FreeCinema

Follow us

Ο ΝΙΚΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ».


Γιατί να μπλέκουμε σε παλιοϊστορίες; Γιατί ο Νίκος Τριανταφυλλίδης είχε να κάνει ταινία από το 1999 και… έπρεπε! Ο Ηλίας Φραγκούλης τον συνάντησε σε ένα μπαράκι που «παίζει» μέχρι και στους «Αισθηματίες» και μιλήσανε για πράγματα που αγαπάνε. Το σινεμά. Τη ζωή. Κι ό,τι μπορεί να χωράει ανάμεσα σ’ αυτά.

Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης μπορεί να έχει τα λιγοστά και συγκεκριμένα στέκια του σε τούτη την πόλη, την Αθήνα, αλλά είναι ένα κομμάτι της που συναντά το cult όσο λίγοι μπορούν να το ακουμπήσουν ή και να το φέρουν στο νου τους ακόμη. Η μορφή πίσω από το Gagarin 205, ο σκηνοθέτης του «Ράδιο Μόσχα» και του ντοκιμαντέρ «I Put a Spell on Me», για τον Σκρίμιν’ Τζέι Χόκινς, είχε να γυρίσει ταινία μυθοπλασίας από το 1999, με το «Μαύρο Γάλα». Μερικοί πίστευαν πως μπορεί και να έχει ξεχάσει το «άθλημα». Αλλά με τους «Αισθηματίες», επέστρεψε για να αποδείξει πως το σήμερα του ελληνικού κινηματογράφου έχει την ανάγκη να επιστρέφει με σεβασμό σε αρχέτυπα και «κληρονομιές».

Συναντηθήκαμε στο Tiki Bar, μαγαζί που «παίζει» ως location και στην ταινία του, αλλά με συνδέει κι έμενα με το όμορφο παρελθόν του DeLuxe, στο οποίο είχα περάσει μερικά από τα καλύτερα βράδια μου ως DJ για κάποια χρόνια. Όπως συνηθίζω να κάνω με τις συνεντεύξεις που προβάλλονται μέσα από την κινηματογραφική εκπομπή «CINEMaD», στο MAD TV (κλασικά), η όλη κουβέντα χωρίζεται σε τμήματα και θα ολοκληρωθεί σταδιακά… για λόγους χρόνου. Βλέπεις, όταν αρχίζουμε να μιλάμε και η κάμερα γράφει, δεν κοιτάζω ούτε ρολόι, ούτε και με νοιάζει να κόψω κάτι στο μοντάζ. Το περιεχόμενο που θα παρακολουθήσεις μέσα από τη video gallery (πάνω δεξιά) είναι uncut και το μόνο πράγμα που μας… «έκοψε» ήταν η κασέτα που τέλειωσε μετά την ώρα!

Μιλήσαμε για τους «Αισθηματίες», για πράγματα που αγαπάμε, πάντοτε γύρω από το σινεμά. Κι ας έχουμε κάμποσες… καλλιτεχνικές διαφωνίες στα κινηματογραφικά γούστα με τον Νίκο. Το απολαύσαμε μέχρι τέλους. Διότι, όπως έχει γράψει και ο Πυθαγόρας για την καρδιά, «πληγώνεται, πονάει, αλλά ξαναγαπάει». Και το ρημάδι το σινεμά είναι ένας κοινός τόπος στον οποίο επενδύσαμε πολλές από τις δικές μας «ενοχές».

Προσωρινά, βλέπεις τα πρώτα 20 λεπτά από τη συνέντευξη (που δε μου αρέσει να τις αποκαλώ έτσι, αλλά… καταλαβαινόμαστε). To be continued σε λίγες μέρες…

Υ.Γ. Τα υπόλοιπα τμήματα της συνέντευξης βρίσκονται πλέον στη video gallery. Προσοχή: το πέμπτο μέρος – βιντεάκι δεν προβλήθηκε από την τηλεόραση και παίζει αποκλειστικά μέσα από το FREE CINEMA, για πρώτη φορά.

Η ταινία «Οι Αισθηματίες» παίζεται στους ελληνικούς κινηματογράφους σε διανομή της εταιρείας Σπέντζος.


MORE INTERVIEWS

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.

ΟΥΜΑ ΘΕΡΜΑΝ: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΕΜΕΝΟ ΠΛΗΘΟΣ.

Το 1994 βρέθηκα στο Φεστιβάλ των Καννών και είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Ούμα Θέρμαν, με αφορμή την πρεμιέρα του «Pulp Fiction» του Κουέντιν Ταραντίνο. The rest is history. Κυριολεκτικά, από τα πράγματα που (αξίζει να) θυμάσαι για πάντα.

Γκιγέρμο ντελ Τόρο: Η φαντασία είναι το παν.

Το 2006 είχα τη χαρά να συναντήσω τον Γκιγέρμο ντελ Τόρο στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου παρουσίασε για πρώτη φορά στον κόσμο το φιλμ το οποίο απογείωσε την καριέρα του, όσο και τη σημασία του ονόματός του καλλιτεχνικά. Φυσικά, ήταν ο «Λαβύρινθος του Πάνα». Εννοείται πως η εμπειρία ήταν αξέχαστη. Γιατί ο άνθρωπος αυτός αγαπάει απίστευτα πολύ αυτό που κάνει. Μαζί και την κινηματογραφική Τέχνη. Και τι υπέροχο μυαλό, διάβολε!

Σοφία Κόπολα. Eat cake!

Το 2006, ακόμη αιχμάλωτη του ονόματός της, η Σοφία Κόπολα πήγε στις Κάννες σαν μικρή πριγκίπισσα προσφέροντας... παντεσπάνι και βγάζοντας γλώσσα απέναντι στην Ιστορία. Πρόλαβα να της μιλήσω, προτού της πάρουν το κεφάλι! Για τη «Marie Antoinette», φυσικά.

Μπέντζαμιν Ρι: Μια ζωγράφος, ένας κλέφτης κι ένας σκηνοθέτης.

Ο νεαρός Νορβηγός ντοκιμαντερίστας και πρώην δημοσιογράφος Μπέντζαμιν Ρι δημιούργησε ένα από τα πιο πολυβραβευμένα και δημοφιλή φιλμ της χρονιάς, το «The Painter and the Thief», θριαμβεύοντας στην παγκόσμια πρεμιέρα του στο φετινό Sundance και πιο πρόσφατα στο Φεστιβάλ Λονδίνου, όπου κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ. Η Κατερίνα Ανδρεάκου μίλησε μαζί του λίγο πριν την επάξια νίκη του.