FreeCinema

Follow us

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (2008)

(SONBAHAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Οζκάν Αλπέρ
  • ΚΑΣΤ: Ονούρ Σαϊλάκ, Μέγκι Κομπάλντζε, Σερκάν Κεσκίν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Αφού αποφυλακιστεί, πολιτικός κρατούμενος επιστρέφει στο χωριό του, χωρίς να μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα στην καθημερινότητα και διαπιστώνοντας ότι και οι πρώην ομοϊδεάτες του έχουν βολευτεί. Καταφύγιό του, η φύση και η σχέση του με μια πόρνη.

Όση επιρροή (μπορείς να την πεις και ζημιά) άσκησαν οι ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου στους περισσότερους Έλληνες κινηματογραφιστές που τον αντέγραψαν για τις επόμενες δεκαετίες, τόση φαίνεται να ασκούν και οι ταινίες του Νούρι Μπιλγκέ Τζεϊλάν στους σύγχρονους Τούρκους σκηνοθέτες. Πρόκειται, βέβαια, για μια σχολή που έχει μεγαλύτερη διάρκεια, όμως, οι άμεσες επιρροές είναι εμφανείς.

Σκηνοθετικό ντεμπούτο του Οζκάν Αλπέρ, το «Φθινόπωρο» έχει τα προτερήματα και τα ελαττώματα ενός πρωτοεμφανιζόμενου στον οποίο αξίζει να δώσεις προσοχή. Από τη μία, την τελικά αποτελεσματική υπερπροσπάθεια δημιουργίας κάδρων ωραία κινηματογραφημένων, που φιλοδοξούν να «μιλούν» από μόνα τους, και από την άλλη την ελλιπώς ανεπτυγμένη ιστορία και το καταφύγιο σε κλισέ.

Το μοτίβο του μοναχικού ήρωα που επιστρέφει σε έναν τόπο όπου δεν μπορεί να επικοινωνήσει πια με τους ανθρώπους με τους οποίους είχε επαφή, μπορεί να είναι χιλιοειπωμένο, έχει, όμως, πάντα περιθώρια να παρουσιαστεί με έναν άλλο τρόπο, μια διαφορετική ματιά. Ο κατά βάση σιωπηλός Γιουσούφ, βρίσκει μια ισορροπία με την επαφή του με τη φύση, κι αυτό είναι το πιο πειστικό και ειλικρινές κομμάτι της ταινίας, αφού είναι γυρισμένο με αρκετή σιγουριά.

Εκεί που ο Αλπέρ αποτυγχάνει, είναι όταν πέφτει στην παγίδα να βάλει το Γιουσούφ σε επαφή με άλλους και ειδικά με τη Γεωργιανή πόρνη Έκα. Ο χαρακτήρας της εκδιδόμενης με τη μεγάλη καρδιά και τη βαθιά καλλιέργεια ανήκει στη λίστα των κλισέ που δε θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν ποτέ ξανά σε ταινία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχεις μάθει βασικά τουρκικά βλέποντας Ονούρ και Σιλά, ίσως ανακαλύψεις ότι στην Τουρκία γυρίζουν και κάτι άλλο πέρα από σαπουνόπερες. Αν πάλι είδες πολύ ελληνικό σινεμά το ’80 και το ’90 και είπες «όχι άλλο, φτάνει», μάλλον θα προτιμήσεις κάποια άλλη εποχή από το Φθινόπωρο…


MORE REVIEWS

ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ

Μάνα και κόρη, αναμνήσεις μιας αγαπημένης γειτονιάς, γεμάτης φαντάσματα της μνήμης, σαν ξεφύλλισμα ενός album φωτογραφιών από περασμένες δεκαετίες, τυπωμένων σε χαρτί Kodak, με τον χρόνο να «θαμπώνει» τη νοσταλγική τετραχρωμία τους.

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; - ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ

«Αφού χαλάσει το αυτοκίνητό τους σε μια μικρή πόλη, ένα νεαρό ζευγάρι αναγκάζεται να περάσει τη νύχτα σε μια απομακρυσμένη καμπίνα. Αρχίζουν, όμως, να τρομοκρατούνται από τρεις μασκοφόρους αγνώστους χωρίς κίνητρο», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ

Δίδυμο πληρώματος ασθενοφόρου, αποτελούμενο από έμπειρο διασώστη που «τα έχει δει όλα» και από νεοσύλλεκτο που δεν έχει δει τίποτα ακόμα, βιώνει στο πετσί του τη σκληρή Νέα Υόρκη της νύχτας, με τα δεκάδες μακάβρια περιστατικά της.

Η ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ

«Ένας ντετέκτιβ της Αστυνομίας του Σικάγου λαμβάνει μια κλήση ότι ένας κατά συρροή δολοφόνος εμφανίστηκε στη Σκωτία κι έτσι ξεκινά μια προσωπική αποστολή για να λύσει την υπόθεση που τον διέλυσε, πιάνοντας τον υπεύθυνο, ενώ τίποτα δεν είναι ποτέ όπως φαίνεται», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Παρέα πέντε εφήβων από τους δρόμους του Μεντεγίν ξεκινά ταξίδι προς την κολομβιανή ενδοχώρα, όταν ένας εξ αυτών κατοχυρώνει ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε χωράφι που παρανόμως είχε αφαιρεθεί από τη γιαγιά του.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το βρήκα! Κάναμε ζημιά μέχρι και στην Τουρκία με το Θόδωρα, γι’ αυτό κι εκείνοι τώρα μας εκδικούνται με τα τηλεοπτικά! Όλα εδώ πληρώνονται…