FreeCinema

Follow us

ΑΠΑΤΗ ΣΕ ΜΑΥΡΟ ΦΟΝΤΟ (2017)

(CARBONE)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολιβιέ Μαρσάλ
  • ΚΑΣΤ: Μπενουά Μαζιμέλ, Γκρανζ, Ιντίρ Σεντέ, Λορά Ζμετ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μουσά Μαασκρί, Ντανί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Επιχειρηματίας στα πρόθυρα της πτώχευσης βρίσκει μια «τρύπα» στο σύστημα ώστε όχι μόνο να καλύψει τα χρέη του, αλλά και να βγάλει πάρα πολλά λεφτά. Μόνο που θα χρειαστεί να μπλέξει με τον υπόκοσμο.

Η φιλμογραφία του Ολιβιέ Μαρσάλ είναι απολύτως μονοθεματική. Υπόκοσμος, μπάτσοι καλοί και κακοί, εγκλήματα. Είναι ένας τρόπος να συνδυάσει την παλιά του καριέρα ως… αστυνομικού, με αυτήν που επέλεξε στη συνέχεια, άλλες φορές με (κάπως) καλύτερα αποτελέσματα κι άλλες με ταινίες όπως η «Απάτη σε Μαύρο Φόντο». Σε αυτήν, ο Μαρσάλ ασχολείται με το οικονομικό έγκλημα, βασισμένος σε πραγματικά γεγονότα. Την τεράστια απάτη με την εμπορική διαπραγμάτευση δικαιωμάτων επιπέδων ρύπανσης σε διοξείδιο του άνθρακα, μια υπόθεση που υπήρξε το μεγαλύτερο οικονομικό σκάνδαλο της πρόσφατης ιστορίας στη Γαλλία. Ο Μαρσάλ, ωστόσο, δεν αντιμετωπίζει τούτη την πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστορία ως οικονομικό θρίλερ, αλλά ως… «Μαύρο Φόντο» για ένα τυπικό αστυνομικό με πιστολίδια, οικογενειακά ξεμαλλιάσματα και επιδεικτικές σπατάλες. Ολιβιέ, chéri, μην σε παίρνει από κάτω, ακόμη και ο Σκορσέζε δεν τα καταφέρνει πάντα.

Ο Αντουάν έχει μια επιχείρηση που κατασκευάζει φορτηγά. Και έχει πολλά, μα πάρα πολλά χρέη, στα οποία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, με μοναδική επιλογή να κηρύξει πτώχευση. Παράλληλα, αντιμετωπίζει την απόρριψη της γυναίκας του και του πατέρα της, ενός πλούσιου και αδίστακτου επιχειρηματία, οι οποίοι τον αποκαλούν διαρκώς άχρηστο. Προσπαθώντας να βρει μια λύση, ο Αντουάν ανακαλύπτει ότι μπορεί να πουλήσει το περίσσευμα της καλής του περιβαλλοντικής επίδοσης σε άλλες εταιρείες που ρυπαίνουν περισσότερο (ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή…). Ξαφνικά, βλέπει να τού ανοίγεται ένας νέος δρόμος. Ο έλεγχος των εταιρειών είναι απολύτως τυπικός. Οποιοσδήποτε μπορεί να ανοίξει μια εταιρεία και ν’ αρχίσει να πουλά «καθαρό» αποτύπωμα. Ο Αντουάν, λοιπόν, θα αρχίσει να ανοίγει στη σειρά πλασματικές εταιρείες με τη βοήθεια δύο φιλικών του αδελφών και της μάνας τους που έχουν σχέσεις με τον υπόκοσμο. Θα δανειστεί ένα μεγάλο ποσό από έναν αρχιμαφιόζο και το σχέδιο θα μπει σε εφαρμογή.

Σύντομα θα φανεί ότι η απόδοση είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορούν να την διαχειριστούν, αφού δεν ξέρουν τι να κάνουν με όλα αυτά τα χρήματα. Και επειδή οι άπειροι στο οικονομικό έγκλημα συνεργάτες του έχουν μεγάλο στόμα, τα νέα κυκλοφορούν γρήγορα και όλοι θέλουν ένα κομμάτι από τα κέρδη, κυρίως ο χρηματοδότης της αρχικής επένδυσης. Την ίδια στιγμή, ο Αντουάν έχει να αντιμετωπίσει και τον πεθερό του που μανιασμένα θέλει να αποκτήσει την επιμέλεια του εγγονού του, ενώ η πρώην (πια) σύζυγος κάνει μαζί με τις φίλες της μαύρη στο ξύλο τη νέα του σύντροφο. Η συνέχεια, όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, δεν θα είναι καλή και τα πτώματα θα αρχίσουν να συσσωρεύονται. Άλλωστε και ο ίδιος ο Αντουάν θα πληρώσει το κόλπο του με τον ίδιο τρόπο. Είναι κάτι που μαθαίνουμε από την πρώτη κιόλας σκηνή της ταινίας, όπου πέφτει νεκρός έπειτα από αρκετούς πυροβολισμούς. Θα μάθουμε, όμως, τον δολοφόνο του μονάχα στην τελευταία σκηνή.

Τι είναι καλό στην ταινία; Η βασική ιδέα του σεναρίου και ο γρήγορος ρυθμός. Μέχρι εκεί. Γιατί όλα τα υπόλοιπα είναι υπερβολικά φορτωμένα, χωρίς ουσιαστικούς χαρακτήρες και με μια ανάπτυξη ελάχιστα πειστική. Βασικό πρόβλημα είναι και ο πρωταγωνιστής της, αφού ο Μαζιμέλ (που εδώ μοιάζει με τον Σταμάτη Γονίδη μετά από βρωμοξενύχτι!) αδικαιολόγητα μετατρέπεται από τη μια στιγμή στην άλλη από συνεπή επιχειρηματία σε αρχιαπατεώνα, παίζοντας σε όλη τη διάρκεια της ταινίας στην ίδια αδιάφορη νότα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι αλήθεια ότι η γαλλική κινηματογραφία έχει παράδοση στα αστυνομικά θρίλερ. Αν είσαι μελετητής του είδους, δες και αυτή την ταινία για να συμπληρώσεις την ενημέρωσή σου. Κατά τα λοιπά, ούτε Σκορσέζε σε γαλλική εκδοχή θα δεις, ούτε θα βρεις έναν χαρακτήρα (έστω και ελάχιστα) συμπαθή.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.