FreeCinema

Follow us

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (2008)

(SONBAHAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Οζκάν Αλπέρ
  • ΚΑΣΤ: Ονούρ Σαϊλάκ, Μέγκι Κομπάλντζε, Σερκάν Κεσκίν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Αφού αποφυλακιστεί, πολιτικός κρατούμενος επιστρέφει στο χωριό του, χωρίς να μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα στην καθημερινότητα και διαπιστώνοντας ότι και οι πρώην ομοϊδεάτες του έχουν βολευτεί. Καταφύγιό του, η φύση και η σχέση του με μια πόρνη.

Όση επιρροή (μπορείς να την πεις και ζημιά) άσκησαν οι ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου στους περισσότερους Έλληνες κινηματογραφιστές που τον αντέγραψαν για τις επόμενες δεκαετίες, τόση φαίνεται να ασκούν και οι ταινίες του Νούρι Μπιλγκέ Τζεϊλάν στους σύγχρονους Τούρκους σκηνοθέτες. Πρόκειται, βέβαια, για μια σχολή που έχει μεγαλύτερη διάρκεια, όμως, οι άμεσες επιρροές είναι εμφανείς.

Σκηνοθετικό ντεμπούτο του Οζκάν Αλπέρ, το «Φθινόπωρο» έχει τα προτερήματα και τα ελαττώματα ενός πρωτοεμφανιζόμενου στον οποίο αξίζει να δώσεις προσοχή. Από τη μία, την τελικά αποτελεσματική υπερπροσπάθεια δημιουργίας κάδρων ωραία κινηματογραφημένων, που φιλοδοξούν να «μιλούν» από μόνα τους, και από την άλλη την ελλιπώς ανεπτυγμένη ιστορία και το καταφύγιο σε κλισέ.

Το μοτίβο του μοναχικού ήρωα που επιστρέφει σε έναν τόπο όπου δεν μπορεί να επικοινωνήσει πια με τους ανθρώπους με τους οποίους είχε επαφή, μπορεί να είναι χιλιοειπωμένο, έχει, όμως, πάντα περιθώρια να παρουσιαστεί με έναν άλλο τρόπο, μια διαφορετική ματιά. Ο κατά βάση σιωπηλός Γιουσούφ, βρίσκει μια ισορροπία με την επαφή του με τη φύση, κι αυτό είναι το πιο πειστικό και ειλικρινές κομμάτι της ταινίας, αφού είναι γυρισμένο με αρκετή σιγουριά.

Εκεί που ο Αλπέρ αποτυγχάνει, είναι όταν πέφτει στην παγίδα να βάλει το Γιουσούφ σε επαφή με άλλους και ειδικά με τη Γεωργιανή πόρνη Έκα. Ο χαρακτήρας της εκδιδόμενης με τη μεγάλη καρδιά και τη βαθιά καλλιέργεια ανήκει στη λίστα των κλισέ που δε θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν ποτέ ξανά σε ταινία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχεις μάθει βασικά τουρκικά βλέποντας Ονούρ και Σιλά, ίσως ανακαλύψεις ότι στην Τουρκία γυρίζουν και κάτι άλλο πέρα από σαπουνόπερες. Αν πάλι είδες πολύ ελληνικό σινεμά το ’80 και το ’90 και είπες «όχι άλλο, φτάνει», μάλλον θα προτιμήσεις κάποια άλλη εποχή από το Φθινόπωρο…


MORE REVIEWS

ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

Ο Καλέμπ, νεαρός κάτοικος του ελαφρώς γκετοποιημένου κτηριακού συγκροτήματος Les Arenes de Picasso, λίγο έξω από το Παρίσι, με αδυναμία στο να συλλέγει εξωτικά έντομα, φέρνει στο διαμέρισμά του μια σπάνια αράχνη άκρως επικίνδυνη και δηλητηριώδη, η οποία αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία και ταχύτητα. Επίσης, τα τέκνα της… μεγαλώνουν αφύσικα!

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το βρήκα! Κάναμε ζημιά μέχρι και στην Τουρκία με το Θόδωρα, γι’ αυτό κι εκείνοι τώρα μας εκδικούνται με τα τηλεοπτικά! Όλα εδώ πληρώνονται…