FreeCinema

Follow us

Ο ΝΙΚΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ».


Γιατί να μπλέκουμε σε παλιοϊστορίες; Γιατί ο Νίκος Τριανταφυλλίδης είχε να κάνει ταινία από το 1999 και… έπρεπε! Ο Ηλίας Φραγκούλης τον συνάντησε σε ένα μπαράκι που «παίζει» μέχρι και στους «Αισθηματίες» και μιλήσανε για πράγματα που αγαπάνε. Το σινεμά. Τη ζωή. Κι ό,τι μπορεί να χωράει ανάμεσα σ’ αυτά.

Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης μπορεί να έχει τα λιγοστά και συγκεκριμένα στέκια του σε τούτη την πόλη, την Αθήνα, αλλά είναι ένα κομμάτι της που συναντά το cult όσο λίγοι μπορούν να το ακουμπήσουν ή και να το φέρουν στο νου τους ακόμη. Η μορφή πίσω από το Gagarin 205, ο σκηνοθέτης του «Ράδιο Μόσχα» και του ντοκιμαντέρ «I Put a Spell on Me», για τον Σκρίμιν’ Τζέι Χόκινς, είχε να γυρίσει ταινία μυθοπλασίας από το 1999, με το «Μαύρο Γάλα». Μερικοί πίστευαν πως μπορεί και να έχει ξεχάσει το «άθλημα». Αλλά με τους «Αισθηματίες», επέστρεψε για να αποδείξει πως το σήμερα του ελληνικού κινηματογράφου έχει την ανάγκη να επιστρέφει με σεβασμό σε αρχέτυπα και «κληρονομιές».

Συναντηθήκαμε στο Tiki Bar, μαγαζί που «παίζει» ως location και στην ταινία του, αλλά με συνδέει κι έμενα με το όμορφο παρελθόν του DeLuxe, στο οποίο είχα περάσει μερικά από τα καλύτερα βράδια μου ως DJ για κάποια χρόνια. Όπως συνηθίζω να κάνω με τις συνεντεύξεις που προβάλλονται μέσα από την κινηματογραφική εκπομπή «CINEMaD», στο MAD TV (κλασικά), η όλη κουβέντα χωρίζεται σε τμήματα και θα ολοκληρωθεί σταδιακά… για λόγους χρόνου. Βλέπεις, όταν αρχίζουμε να μιλάμε και η κάμερα γράφει, δεν κοιτάζω ούτε ρολόι, ούτε και με νοιάζει να κόψω κάτι στο μοντάζ. Το περιεχόμενο που θα παρακολουθήσεις μέσα από τη video gallery (πάνω δεξιά) είναι uncut και το μόνο πράγμα που μας… «έκοψε» ήταν η κασέτα που τέλειωσε μετά την ώρα!

Μιλήσαμε για τους «Αισθηματίες», για πράγματα που αγαπάμε, πάντοτε γύρω από το σινεμά. Κι ας έχουμε κάμποσες… καλλιτεχνικές διαφωνίες στα κινηματογραφικά γούστα με τον Νίκο. Το απολαύσαμε μέχρι τέλους. Διότι, όπως έχει γράψει και ο Πυθαγόρας για την καρδιά, «πληγώνεται, πονάει, αλλά ξαναγαπάει». Και το ρημάδι το σινεμά είναι ένας κοινός τόπος στον οποίο επενδύσαμε πολλές από τις δικές μας «ενοχές».

Προσωρινά, βλέπεις τα πρώτα 20 λεπτά από τη συνέντευξη (που δε μου αρέσει να τις αποκαλώ έτσι, αλλά… καταλαβαινόμαστε). To be continued σε λίγες μέρες…

Υ.Γ. Τα υπόλοιπα τμήματα της συνέντευξης βρίσκονται πλέον στη video gallery. Προσοχή: το πέμπτο μέρος – βιντεάκι δεν προβλήθηκε από την τηλεόραση και παίζει αποκλειστικά μέσα από το FREE CINEMA, για πρώτη φορά.

Η ταινία «Οι Αισθηματίες» παίζεται στους ελληνικούς κινηματογράφους σε διανομή της εταιρείας Σπέντζος.


MORE INTERVIEWS

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΧΕΡΤ. ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΦΟΒΟΥ.

Συναντηθήκαμε το καλοκαίρι του 2004 στη Νέα Υόρκη, με αφορμή την έξοδο του «Σκοτεινού Χωριού» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Ήταν ενθουσιασμένος με την εμπειρία της συνεργασίας τους. Θαυμάσιος ηθοποιός, ίσως ακόμα πιο ωραίος άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Ο θάνατός του, σε ηλικία 71 ετών, από φυσικά αίτια, ξάφνιασε τους πάντες χθες το βράδυ και με έκανε να θυμηθώ αυτή τη συνέντευξη από τότε…

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το «Monday».

Δεν είχε τύχει να το κάνουμε ξανά έτσι, να μιλάμε μόνοι μας, μπροστά από κάμερες. Μας αρέσει να μιλάμε εκεί έξω, γενικά. Το «Monday», η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στάθηκε η καλύτερη αφορμή για να βρεθούμε… κι έτσι. Όπως συμβαίνει συνήθως, με ανθρώπους του (ελληνικού) σινεμά που εκτιμώ καλλιτεχνικά, δεν προέκυψε μία «συνέντευξη», αλλά μια μεγάλη σε διάρκεια κουβέντα. Που θα μπορούσε να συνεχίζεται για ώρες…

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.