FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΡΑΝΙΟ (2012)

(DANS LA MAISON)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανσουά Οζόν
  • ΚΑΣΤ: Φαμπρίς Λουκινί, Έρνστ Ουμχάουερ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Εμανουέλ Σενιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Φιλόλογος λυκείου ξαναξυπνάει ως αναγνώστης (και μέντορας του ταλεντακίου) μαθητή του, που βοηθώντας σκράπα άλγεβρας διεισδύει στη φαμίλια του, κρατώντας μουλωχτά ημερολόγιο για ό,τι βλέπει. Ενώ η γκαλερίστα συμβία του συνεργού καθηγητή (η οποία διαβάζει μαζί του τα – επινοημένα ή πραγματικά; – καθέκαστα) μπλέκει κι αυτή, το τσογλάνι θα εμπαίξει το αύριο όλων. Τι θα «πέσει» στο τελικό διαγώνισμά τους;

D’ accord, μέσα απ’ την ποδιά, το μακιαβελικά διεστραμμένο σιγανό ποταμάκι (που μανιπιουλάρει το θεατή όπως ο έφηβος τα πιόνια του γραπτού του, την οικογένεια των ηρώων του όσο και το χαμένο στα τεκταινόμενα αντρόγυνο των liseurs και correcteurs του) είναι ο ίδιος ο Οζόν. Και τα ονείρατα, τα απωθημένα, οι νευρώσεις κι οι ματαιώσεις μέσα στο κουκούλι μιας μπουρζουά οικογένειας προς διάβρωση κρυφοκοιτάζουν στο (πολύ) πισινό «Sitcom», η ιστορία που εγκιβωτιώνει μία άλλη δανείζεται στιλό από το «Η Πισίνα», ενώ οι «Επικίνδυνες Σχέσεις» του ντε Λακλό μαζί με το «Σιωπηλός Μάρτυρας» του Χίτσκοκ είναι τιμωρία στη γωνία. Αλλά ο Γάλλος προβοκάτορας χάνει βαθμούς, έστω στο τσακ, με το Bic του να διορθώνει δασκαλίστικα ένα θεατρικό έργο του Σπανιόλου Χουάν Μαγιόργα, (επιπλέον των παραπάνω) σπουδή στο αμφίδρομο θέλγητρο τού εν γραφή αφηγείσθαι και στο «σήκω στον πίνακα!» απευκταίο που ενέχει ως πιθανότητα η κλειδαρότρυπα στις ζωές των άλλων, πάντοτε.

Δε θα αισθανθείς σπασίκλας αν πέσεις θύμα του υφακίου κομεντί που αποκτάει πειστικό σασπένς, κυρίως στην ίντριγκα υπέρβασης εσκαμμένων απ’ τους (συνένοχους) διδασκόμενο – διδάσκοντα, του άβγαλτου Ουμχάουερ που παίρνει το απουσιολόγιο στα ίσα από τους Σκοτ Τόμας – Λουκινί μαγνητικά και αρχικά του διφορούμενου μούφα μυθοπλασίας στο χαρτί ή γεγονότων. Η κορύφωση στην ύλη, όμως, χτυπάει το κουδούνι θορυβωδώς στο διακύβευμα MILFάρας και στα ποιητική αδεία στοιχεία επιλόγου κι η παράδοση της πλανοθεσίας του auteur στρογγυλοκάθεται στην έδρα, ενώ χιούμορ αιχμές κατά του ρεφορμισμού του σαρκοζικού εκπαιδευτικού συστήματος πιάνουν τη βάση μετά βίας. Το «Αγόρι» αυτό ίσως δεν κόβεται, αλλά δεν αντέχει πολύ δύσκολο τεστάκι. Φρανσουά, la prochaine fois άσ’ το σκονάκι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι francophones θα του βάλουν και με τόνο, οι πιο σοφιστικέ θα παπαγαλίσουν από το «American Beauty» ως το «Ανάμεσα στους Τοίχους», οι του σκασιαρχείου στα plex την έχουν «κάνει».


MORE REVIEWS

GHOSTBUSTERS: LEGACY

Η κόρη του Έγκον Σπένγκλερ μετακομίζει με τα δυο εγγόνια του στο κρησφύγετο του… εκλιπόντος, αναζητώντας ένα καινούργιο αύριο. Τα παιδιά δεν έχουν ιδέα περί του παρελθόντος και της δράσης του παππού τους στους Ghostbusters και καθώς θα βρίσκουν διάφορα gadgets της θρυλικής ομάδας, θα αντιληφθούν πως η περιοχή κρύβει… φαντασματικά μυστικά!

THE HAND OF GOD

Ντροπαλό έφηβο αγόρι αναζητά το μονοπάτι της ζωής του, βιώνοντας χαρές, έρωτες και τραγωδίες στη Νάπολη της δεκαετίας του ’80. Μην (και) γίνει σκηνοθέτης;

Η ΝΥΜΦΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Νεαρή ιστορικός στο σύγχρονο Βερολίνο κρύβει μια μυστική, μυθική πλευρά του εαυτού της, η οποία έρχεται αναπόφευκτα στην επιφάνεια όταν ο σύντροφός της την αφήνει. Ένας νέος έρωτας θα τη σώσει ή η μοίρα της έχει ήδη καθοριστεί;

Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Το περιοδικό The French Dispatch μας παρουσιάζει τέσσερα (οπτικοποιημένα) άρθρα από την ύλη του τελευταίου (και αποχαιρετιστήριου) τεύχους του. Μαζί με έναν επίλογο - νεκρολογία.

ΚΛΙΦΟΡΝΤ: Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΣΚΥΛΟΣ

Ένα ξεχωριστό, μικροσκοπικό κόκκινο κουτάβι θα βρει συντροφιά στην αγκαλιά ενός μικρού κοριτσιού που θα το αγαπήσει δίχως όρια. Αυτή ακριβώς η αγάπη της θα το μεγαλώσει σε... απρόσμενο μέγεθος, με τον Κλίφορντ να μπλέκεται έτσι σ’ ένα σωρό περιπέτειες.

MR KLEIN

MR KLEIN

Τι ωραία ταινία εκείνο το «Κουμπούρες στα Θρανία»… Πάει, χάλασε ο γαλλικός ο σινεμάς, δε φτιάχνουνε καλά έργα, αδελφέ.