FreeCinema

Follow us

ΟΛΑ ΧΑΘΗΚΑΝ (2013)

(ALL IS LOST)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέι Σι Σάντορ
  • ΚΑΣΤ: Ρόμπερτ Ρέντφορντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Καλοστεκούμενος 70φεύγα Γιάνκης, μόνος σε κότερο στον Ινδικό, «τρώει πακέτο». «Όλα Χάθηκαν» γι’ αυτόν ή θα σωθεί;

Ο κάβος του ροζιασμένου σώματος κι η άγκυρα του πολυμήχανου μυαλού, το νοτισμένο από ιδρώτα και αλμύρα κουπί τού επιμένειν, το – ακόμα και τσακισμένο σηκωμένο – άλμπουρο του ενστίκτου τής αυτοσυντήρησης, ο άσβεστος φάρος τής ελπίδας, το επαπειλούμενο φούντο τού θανάτου. Τα ξέρεις, μούτσε, και γι’ αυτό καταρχήν επιπλέει και έτερον ουδέν στη νέα, δεύτερη μετά το σχεδόν εντυπωσιακό για πρώτο ναύλο δοκίμου «Ο Δρόμος του Χρήματος», και όχι τόσο διαφορετική από εκείνο όσο δείχνει με το κυάλι (το χρονικό τής αρσενικώ τω τρόπω διαχείρισης μιας κατακλυσμιαίας κρίσης είναι στη μηχανή κι εδώ) ρότα του, ο Τζέι Σι Σάντορ. Με μοναδικό, ωστόσο, πλήρωμα και καπετάνιο το… Sundance Kid – που, όμως, πλέον σηκώνει χαρακτηρολογικό ιστίο τύπου «Jeremiah Johnson» στο αδεξιότερα ανθρωπινότερο. Και με σκαφάκι ένα ημερολόγιο καταστρώματος σειριακής δοκιμασίας επιβίωσης στον άγριο ή όχι ωκεανό, που θα ήθελε να αρμενίσει (κι εν μέρει το καταφέρνει) ως χεμινγουεϊκή ωδή, κι αν δε βουλιάζει, σίγουρα μπατάρει.

Η μπουκαδούρα που το πλαγιοκοπεί μετριέται στα για πνίξιμο λάθος ρακόρ (το κυτίο ανάγκης που βγαίνει απ’ το γιοτ αλλά δε φαίνεται να μπαίνει στη σωσίβια βαρκούλα στην οποία εμφανίζεται αμέσως μετά, η κεραία που παλεύεται ενώ ο βρεγμένος ασύρματος έχει τεθεί ανεπανόρθωτα εκτός λειτουργίας, η καμπίνα που δε στάζει παρά δύο 360 μοιρών τούμπες τού πλεούμενου), το στουντιακό sound mix που ενίοτε ακούγεται αρόδου στο όλο πλανάρισμα (με την κινηματογραφική και τη ναυτιλιακή έννοια), ενώ ο πουνέντης καταστάσεων εμφυσά ενίοτε περισσότερα του επιθυμητού μποφόρ νηνεμίας στη μυθοπλασία, που οι καταστάσεις χτυπάνε ασφαλώς κατά κύματα: πλημμύρα από ρήγμα κατόπιν τράκου με αδέσποτο container, τα συστήματα πλοήγησης και επικοινωνίας εκτός λειτουργίας, καταιγίδα, υφαλμύρωση της πόσιμης καβάντζας, κοπάδι καρχαριών, ντάλα ήλιος, καρίνα που μπάζει, diy κουλάντρισμα με τον εξάντα προς υδάτινη λεωφόρο αραιά και πού εμπορικών σκαριών (που θα δουν ή όχι το… Ναυαγό μπας και τον μαζέψουν;), φωτιά στη λέμβο.

Στο ενδιάμεσο ο Σάντορ γίνεται διακριτικά σημαιοφόρος τού οικολογικού Τιτανικού της νέας χιλιετίας (το συναπάντημα ενός μικρού σωρού αλουμινένιων σκουπιδιών στον αφρό) και όχι πολλά παραπάνω, αλλά ομολογουμένως εξυπηρετικός καμαρότος τού επιβάτη σε ένα ταξίδι που δε φουρτουνιάζει ποτέ ανεπιθύμητα και χαζεύεται, αν όχι τόσο για τη μέσα, για την έξω θέα του. Τέλος, αν και η υπερεγκωμιαστική κριτική νιτσεράδα που έχει φορεθεί στο Ρέντφορντ κάθεται άβολα σε έναν στεριανό γόνο σογιού ψαράδων όπως ο γράφων, ο έκπαλαι ήπιος, ελεγχόμενος σιρόκος τής Μεθόδου τού «ξανθού» εν προκειμένω όντως πνέει ευνοϊκά στην πλώρη, συν ότι το επαγγελματικό λιμάνι στο νατουραλιστικό ξεφόρτωμα των «βίρα» αδρεναλίνης ή ρουτίνας φαίνεται – όχι, πάντως, στο… βάθος. Κάποια, εντούτοις, ναυτικά μίλια εδώ, αν κι όχι «Όλα, Χάθηκαν» σίγουρα στην πορεία. Ας πούμε ότι είναι τουλάχιστον survivor, και ο filmer και ο ήρωάς του. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι εσύ πρέπει ντε και καλά να βουτήξεις Νοέμβρη μήνα για την πάρτη τους…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις δίπλωμα skipper; Και αν ακόμα τη φας με το κουτάλι, θα μετρήσεις τα «άκυρα» σε αρκετούς κόμβους. Φχαριστήθηκες ως κρουαζιέρες και το «Η Ζωή του Πι» και το «Ο Γέρος και η Θάλασσα»; Κάνε κι εδώ μπλουμ, αλλά το deck είναι πιο less is more, μούγκα και φυσικοφανές (το CGI δε ρίχνει σημαδούρα). Η τρίτη ταινία αντρίλας στη θάλασσα σε τρεις συνεχόμενες βδομάδες; Διανομείς, πάσχετε από τη μέθη των δυτών.


MORE REVIEWS

ΑΓΡΙΑ ΝΥΧΤΑ

Παραμονή Χριστουγέννων, έπαυλη ζάμπλουτης κληρονόμου με «φορτωμένο» θησαυροφυλάκιο δέχεται οργανωμένη επίθεση συμμορίας διαρρηκτών που εξολοθρεύει το προσωπικό ασφαλείας (και όχι μόνο) και απειλεί ν’ αρχίσει να σκοτώνει τα μέλη της οικογένειας αν δεν καταφέρει να φύγει με το παραδάκι. Και κάπου εκεί εμφανίζεται ο Άι Βασίλης. Ο πραγματικός Άι Βασίλης!

Η ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝ

Μεσαίωνα στη Σουηδία, κοπέλα αγνή πέφτει θύμα κακοποίησης από κακούς αδελφούς βοσκούς. Οι φονιάδες στους γονείς της τα λιλιά της ανεπίγνωστα θα πάνε να πουλήσουν, φιλοξενία και τροφή αφού ζητήσουν. Από τα χέρια του πατέρα θα βρουν την εκδίκηση ή θα προλάβουν να ξεγλιστρήσουν; Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και, παραδόξως, η... πηγή έμπνευσης για το «Last House on the Left» (1972) του Γουές Κρέιβεν!

R.M.N.

Ρουμάνος εμιγκρές στη Γερμανία, υπό τον φόβο μπλεξίματος με τον Νόμο, επιστρέφει άρον-άρον πίσω στην πατρίδα, ξαναβρίσκοντας πατέρα, γιο, σύζυγο κι ερωμένη. Η πρόσληψη αλλοδαπών εργατών από το τοπικό αρτοποιείο κάνει την ατμόσφαιρα στο χωριό του να μυρίζει μπαρούτι.

ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΔΙΑΒΟΛΟΙ

Η Ζοάν ζει αρκετά συνηθισμένα με την κόρη της Βικί και το σύζυγό της Τζίμι σε μια μικρή κοινότητα των Γαλλικών Άλπεων, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ο ερχομός της αδελφής εκείνου ανατρέψει τις εύθραυστες οικογενειακές ισορροπίες.

ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΠΟΤΕ

Η Ελέν πάσχει από σπάνια ανίατη ασθένεια, αλλά δεν θέλει να την λυπούνται. Ταξιδεύει σε κουκίδα του χάρτη της Νορβηγίας, προκειμένου να ζήσει έστω για λίγο ελεύθερη. Ή μήπως για να πεθάνει μόνη;