FreeCinema

Follow us

ANIMAL (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σοφία Εξάρχου
  • ΚΑΣΤ: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Φλομαρία Παπαδάκη, Aχιλλέας Χαρίσκος, Χρόνης Μπαρμπαριάν, Ηλίας Χατζηγεωργίου, Δανάη Πετροπουλέα, Κριστόφ, Ελπίδα Ορφανίδου, Ιωάννα Τουμπακάρη, Φαίη Τζούμα, Νώντας Δαμόπουλος, Βούντου Γιούργκενς, Βαγγέλης Ευαγγελινός
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Με στόχο το μεροκάματο και μόνο, η Κάλια επιστρέφει για ακόμη μια σεζόν σε all inclusive ξενοδοχείο της Κρήτης για δευτεράντζες ανατολικοευρωπαίους, ως η βετεράνος χορεύτρια ενός group από animateur που κάθε βράδυ πρέπει να σκαρφίζονται κι από κάτι «ψυχαγωγικό» για την ψόφια πελατεία του.

Είναι κρίμα. Να φαίνεται πως έχεις ικανότητες σκηνοθετικές, να έχεις καλούς συντελεστές γύρω σου και να προτιμάς να… χαντακώνεις τα πάντα επειδή έχεις αποφασίσει να υπηρετήσεις την πιο στείρα φεστιβαλική φόρμα ύφους και αφήγησης, κάνοντας κουρελόχαρτο το σενάριο και κάθε έννοια χρήσης μιας ιστορίας, η οποία οφείλει ν’ αποτελεί τη βάση μιας κινηματογραφικής ταινίας. Μιας ιστορίας που (θα) σε πηγαίνει κάπου. Δυστυχώς, ακριβώς όπως συνέβαινε και με το «Park» (2017), το «Animal» δεν πάει πουθενά. Ούτε καν προς ένα αδιέξοδο!

Είναι σοκαριστικό! Ελάχιστες λέξεις ν’ άλλαζα από εκείνη την κριτική του «Park» και θα μπορούσα να την ποστάρω ξανά εδώ, εκ νέου! Μιλάμε για τέτοιο copy / paste λαθών, επανάληψης και πείσματος από την Σοφία Εξάρχου, η οποία παραδίδει… το ίδιο «έργο», (απλά) τοποθετημένο σε ένα ελαφρώς διαφορετικό background (και ούτε καν, αν εστιάσουμε στο δεύτερο μέρος του ξενοδοχείου από την παραγωγή που… κανείς δεν είδε στα σινεμά το 2017, έτσι ώστε ν’ αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει και στο σήμερα). Πραγματικά, δεν έχω λόγια. Καταντά να κάνει το (περσινό) «How to Have Sex» να μοιάζει με ταινία με σενάριο!

Εξαιρετικά φωτογραφημένα κάδρα της Μόνικα Λεντζέφσκα, μια θαρραλέα εμφάνιση της Δήμητρας Βλαγκοπούλου στον πρώτο ρόλο, η οποία αγωνίζεται να κρατήσει στα πόδια της μια ηρωίδα δίχως ίχνος επεξεργασίας χαρακτήρα, με το άλλοθι του «χαμένου κορμιού» και μιας ολόκληρης γενιάς που αργοπεθαίνει στην Ελλάδα χωρίς να τολμά να ξεψυχήσει πρόωρα, άξια αναφοράς η Φλομαρία Παπαδάκη (που επισημαίνω για να προσέξουμε στο μέλλον) και… εδώ τελειώνουν τα θετικά στοιχεία του «Animal».

Τι άλλο να πω; Πλοκή δεν υφίσταται, ούτε και κάτι για να σχολιαστεί περισσότερο (από τα όσα είχα γράψει για το «Park»). Το φιλμ αποτελεί μια «λούπα» συμβάντων (φαΐ, ποτό, σεξ) και δραστηριοτήτων του group των animateur στο ξενοδοχείο, με βασική «υποπλοκή» ένα κομμάτι γυαλιού που καρφώνεται στη γάμπα της Κάλιας κι εκείνη δεν φροντίζει ποτέ το τραύμα της, μονάχα για να μας πετάξει η Εξάρχου μια σεκάνς δήθεν «shock value» και ανθρώπινου πόνου. Ειλικρινά, αγανάκτησα να βλέπω χαζομάρες και «προκάτ» ψυχολογική μίρλα άνευ storyline (και φινάλε, φυσικά!) για σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες! Φτάνει! Ας διαχωρίσουν οι παραγωγοί, οι χρηματοδότες και οι διανομείς για ποιο λόγο γυρίζονται οι ταινίες στη χώρα μας και εκείνες που προορίζονται για τα φεστιβάλ της αλλοδαπής να πουλάνε την «τρελίτσα» τους μόνο εκεί, μπας και πάψει αυτή η εξολόθρευση του ντόπιου κοινού από την κινηματογραφική αίθουσα. Φεστιβάλ και ΕΡΤ2. Τέλος!

Υ.Γ. Το όλο θέμα (όχι της ταινίας, αυτό δεν υπάρχει), πάντως, σηκώνει και project τηλεοπτικής εκπομπής φεστιβαλικο-τουριστικού περιεχομένου. Με τόσα ανάλογα προγράμματα για ταξιδιωτικούς προορισμούς, είναι άξιον απορίας το πώς δεν το έχει σκεφτεί κανείς ακόμα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ρε, μπας και θέλει να κάνει… ξενοδοχειακή τριλογία της ελληνικής «wasted youth»; Δεν απευθύνεται σ’ εσάς το ερώτημα, διότι ούτε το πρώτο φιλμ είχατε δει στα σινεμά και με παρόμοιο τρόπο θ’ αντιδράσετε κι εδώ. Λυπάμαι, αλλά αυτό το πράμα δεν είναι κινηματογράφος. Ούτε με όλα τα βραβεία του κόσμου! Πίσω στα σεμινάρια γραφής σεναρίου…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.