαηδήσει. Ο αυτοκτονικός γείτονάς του, όμως, τού κάνει τη ζωή κόλαση.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ

Άπαξ της αποφυλάκισής του, πρώην κατάδικος επιχειρεί να μπει στον ίσιο δρόμο. Παντρεύεται την πιστή του αγαπημένη, πιάνει δουλειά, νοικοκυρεύεται, σύντομα όμως ανακαλύπτει πως ο κόσμος είναι άδικος για τους πρώην κατάδικους που επιχειρούν να μπουν στον ίσιο δρόμο...