FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ (2012)

(DANS LA MAISON)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανσουά Οζόν
  • ΚΑΣΤ: Φαμπρίς Λουκινί, Έρνστ Ουμχάουερ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Εμανουέλ Σενιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Φιλόλογος λυκείου ξαναξυπνάει ως αναγνώστης (και μέντορας του ταλεντακίου) μαθητή του, που βοηθώντας σκράπα άλγεβρας διεισδύει στη φαμίλια του, κρατώντας μουλωχτά ημερολόγιο για ό,τι βλέπει. Ενώ η γκαλερίστα συμβία του συνεργού καθηγητή (η οποία διαβάζει μαζί του τα – επινοημένα ή πραγματικά; – καθέκαστα) μπλέκει κι αυτή, το τσογλάνι θα εμπαίξει το αύριο όλων. Τι θα «πέσει» στο τελικό διαγώνισμά τους;

D’ accord, μέσα απ’ την ποδιά, το μακιαβελικά διεστραμμένο σιγανό ποταμάκι (που μανιπιουλάρει το θεατή όπως ο έφηβος τα πιόνια του γραπτού του, την οικογένεια των ηρώων του όσο και το χαμένο στα τεκταινόμενα αντρόγυνο των liseurs και correcteurs του) είναι ο ίδιος ο Οζόν. Και τα ονείρατα, τα απωθημένα, οι νευρώσεις κι οι ματαιώσεις μέσα στο κουκούλι μιας μπουρζουά οικογένειας προς διάβρωση κρυφοκοιτάζουν στο (πολύ) πισινό «Sitcom», η ιστορία που εγκιβωτιώνει μία άλλη δανείζεται στιλό από το «Η Πισίνα», ενώ οι «Επικίνδυνες Σχέσεις» του ντε Λακλό μαζί με το «Σιωπηλός Μάρτυρας» του Χίτσκοκ είναι τιμωρία στη γωνία. Αλλά ο Γάλλος προβοκάτορας χάνει βαθμούς, έστω στο τσακ, με το Bic του να διορθώνει δασκαλίστικα ένα θεατρικό έργο του Σπανιόλου Χουάν Μαγιόργα, (επιπλέον των παραπάνω) σπουδή στο αμφίδρομο θέλγητρο τού εν γραφή αφηγείσθαι και στο «σήκω στον πίνακα!» απευκταίο που ενέχει ως πιθανότητα η κλειδαρότρυπα στις ζωές των άλλων, πάντοτε.

Δε θα αισθανθείς σπασίκλας αν πέσεις θύμα του υφακίου κομεντί που αποκτάει πειστικό σασπένς, κυρίως στην ίντριγκα υπέρβασης εσκαμμένων απ’ τους (συνένοχους) διδασκόμενο – διδάσκοντα, του άβγαλτου Ουμχάουερ που παίρνει το απουσιολόγιο στα ίσα από τους Σκοτ Τόμας – Λουκινί μαγνητικά και αρχικά του διφορούμενου μούφα μυθοπλασίας στο χαρτί ή γεγονότων. Η κορύφωση στην ύλη, όμως, χτυπάει το κουδούνι θορυβωδώς στο διακύβευμα MILFάρας και στα ποιητική αδεία στοιχεία επιλόγου κι η παράδοση της πλανοθεσίας του auteur στρογγυλοκάθεται στην έδρα, ενώ χιούμορ αιχμές κατά του ρεφορμισμού του σαρκοζικού εκπαιδευτικού συστήματος πιάνουν τη βάση μετά βίας. Το «Αγόρι» αυτό ίσως δεν κόβεται, αλλά δεν αντέχει πολύ δύσκολο τεστάκι. Φρανσουά, la prochaine fois άσ’ το σκονάκι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι francophones θα του βάλουν και με τόνο, οι πιο σοφιστικέ θα παπαγαλίσουν από το «American Beauty» ως το «Ανάμεσα στους Τοίχους», οι του σκασιαρχείου στα plex την έχουν «κάνει».


MORE REVIEWS

ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΙ

Παντρεμένο ζευγάρι που ταξιδεύει με σκάφος στον Ειρηνικό Ωκεανό, ξεμένει σε ακατοίκητο νησάκι στ’ ανοιχτά της Γης του Πυρός. Δίχως να περιμένει βοήθεια από κανέναν και χωρίς μέσο διαφυγής, ο Μπεν και η Λορά οφείλουν να επιβιώσουν μόνοι τους εκεί, στην «άκρη του κόσμου».

PACIFICTION

Ο Ύπατος Αρμοστής της Γαλλίας σε κτήση της Πολυνησίας πληροφορείται από ντόπια χείλη τη φήμη που θέλει τη μαμά πατρίδα να επιχειρεί ξανά πυρηνικές δοκιμές στον Νότιο Ειρηνικό. Η εμφάνιση ενός υποβρυχίου στην ευρύτερη περιοχή εντείνει τη σχετική φημολογία, παρά την καθησυχαστική δράση του αξιωματούχου.

ΕΓΩ Ο ΑΠΑΙΣΙΟΤΑΤΟΣ 4

Η οικογένεια του Γκρου μεγαλώνει, πια, κι εκείνος εξελίσσεται ως πράκτορας της Anti-Villain League, αντιμετωπίζοντας έναν παλιό και άσπονδο συνέταιρο στο έγκλημα, τον Μαξίμ Λε Μαλ, ο οποίος εκμεταλλεύεται τη δύναμη που του προσφέρει τεχνολογικό επίτευγμα, μετατρέποντας τους αντιπάλους του σε… έντομα!

ΒΡΕΧΕΙ ΑΝΤΡΕΣ

Παντρεμένη γυναίκα που για χρόνια τον έρωτα αγνοεί, σε app γνωριμιών το σεξ ζητά να βρει. Τον σύζυγό της κατά βάθος θέλει, όμως, για πόσο η δόλια θα τον περιμένει;

ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

Τα γυρίσματα ενός φιλόδοξου δράματος, εμπνευσμένου από τον αγώνα εργατών για την αυτοδιαχείριση του απειλούμενου με λουκέτο εργοστασίου όπου εργάζονται, μετατρέπονται σε εφιάλτη για τον έμπειρο σκηνοθέτη Σιμόν: οι παραγωγοί του τον εγκαταλείπουν, ο προϋπολογισμός δεν φτάνει, το συνεργείο οδηγείται στα όριά του. Ίσως το… «Making Of» της παραγωγής, το οποίο αναθέτει σε φιλόδοξο βοηθό του, να έχει μεγαλύτερο λόγο ύπαρξης από την κανονική ταινία!

MR KLEIN

MR KLEIN

Τι ωραία ταινία εκείνο το «Κουμπούρες στα Θρανία»… Πάει, χάλασε ο γαλλικός ο σινεμάς, δε φτιάχνουνε καλά έργα, αδελφέ.