FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ (2012)

(DANS LA MAISON)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανσουά Οζόν
  • ΚΑΣΤ: Φαμπρίς Λουκινί, Έρνστ Ουμχάουερ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Εμανουέλ Σενιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Φιλόλογος λυκείου ξαναξυπνάει ως αναγνώστης (και μέντορας του ταλεντακίου) μαθητή του, που βοηθώντας σκράπα άλγεβρας διεισδύει στη φαμίλια του, κρατώντας μουλωχτά ημερολόγιο για ό,τι βλέπει. Ενώ η γκαλερίστα συμβία του συνεργού καθηγητή (η οποία διαβάζει μαζί του τα – επινοημένα ή πραγματικά; – καθέκαστα) μπλέκει κι αυτή, το τσογλάνι θα εμπαίξει το αύριο όλων. Τι θα «πέσει» στο τελικό διαγώνισμά τους;

D’ accord, μέσα απ’ την ποδιά, το μακιαβελικά διεστραμμένο σιγανό ποταμάκι (που μανιπιουλάρει το θεατή όπως ο έφηβος τα πιόνια του γραπτού του, την οικογένεια των ηρώων του όσο και το χαμένο στα τεκταινόμενα αντρόγυνο των liseurs και correcteurs του) είναι ο ίδιος ο Οζόν. Και τα ονείρατα, τα απωθημένα, οι νευρώσεις κι οι ματαιώσεις μέσα στο κουκούλι μιας μπουρζουά οικογένειας προς διάβρωση κρυφοκοιτάζουν στο (πολύ) πισινό «Sitcom», η ιστορία που εγκιβωτιώνει μία άλλη δανείζεται στιλό από το «Η Πισίνα», ενώ οι «Επικίνδυνες Σχέσεις» του ντε Λακλό μαζί με το «Σιωπηλός Μάρτυρας» του Χίτσκοκ είναι τιμωρία στη γωνία. Αλλά ο Γάλλος προβοκάτορας χάνει βαθμούς, έστω στο τσακ, με το Bic του να διορθώνει δασκαλίστικα ένα θεατρικό έργο του Σπανιόλου Χουάν Μαγιόργα, (επιπλέον των παραπάνω) σπουδή στο αμφίδρομο θέλγητρο τού εν γραφή αφηγείσθαι και στο «σήκω στον πίνακα!» απευκταίο που ενέχει ως πιθανότητα η κλειδαρότρυπα στις ζωές των άλλων, πάντοτε.

Δε θα αισθανθείς σπασίκλας αν πέσεις θύμα του υφακίου κομεντί που αποκτάει πειστικό σασπένς, κυρίως στην ίντριγκα υπέρβασης εσκαμμένων απ’ τους (συνένοχους) διδασκόμενο – διδάσκοντα, του άβγαλτου Ουμχάουερ που παίρνει το απουσιολόγιο στα ίσα από τους Σκοτ Τόμας – Λουκινί μαγνητικά και αρχικά του διφορούμενου μούφα μυθοπλασίας στο χαρτί ή γεγονότων. Η κορύφωση στην ύλη, όμως, χτυπάει το κουδούνι θορυβωδώς στο διακύβευμα MILFάρας και στα ποιητική αδεία στοιχεία επιλόγου κι η παράδοση της πλανοθεσίας του auteur στρογγυλοκάθεται στην έδρα, ενώ χιούμορ αιχμές κατά του ρεφορμισμού του σαρκοζικού εκπαιδευτικού συστήματος πιάνουν τη βάση μετά βίας. Το «Αγόρι» αυτό ίσως δεν κόβεται, αλλά δεν αντέχει πολύ δύσκολο τεστάκι. Φρανσουά, la prochaine fois άσ’ το σκονάκι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι francophones θα του βάλουν και με τόνο, οι πιο σοφιστικέ θα παπαγαλίσουν από το «American Beauty» ως το «Ανάμεσα στους Τοίχους», οι του σκασιαρχείου στα plex την έχουν «κάνει».


MORE REVIEWS

ΥΠΟΨΙΕΣ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει.

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ

Η Κάρολ, μια υπερευαίσθητη νεαρή κοπέλα που δουλεύει σε ινστιτούτο αισθητικής και συγκατοικεί με την αδελφή της σ’ ένα λονδρέζικο διαμέρισμα, απομονώνεται σταδιακά από τον κοινωνικό περίγυρο, εξαιτίας της αποστροφής της προς τους άνδρες και το σεξ. Ο διαρκώς αυξανόμενος εγκλεισμός της, όμως, θα την βυθίζει όλο και περισσότερο στην παράνοια.

ΠΟΥ ΠΑΩ ΠΑΛΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Κατά το δελτίο Τύπου, «ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμιά του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του».

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΠΕΛΑΣ

Πληρωμένος δολοφόνος πιάνει δωμάτιο ξενοδοχείου έναντι δικαστικού μεγάρου, προκειμένου να καθαρίσει μάρτυρα που ετοιμάζεται να κελαηδήσει. Ο αυτοκτονικός γείτονάς του, όμως, τού κάνει τη ζωή κόλαση.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ

Άπαξ της αποφυλάκισής του, πρώην κατάδικος επιχειρεί να μπει στον ίσιο δρόμο. Παντρεύεται την πιστή του αγαπημένη, πιάνει δουλειά, νοικοκυρεύεται, σύντομα όμως ανακαλύπτει πως ο κόσμος είναι άδικος για τους πρώην κατάδικους που επιχειρούν να μπουν στον ίσιο δρόμο...

MR KLEIN

MR KLEIN

Τι ωραία ταινία εκείνο το «Κουμπούρες στα Θρανία»… Πάει, χάλασε ο γαλλικός ο σινεμάς, δε φτιάχνουνε καλά έργα, αδελφέ.