FreeCinema

Follow us

ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ… (2012)

(DEN SKALDEDE FRISØR)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σουζάνε Μπίερ
  • ΚΑΣΤ: Πιρς Μπρόσναν, Τρίνε Ντίρχολμ, Σεμπάστιαν Γέσεν, Μόλι Μπλιξτ Έγκελιντ, Πάπρικα Στέεν, Κιμ Μπόντνια
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αυτός είναι ένας εργασιομανής χήρος, που η ειλικρίνειά του φλερτάρει άμεσα με την αγένεια. Εκείνη είναι καρκινοπαθής και μόλις έπιασε τον άνδρα της να την απατά με μία αρκετά νεότερη και ομορφότερη γυναίκα. Και οι δυο, θα ταξιδέψουν νοτιότερα προς τη Μεσόγειο για το γάμο τού γιου του με την κόρη της. Ξέχνα το «Mamma Mia!» που ήξερες.

Προτού ξεκινήσω, θέλω να τονίσω ότι η Σουζάνε Μπίερ μου αρέσει γενικά ως σκηνοθέτης. Έχει κατηγορηθεί πολλές φορές στο παρελθόν για μελοδραματική διάθεση (ακόμα και στο οσκαρικό της «Ίσως, Αύριο») και αυτό, χωρίς να είναι απαραίτητα λάθος, έχω βρει να δουλεύει θαυμάσια στις ταινίες της, δημιουργώντας ενδιαφέρουσες δυναμικές και στιγμές ανάμεσα στους χαρακτήρες. Παράλληλα, ειδικά στα πρώτα χρόνια της καριέρας της, παρουσίασε μερικές πραγματικά ανάλαφρες και αστείες κωμωδίες (που αξίζουν προσοχή), γεγονός που δείχνει μια ικανή σκηνοθέτη σε όλες τις περιπτώσεις.

Στο «Έρωτας Είναι…» (ο πρωτότυπος τίτλος μεταφράζεται ως… «Η Φαλακρή Κομμώτρια»!), όμως, τα πράγματα δε φαίνεται να λειτουργούν σωστά. Επιφανειακά, όλα δείχνουν μια ανώδυνη ρομαντική κομεντί για όλες τις ηλικίες, με το νεαρό ζευγάρι να περνάει κρίση, δύο μεσήλικες να ερωτεύονται ενάντια στις καταστάσεις, όλα τα γεγονότα που μπορούν να πάνε στραβά σε ένα γάμο να… πηγαίνουν όντως στραβά, μπλεξίματα κάθε είδους μεταξύ των καλεσμένων να αναταράσσουν την ηρεμία και όλα αυτά κάτω από τον ζεστό, μεσογειακό ήλιο, που πάντα δείχνει υπέροχος στη μεγάλη οθόνη. Η δε παρουσία του Πιρς Μπρόσναν φέρνει στο μυαλό ακόμα περισσότερες συγκρίσεις με το «Mamma Mia!», απλά χωρίς τη μουσική των ABBA. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι εδώ, αντίθετα με τις τίμιες προθέσεις, όλα μοιάζουν μηχανικά, προκατασκευασμένα, σα να ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες χωρίς δυνατότητες απόκλισης από τον κανόνα.

Το πιο αναγνωρίσιμο πρόσωπο του καστ είναι αναμφισβήτητα ο Πιρς Μπρόσναν. Διατηρώντας ένα ψυχρό προσωπείο, καταφέρνει να γλιστρήσει στην ελαφρότητα του ρόλου και να δημιουργήσει ένα συμπαθητικό ζευγάρι με την Τρίνε Ντίρχολμ, η οποία, όμως, κλέβει εύκολα την παράσταση παλινδρομώντας εκπληκτικά ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό – και δείχνοντας έτσι τις πραγματικές δυνατότητες του φιλμ. Αν εξαιρέσει κανείς τα άτσαλα πήγαιν’ έλα μεταξύ αγγλικής και δανέζικης γλώσσας, οι δυο τους μπορούν άξια να στηρίξουν μια ρομαντική κομεντί για το διεθνές κοινό, το οποίο δεν έχει, ειδικά καλοκαιριάτικα, πολλές κινηματογραφικές απαιτήσεις πέρα από το να περάσει καλά στη θερινή του έξοδο.

Όταν, όμως, στο δεύτερο μισό παρακολουθούμε την κατάρρευση του γάμου (δεν είναι spoiler, το καταλαβαίνει κανείς ήδη από το πρώτο ημίωρο), η ταινία παίρνει περισσότερο γραφικές παρά κωμικές διαστάσεις και πλησιάζει περισσότερο από όσο θα ήθελε στη φαρσοκωμωδία. Είναι κατανοητό το γεγονός ότι η Μπίερ ήθελε να επιστρέψει σε πιο ανάλαφρες διαδρομές, όμως, ίσως ο υπέρμετρος ενθουσιασμός να της στέρησε την αίσθηση του μέτρου. Παράλληλα, δε βοηθά το γεγονός ότι η ταινία περιέχει υλικό, ικανό να γεμίσει δύο και τρία φιλμ. Οι «ανατροπές» (αν και προβλέψιμες) έρχονται η μία μετά την άλλη χωρίς σταματημό, με προφανή στόχο να προκαλέσουν έναν ιδιότυπο συνδυασμό γέλιου και δράματος (που, συνήθως, είναι ιδιαίτερα αναζωογονητικός σε τέτοιου είδους ταινίες) αλλά αποτυγχάνει στη με συνοχή δημιουργία μιας ιστορίας με σαφή αφηγηματικό άξονα. Είναι σαν η μελοδραματική Μπίερ να προσπαθεί πάση θυσία να νικήσει την κωμική Μπίερ και οι δύο περσόνες δεν καταφέρνουν να βρουν μέχρι τέλους μια ισορροπία.

Στο τέλος, αυτό που μένει είναι μια υπέροχα φωτογραφημένη ταινία, που δεν καταφέρνει, όμως, να αποτυπωθεί πέρα από τον κινηματογραφικό φακό και στη μνήμη του θεατή, ενώ θα μπορούσε να είναι κάλλιστα η φρέσκια σκανδιναβική ανατροπή μιας μεσογειακής κωμωδίας. Δεν πειράζει, Σουζάνε, την επόμενη φορά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Της ταιριάζει της εποχής η ρομαντική κομεντί, ας ήταν μόνο όντως καλή! Δε θα συγκινηθείς ιδιαίτερα ούτε θα γελάσεις με την ψυχή σου, όμως, θα θαμπωθείς από την ομορφιά της Μεσογείου. Αλλά δε γυρίστηκε στην Ελλάδα, οπότε, ξέρεις. «Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει»…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.