FreeCinema

Follow us

ΒΡΕΧΕΙ ΑΝΤΡΕΣ (2023)

(IRIS ET LES HOMMES)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Καρολίν Βινιάλ
  • ΚΑΣΤ: Λορ Καλαμί, Βενσάν Ελμπάζ, Σουζάν Ντε Μπαέκ, Σιλβέν Κατάν, Λοράν Πουατρενό, Ισμαέλ Σι Σαβανέ, Ολιβιά Κοτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Παντρεμένη γυναίκα που για χρόνια τον έρωτα αγνοεί, σε app γνωριμιών το σεξ ζητά να βρει. Τον σύζυγό της κατά βάθος θέλει, όμως, για πόσο η δόλια θα τον περιμένει;

Είναι γεγονός πως η Λορ Καλαμί διαθέτει ανάλαφρο κωμικό χάρισμα, προσθέτοντας με την παρουσία της τσαχπινιά σε όλες τις κομεντί στις οποίες εμφανίζεται. Ατυχώς, όμως, αυτές ουδέποτε στέκονται στο ύψος της προσωπικής της ικανότητας. Τούτη η δεύτερη σερί συνεργασία της με την Καρολίν Βινιάλ δεν αποτελεί εξαίρεση του κανόνα, υστερώντας ολοφάνερα ακόμη και από την προηγούμενη τους φορά, στο «Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ» (2020).

Συγκριτικά με το προαναφερθέν, η Βινιάλ επιστρέφει μεν στο θέμα της συζυγικής απιστίας, όμως, εγκαταλείπει την αφέλεια της επιθυμίας ενός παράνομου εραστή (συνθήκη που αποκτούσε χαρακτήρα χαριτωμενιάς μέσω της εκεί παρουσίας ενός συμπαθούς γαϊδαράκου στο στόρι), για να επικεντρωθεί σε μια μεσήλικη οδοντίατρο, η οποία εμφανίζεται ως παντελώς απογοητευμένη από την έλλειψη πάθους στον γάμο της. Αυτή η αλλαγή εστίασης συνοδεύεται από την υιοθέτηση ενός πιο σοβαρού τόνου αφήγησης, μαζί με μια προσπάθεια αντιμετώπισης βαρύτερων θεμάτων, που έχουν να κάνουν με τον έγγαμο βίο και τη σεξουαλική ζωή των επί χρόνια παντρεμένων γονιών. Η Ιρίς βυθίζεται σταδιακά σε ήπια κατάθλιψη, ως αποτέλεσμα της αδυναμίας της ν’ αποκτήσει σωματική ή συναισθηματική οικειότητα με τον σύζυγό της, Στεφάν. Αυτός είναι ένας γλυκός χαρακτήρας και προσεκτικός πατέρας, εν τούτοις, εκείνη προβληματίζεται ιδιαίτερα από το γεγονός πως η ερωτική σπίθα της σχέσης τους έχει προ πολλού σβήσει. Μια γνωστή της που αντιλαμβάνεται το πρόβλημα θα της συστήσει να δοκιμάσει ένα δημοφιλές app γνωριμιών. Δίχως να το σκεφτεί ιδιαίτερα, η Ιρίς θα κάνει download και εγγραφή, γνωρίζοντας μεμιάς ένα ευρύ φάσμα επίδοξων σεξουαλικών μνηστήρων, ικανών να της φέρουν… οργασμούς χαράς και ευτυχίας.

Άπαξ του πρώτου διαδικτυακού rendezvous για μη δεσμευτικό σεξ, το φιλμ παρακολουθεί μία αλληλουχία ανάλογων περιπτώσεων, οι οποίες σταδιακά αφήνουν την εντύπωση πως θα εξελιχθούν σε κάτι σαν light «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» (2015) για παντρεμένες σε κρίση μέσης ηλικίας. Φυσικά, αυτό δεν συμβαίνει, αλλά ακόμη και όταν επιχειρείται το αποτέλεσμα ξεπέφτει σε… επιθεωρησιακού τύπου νούμερο (μόνο το γεγονός πως ο σχετικός παρτενέρ φέρει το διαδικτυακό ψευδώνυμο No Vanilla, λέει αρκετά για το συγκεκριμένο επεισόδιο!). Η έλλειψη διαφάνειας στη ζωή ενός παντρεμένου ζευγαριού εδώ λογίζεται ως αναπόφευκτη, καθώς ουδέποτε η «διπλή» ζωή της Ιρίς τίθεται υπό καθεστώς κινδύνου αποκάλυψης, είτε σε επαγγελματικό, είτε σε οικογενειακό επίπεδο. Και αν οι (πολλές) σκηνές του οδοντιατρείου διατηρούν ένα κάποιο ελαφρύ ύφος, εκείνες (οι εξίσου πολλές) γύρω από το σπιτικό τραπέζι φλερτάρουν με το ψυχόδραμα, για να συγκρουστούν άγρια με τη σεξουαλική φαρσοκωμωδία του υπολοίπου έργου.

Με το χιούμορ να είναι μάλλον ανύπαρκτο και την προσπάθεια ενδελεχούς ενδοσκόπησης της ψυχολογίας μιας στερημένης σεξουαλικά μάνας να μην μπορεί να παρθεί στα σοβαρά (άστοχη και άβολη η σκηνή με την κόρη και τη διάλεξη περί προφυλακτικού), το «Βρέχει Άντρες» επιχειρεί (αδίκως) το κάτι παραπάνω, μη αρκούμενο στα στενά όρια της γαργαλιστικής κομεντί. Το αυθόρμητο μουσικοχορευτικό νούμερο της γαλλόφωνης διασκευής στο κλασσικό «It’s Raining Men», δείχνει πως θα έπρεπε να μείνει αποκλειστικά σε ελαφρύ πλαίσιο…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αρσενικά μπορεί να βρέχει, από πετυχημένο χιούμορ, όμως, παρατηρείται ξηρασία. Η «σοβαρή» αντιμετώπιση των προβλημάτων του γάμου, που καλύπτει μάλιστα σημαντικό μέρος της διάρκειας του έργου, θεωρώ πως θα ξενίσει μερίδα θεατών που θ’ αναζητήσει στο «Βρέχει Άντρες» κάτι το ανάλαφρο, για να περάσει η ώρα δίχως έγνοιες. Το γυναικείο κοινό μέσης ηλικίας ενδέχεται να το εκτιμήσει κάπως περισσότερο.


MORE REVIEWS

ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΙ

Παντρεμένο ζευγάρι που ταξιδεύει με σκάφος στον Ειρηνικό Ωκεανό, ξεμένει σε ακατοίκητο νησάκι στ’ ανοιχτά της Γης του Πυρός. Δίχως να περιμένει βοήθεια από κανέναν και χωρίς μέσο διαφυγής, ο Μπεν και η Λορά οφείλουν να επιβιώσουν μόνοι τους εκεί, στην «άκρη του κόσμου».

PACIFICTION

Ο Ύπατος Αρμοστής της Γαλλίας σε κτήση της Πολυνησίας πληροφορείται από ντόπια χείλη τη φήμη που θέλει τη μαμά πατρίδα να επιχειρεί ξανά πυρηνικές δοκιμές στον Νότιο Ειρηνικό. Η εμφάνιση ενός υποβρυχίου στην ευρύτερη περιοχή εντείνει τη σχετική φημολογία, παρά την καθησυχαστική δράση του αξιωματούχου.

ΕΓΩ Ο ΑΠΑΙΣΙΟΤΑΤΟΣ 4

Η οικογένεια του Γκρου μεγαλώνει, πια, κι εκείνος εξελίσσεται ως πράκτορας της Anti-Villain League, αντιμετωπίζοντας έναν παλιό και άσπονδο συνέταιρο στο έγκλημα, τον Μαξίμ Λε Μαλ, ο οποίος εκμεταλλεύεται τη δύναμη που του προσφέρει τεχνολογικό επίτευγμα, μετατρέποντας τους αντιπάλους του σε… έντομα!

ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

Τα γυρίσματα ενός φιλόδοξου δράματος, εμπνευσμένου από τον αγώνα εργατών για την αυτοδιαχείριση του απειλούμενου με λουκέτο εργοστασίου όπου εργάζονται, μετατρέπονται σε εφιάλτη για τον έμπειρο σκηνοθέτη Σιμόν: οι παραγωγοί του τον εγκαταλείπουν, ο προϋπολογισμός δεν φτάνει, το συνεργείο οδηγείται στα όριά του. Ίσως το… «Making Of» της παραγωγής, το οποίο αναθέτει σε φιλόδοξο βοηθό του, να έχει μεγαλύτερο λόγο ύπαρξης από την κανονική ταινία!

Η ΖΑΡΙΑ

Κολλητοί φίλοι και επιτυχημένοι businessmen του real estate της Γαλλικής Ριβιέρας απολαμβάνουν μία άνετη ζωή με τις συζύγους τους, ώσπου ο ένας εξ αυτών αποκτήσει ερωμένη. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν το αυτό πράττει και ο δεύτερος. Με… την ίδια γυναίκα!