FreeCinema

Follow us

ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Παντελής Παγουλάτος
  • ΚΑΣΤ: Χάρης Φραγκούλης, Μαρία Αρζόγλου, Θεοδώρα Τζήμου, Όθωνας Μεταξάς, Νίκος Αντωνακόπουλος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Ο Φάνης και η Μαρία ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον, με φήμη και λεφτά. Εκείνος διακινεί κλοπιμαία, εκείνη μοιράζει βιογραφικά για casting οπουδήποτε, ακόμη κι αν προκύψει κάνα κομπαρσιλίκι σε escape room. Ανάμεσά τους, μια casting agent που θέλει να κάνει δικό της τον Φάνη και να τον σπρώξει στη μπίζνα του πορνό για ν’ αποφύγει τη χρεωκοπία.

Μπροστά σε περιπτώσεις αληθινά… κακότεχνου σινεμά, ο γράφων αισθάνεται αρκετά αμήχανα και προβληματίζεται για το πώς να συντάξει ένα κείμενο κριτικής. Όταν πρόκειται για ελληνική παραγωγή, ως γνωστόν (εδώ και κάμποσες δεκαετίες), δεν ανησυχώ για το αν θα θίξω τον οποιονδήποτε ντόπιο «δημιουργό», ούτε και θα βάλω τα στερεοτυπικά (από τον κλάδο) «δύο αστεράκια», συνοδεία ξεπέτας – αοριστολογίας. Απλά, όταν δεν υφίσταται καν μία στοιχειωδώς αξιοπρεπής κινηματογραφικότητα και το σενάριο χαρακτηρίζεται καλύτερα από το γνωστό… «τρικυμία εν κρανίω», η φάση παραείναι άβολη. Τι γράφεις… πάλι;

Ας μας βοηθήσει λίγο η περιγραφή του δελτίου Τύπου (παραθέτω ατόφιο το απόσπασμα): «Δύο ‘καταραμένοι’ εραστές, μια ‘βρόμικη’ Αθήνα, μια κακοποιητική, μάτσο κοινωνία όπου όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται, ένα εκπληκτικό δίδυμο. Μα προπάντων, ένα εκρηκτικό love story». Από όλα αυτά, κρατάμε την καταγραφή της πόλης, ένα ενδιαφέρον, αφτιασίδωτο «ντοκουμέντο» περιοχών και δρόμων κάτω από την πλατεία Ομονοίας, σχεδόν δυστοπικό και αδιέξοδο, που όμως ο Παντελής Παγουλάτος δεν έχει τη μαγκιά να το βάλει να πρωταγωνιστήσει με άποψη καλλιτεχνικά, παρά μονάχα το αφήνει να καταγράφεται στα πλάνα του ως ένα έτοιμο σκηνικό. Θα αποφύγω να σχολιάσω το production design των εσωτερικών χώρων (και πρωτίστως το γραφείο της επιχείρησης της Θεοδώρας Τζήμου)…

Πέραν του φόντου, έχουμε ένα ζευγάρι εραστών που παραπαίει μεταξύ «showbiz», λαθρεμπορίου και… ακαταλόγιστου σεναριακά. Η πλοκή διαθέτει τόση φαντασία, που χρειάστηκε να συμβουλευτώ το δελτίο Τύπου για να καταλάβω λεπτομέρειες της αφήγησης (όπως, για παράδειγμα, τι ακριβώς επαγγέλετο ο Όθωνας Μεταξάς)! Από τη στιγμή που ο Χάρης Φραγκούλης και η Τζήμου στήνουν μπίζνα τύπου porn industry, το πράγμα παρεκτρέπεται σε βαθμό ενοχλητικής αστειότητας, με τον ηθοποιό να «υστεριάζει» πέραν κάθε λογικής εξήγησης και την (όποια) ιστορία να βυθίζεται στο χάος, με μια «ψευδαίσθηση» εσκεμμένου.

Ενδεχομένως, κάπου στο βάθος της «δημιουργικής» του σκέψης, ο Παγουλάτος να θεώρησε πως σκηνοθετεί κάτι το… ζουλαφσκικό, αναμειγνύοντας δόσεις από «Σημασία Έχει να Αγαπάς» (1975) και «Δημόσια Γυναίκα» (1984), όμως, θα ήθελα να αποφευχθούν οι παρεξηγήσεις ή οι προσδοκίες των εν δυνάμει θεατών. Βλέπετε, εγώ έχω ακόμα μεγαλύτερη φαντασία! Για κάποιο μυστηριώδη λόγο, η λιγότερο εκτεθειμένη από το καστ είναι η Μαρία Αρζόγλου, που γράφει «απελπισμένα» στον φακό, ενώ η Τζήμου αγωνίζεται να βγάλει από το πρόσωπό της την αναρώτηση «τι κάνω εγώ εδώ πέρα;». Κάπου εδώ σταματά κάθε διάθεση περαιτέρω σχολιασμού για τη «Νέα Ήπειρο». Απλά, σαστίζεις.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είστε φίλοι του σκηνοθέτη, θα είχατε πάει στην πρεμιέρα. Άλλο κακό να μη σας βρει…


MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ

Μετά το τέλος της βασιλείας του Σίζαρ, οι φυλές των πιθήκων αδυνατούν να συνυπάρξουν ειρηνικά κι αναζητούν τον επόμενο ηγέτη τους, παράλληλα με την άνιση σχέση που έχουν αναπτύξει με τους εναπομείναντες ανθρώπους. Όταν ο Νόα δει το κοπάδι του να ξεκληρίζεται από την ομάδα του μοχθηρού Πρόξιμους, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι εκδίκησης και αυτογνωσίας.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

CLUB ZERO

Σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο, νεαρή διατροφολόγος διδάσκει σε μικρή ομάδα μαθητών τα νέα ήθη της «ενσυνείδητης διατροφής», προτείνοντας τον περιορισμό της κατανάλωσης τροφής για καλύτερη ευεξία και… το καλό του πλανήτη! Όσο πιο ακραίες θα γίνονται οι οδηγίες / απαιτήσεις της, τόσο περισσότερο θα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των μαθητών της.

DETECTIVE CONAN: ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ

Όταν το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης προσώπων της Interpol μπαίνει στο στόχαστρο της Σκοτεινής Οργάνωσης, ο ντετέκτιβ Κονάν αναλαμβάνει να προλάβει τα ολέθρια αποτελέσματα από την πιθανή απώλεια της ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.