FreeCinema

Follow us

ΑΣΤΕΡΙΞ & ΟΒΕΛΙΞ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ (2012)

(ASTERIX ET OBELIX: AU SERVICE DE SA MAJESTE)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λοράν Τιράρ
  • ΚΑΣΤ: Εντουάρ Μπερ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Γκιγιόμ Γκαλιέν, Φαμπρίς Λουκινί, Βενσάν Λακόστ, Κατρίν Ντενέβ, Βαλερί Λεμερσιέ, Σαρλότ ΛεΜπον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Οι Ρωμαίοι φτάνουν με πλοία ως την Αλβιώνα πολιορκώντας τη Μεγαλειότατη, η οποία στέλνει έμπιστο για σωτήριο μαγικό φίλτρο στο μικρό γαλατικό χωριό που αντιστέκεται αιωνίως. Οι Αστερίξ και Οβελίξ, που «σέρνουν» χυμαδιό hipster, πάνε Αγγλία, παθαίνουν… πλάκα με τις ντόπιες, τους την πέφτουν απ’ τον Καίσαρα φερτοί οι Νορμανδοί, ο απεσταλμένος είναι υπέρ το δέον τζέντλεμαν με hot αρραβωνιάρα, θα απωλέσουν βαρέλι με ελιξίριο. Το’ χουν;

Oui, μπορεί και να είναι το καλύτερο ως τώρα 35mm album του comic. Αλλά και αν (εν πολλοίς ρίχνοντας σέκο το αγριογούρουνο της μπαλαφάρας των προηγούμενων ταινιών τού απόλυτου φραντσέζικου franchise) το sequel κακό δεν τρίτωσε, δεν έχει πέσει στη μαρμίτα που σε κάνει για μιάμιση ώρα νταβραντισμένα ιλαρό ούτε αυτό το δραματουργικά όχι ανίσχυρο mash-up δύο τευχών των Γκοσινί και Ουντερζό. Όπου ο auteur – Πανοραμίξ των «Ο Μικρός Νικόλας» και «Μολιέρος» (υπόγεια παρόντα και τα δύο εδώ) λέει «Ave moi!» σε μία κωμωδία τριβών πολιτισμικού κλου επ’ αφορμή εκ νέου χαλάστρας σε επίθεση εχθρού και ντραβάλων διδαγμάτων αυτοεκπλήρωσης / αλληλεγγύης / «βγάλ’ το από μέσα σου» στις συνιστώσες άνδρωσης νεολαίου, αποστολής κι ερωτικής επιθυμίας, αντιστοίχως.

Τα τρία κατεξοχήν μεταμοντέρνων αναχρονισμών επιθεωρησιακά σκετς του ΣΔΟΕ, της ψυχανάλυσης και του λαθρομετανάστη (διαρκείας και σε δόσεις, το τελευταίο «περνάει» μήνυμα), χωρίς να είναι Κακοφωνίξ, δίνουν μια κρυάδα, όμως, σίγουρα ο ουρανός πέφτει στο κεφάλι του – … παλιού Άγκι – Ιντεφίξ που δεν περνάει τη Μάγχη του ημιώρου, των δύο πειρατικών ναυαγίων (τω όντι) στην απόξω, των γελαδερά sui generis ως ίντριγκα και ύφος καρέ των Βόρειων άφοβων βαρβάρων και, κυρίως, του μπουρ μπουρ συν ευτραπέλων μπουρλέσκ, που οι λεγεώνες καρτουνίστικων γκαγκ απωθούν στο φλεγματικά déjà vu Ηνωμένο Βασίλειο καταστάσεων – με Eurotunnel θυμηδίας την ιδιοσυγκρασιακή διελκυστίνδα πειραγμάτων των δύο σε άσπονδη γειτνίαση λαών.

Αυτοί που έχουν με το μέρος τους τους θεούς είναι η ποικιλία μενίρ εικαστικών που βγάζουν μάτι από ένα ματς rugby ως τη… Λέστερ Σκουέαρ, το δρυιδικό «Εύρηκα!» του τέιου και η ανακήρυξή του ως εθνικού ποτού του νησιού, η σκηνή βασανιστήριου αντι-ταχύρρυθμου savoir vivre, ο συμμαχικά διμερής θρίαμβος feel good, ψυχάρας και γούτσου γούτσου της κορύφωσης «Survivor» και, εκτός του Μπερ που… «κλωτσάει» οπτικά, η βρετανικών αξάν (!) διανομή: Αγνώριστοι οι Μπουν – Ζουνιό, στο αξιόπιστο οχυρό τους οι Ντεπαρντιέ – Ντενέβ – Λουκινί – Λανέρ, νέο καμάρι της Comedie Francaise ο Γκαλιέν και των ενζενί η ΛεΜπον, απλώς απολαυστική η (αναφερόμενη στη Μάγκι Σμιθ) Λεμερσιέ. Οι Αστερίξ και Οβελίξ στη Βρετανία, όμως, ξανά δεν είναι όλα τα λεφτ…, pardon, όλοι οι σηστέρτιοι. Ξέρω. Demi αστείο. Όπως και η ταινία, μα τον Τουτάτη…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ami της κινηματογραφικής σειράς και connoisseur του χάρτινου οροσήμου, εδώ είσαι. Ούτε το ένα ούτε το άλλο; Το εν προκειμένω πενάκι κρύβει και σουρπρίζ – αλλά επουδενί θα κάνεις νέο συκώτι.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ξέρεις. Αστερίξ και Οβελίξ. Είναι και 3D. Άμα αντέχεις τη γαλλικουριά, τον έχει το χαβαλέ του, ας όψεται το κομιξάκι. Τη Ντενέβ τη σηκώσανε όπως ήτανε στο «Χαβιάρι» και της είπανε να κάνει και πάλι το ροφό. Ωραία δουλειά.