FreeCinema

Follow us

Η ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΗ (2018)

(ACUSADA)

  • ΕΙΔΟΣ: Ψυχολογικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκονσάλο Τομπάλ
  • ΚΑΣΤ: Λάλι Εσπόσιτο, Λεονάρντο Ζμπαράλια, Ινές Εστέβες, Ντανιέλ Φανέγκο, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Νεαρό κορίτσι δολοφονείται υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες και η μοναδική ύποπτος είναι η (πρώην) καλύτερή της φίλη. Μετά από δύο και πλέον χρόνια υπομονής, η πολύκροτη δίκη είναι έτοιμη να ξεκινήσει, αφήνοντας το στίγμα της στη ζωή όλων των εμπλεκομένων…

Έξι χρόνια μετά το «Villegas», ο Γκονσάλο Τομπάλ επιστρέφει στη φιλμογραφία με την «Κατηγορούμενη», η οποία μάλιστα βρέθηκε στο επίσημο διαγωνιστικό του περασμένου Φεστιβάλ Βενετίας. Θέλοντας να χτίσει μία ιστορία ανατροπών κι ένα έντονο ψυχολογικό πορτρέτο μίας οικογένειας και της κόρης τους η οποία κατηγορείται για φόνο, ο Αργεντίνος μάς παρουσιάζει ένα βραδυφλεγές (βλ. βασανιστικά αργό) δράμα, με το σπάνιο χάρισμα να καταφέρνει να… αποτύχει σε κάθε επίπεδο της ιστορίας στην οποία θέλει να εισαγάγει τον θεατή.

Οι ρομαντικές κομεντί πέθαναν (σχεδόν)! Ζήτω τα ισπανόφωνα θρίλερ. Το shifting της εγχώριας (και όχι μόνο) διανομής προς την ισπανόφωνη αγορά των ανατροπών, των whodunit και των ψυχολογικών θρίλερ ολοένα και αυξάνεται, ιδιαίτερα μετά και την παρουσία hits όπως ο περσινός «Αόρατος Επισκέπτης», που κερδίζουν το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού. Αν ρωτάτε και τον γράφοντα, από τα «Χτυποκάρδια στο Γραφείο» και τον Ντανί Μπουν, χίλιες φορές ολόκληρο το back catalogue Λατίνων και Ισπανών. Αυτό, όμως, σημαίνει πως αντιστρόφως ανάλογα μειώνεται και το φίλτρο των εταιρειών όσον αφορά την ποιότητα των τίτλων αυτών, καθώς ο καθένας προσπαθεί να βγάλει από τη φαρέτρα του την επόμενη (μικρή) επιτυχία.

Στην «Κατηγορούμενη», το κεντρικό μας πρόσωπο είναι η 21χρονη Ντολόρες (Λάλι Εσπόσιτο, για τους μερακλήδες μία από τις πρωταγωνίστριες της επιτυχημένης στην Ελλάδα αργεντίνικης σαπουνόπερας «Floricienta: Μια Σύγχρονη Σταχτοπούτα»), μία φέρελπις φοιτήτρια σχεδίου μόδας στο Μπουένος Άιρες. Δύο χρόνια πριν, η καλύτερή της φίλη δολοφονείται σε ένα party και ο μοναδικός άνθρωπος στον τόπο του εγκλήματος είναι η ίδια, με αποτέλεσμα οι υποψίες όλων να πέφτουν αποκλειστικά πάνω της. Μέχρι σήμερα, και την επερχόμενη δίκη που θα κρίνει τη μοίρα της, η Ντολόρες ζει αποκλεισμένη στο σπίτι της, φοβούμενη την κατακραυγή του κόσμου αν κυκλοφορήσει στον δρόμο και προετοιμαζόμενη πυρετωδώς για το «script» της δίκης με τον πανάκριβο δικηγόρο της. Η υπόθεση, όμως, είναι κάθε άλλο παρά ξεκάθαρη και η Ντολόρες κρύβει τα δικά της μυστικά.

Αυτό είναι ένα από τα σπάνια φιλμ που δεν δίνουν δεκάρα για τους πρωταγωνιστές τους. Είναι πραγματικά σοκαριστικό, αλλά όσο κι αν προσπαθήσουμε, δεν μπορούμε να κατατάξουμε με ακρίβεια τούτη την ταινία. Έχει έναν φόνο, αλλά το μυστήριο είναι τόσο παραγκωνισμένο που κάνει το Cluedo να μοιάζει με «Zodiac»! Μας δίνει μηδέν απαντήσεις. Θέλει να παρουσιάσει την ψυχοσύνθεση μίας γυναίκας που γίνεται έρμαιο της κοινής γνώμης, αλλά με τέτοιον μετριοπαθή τρόπο που θυμίζει «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» (αν το σενάριο εκείνου είχε πάθει εγκεφαλικό). Το καστ είναι συμμέτοχο στο ανερμάτιστο στόρι, με την Εσπόσιτο να μην μπορεί σε κανένα σημείο να επωμιστεί την ευθύνη του πρωταγωνιστικού ρόλου, τη μητέρα της να μοιάζει εντελώς έξω από τα νερά του ρόλου και τον σκηνοθέτη να μοιάζει πως κάνει «καψώνια» σε όλους τους συμπληρωματικούς ρόλους, μιας και τα διάφορα side stories της ταινίας δέχονται ένα επιβλητικό «χαστούκι» στο τελευταίο act, όπου φεύγουν από το παράθυρο χωρίς να ολοκληρωθούν ποτέ. Μοναδικοί διασωθέντες, ο (φέρνων σε Ρικάρντο Νταρίν) πατέρας της πρωταγωνίστριας και ο επαρκώς βλοσυρός δικηγόρος της οικογένειας. Τι να σου κάνουν κι αυτοί, όμως; Το κατηγορητήριο τους παίρνει σβάρνα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είστε θιασώτες του ισπανόφωνου θρίλερ, πιθανόν να πέσετε στην παγίδα των «ανατροπών» και του «μυστηρίου». Αγνοήστε τις σειρήνες και όλα θα πάνε καλά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.