FreeCinema

Follow us

THE GUNMAN: ΣΕ ΘΕΣΗ ΒΟΛΗΣ (2015)

(THE GUNMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Μορέλ
  • ΚΑΣΤ: Σον Πεν, Τζασμίν Τρίνκα, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Μαρκ Ράιλανς, Ρέι Γουίνστον, Ίντρις Έλμπα, Πέτερ Φρανζέν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Και καλά σεκιουριτάς ανθρωπιστικής οργάνωσης στο υπό σπαραγμό Κονγκό, μισθοφόρος σκοπευτής «φυτεύει» αντιδραστικό υπουργό ορυκτών για λογαριασμό αγνώστου και διατεταγμένος αλλάζει ήπειρο, αφήνοντας αμόρε Γιατρίνα του Κόσμου. Οχτώ χρόνια μετά, παραιτημένος για τη UNICEF, θα την ξαναβρεί Βαρκελώνη παντρεμένη με τον κουμανταδόρο τής «δουλειάς», ενώ κάποιοι θέλουν να τον «φάνε». Πάει να… σπάσει το κεφάλι του ποιοι και γιατί, ενώ το τότε team του μετράει πτώματα, η Interpol είναι στο κατόπι και ξαναφουντώνει η καψούρα με τη μικρή. Το μπορεί;

Ο ξαπλωμένος Άραβας σεΐχης γίνεται Αφρικανός. Η σκοτεινή πολιτική των Παρισίων, (εκ)μεταλλευτικές πολυεθνικές. «Η Εταιρεία», οργανισμός παροχής συμβουλών ασφαλείας. Ο sniper ξεπεσμένος σε γκαρσόνι στις Αρδέννες, εργολάβος πηγαδιών στην εμφυλιοπολεμική Μαύρη Ήπειρο. Ευτυχώς που ο φραντσέζος Ντάσιελ Χάμετ των 70’s, Ζαν Πατρίκ-Μανσέτ, έχει εδώ και δεκαετίες πεθάνει. Έτσι δε θα γίνει μάρτυρας του τι κουμπότρυπες άνοιξε στο εμβληματικό «La Position du Tireur Couché» του ο Γιάνκης φραγκοφονιάς του action, Τζόελ Σίλβερ, για γαλλοαγγλοϊσπανικά κινηματογραφικά συμφέροντα σε μια παραγγελιά… εκτελεσμένη από τον filmer τού «Η Αρπαγή», Πιερ Μορέλ (που, πάντως, δεν έχει γράψει ποτέ γραμμή, οπερατέρ ήταν μια ζωή ο άνθρωπος).

Όλοι τους μαζί, όπως και να ‘χει, εισάγουν υψηλού διαμετρήματος φυσίγγιο καταγγελτικής ευαισθητοποίησης (προσέξτε την ουβερτούρα – αυτούσιο ρεπορτάζ του BBC από την Κινσάσα) σε αλάδωτο γεμιστήρα genre (χωρίς υπερβολή τέτοιες υποθέσεις, με το 1/10 του προϋπολογισμού, τις έχουν ξετινάξει Σιγκάλ κ.ά.). Αποτέλεσμα: το… βλήμα σκάει στα μούτρα τού – και συνσεναριογράφου / συμπαραγωγού – Σον Πεν, που εδώ πιο σωματοδομημένος από ποτέ την ψάχνει όπως έκανε real life σε κρίσεις σε Νέα Ορλεάνη και Αϊτή, αλλά βαράει σκοτοδίνες ωσάν «Ο Επίμονος Κηπουρός» Τζέισον Μπορν μέσω «The International», σ’ ένα «κρύβε λόγια» φονικού μικροκόσμου εξωνητέων ειδικών δυνάμεων και των σκιωδών εργοδοτών τους, στο τρέξιμο survivor όπλο με σκανδάλη αναδιατάξεων ερωτικού τριγώνου και πυρίτιδα ψυχοσωματικά επιβαρυντικού παρελθόντος.

Αναλυτικά το πόρισμα της βαλλιστικής ενοχοποιεί: Την ανά σημεία όπως να ‘ναι συναρμολογημένη κάννη δραματουργίας, που τα κάνει σφαγείο δις στο «σου ‘πα, μου ‘πες» πληροφορίας – κλειδιού για τον (αντι)ήρωά μας après dîner και τρις στην υπενθύμιση ότι είναι ο μόνος εναπομείνας αυτόπτης του «συμβολαίου». Το μάρκας «μ’ έκαψες» αλεξίσφαιρο στα… γραφικά σεξακίου και ΜΚΟ με exploitation θύμα την Τρίνκα of all people (θυμηθείτε το «Μέλι»). Τις διαλογοριπές στον γάμο του Καραγκιόζη, με ανάσες στην αδρεναλίνη για μεγάλα λόγια (περί «μετάνοιας», «στοιχειώματος» κτλ.) των κατά τ’ άλλα απηνών ελεεινών διωκτών τού παλικαριού, πιο χτυπητά στο πύρινο νούμερο του μπάνιου.

Τέλος, τη χαριστική στην αρένα στη Βαρκελώνη (άλλο αν οι ταυρομαχίες εκεί έχουν απαγορευθεί και πάψει από το 2011, όπως μας πληροφορούν οι τίτλοι τέλους για τον φόβο της PETA!), όταν εν μέσω διασταυρούμενων πυρών ένα διαλεκτικό μοντάζ παραλληλίζει αδέξια έναν αλαλιασμένο toro με τον παραπαίοντα με ημικρανίες και θολούρα τιμωρό μας, προτού και οι δύο πάρουν την εκδίκησή τους απ’ τον ίδιον insider – με τίμημα (διεθνούς) δικαίου, φυσικά. Μπαρδέμ, Γουίνστον και Έλμπα (ο κατά βάση θεατράνθρωπος Ράιλανς, το μεγαλύτερο ρίσκο της διανομής, κάνει κόντρα υπερβολικά μπαμ) ρίχνουν κατά προσωπικού με τα εφόδιά τους, το Krav Maga χώνει ρεαλιστικά αντί χορογραφικά σε ευχάριστη απόκλιση απ’ τα συνήθη δείγματα του είδους, και η διόπτρα του Μορέλ κάνει τους χώρους και τα κορμιά γραβιέρα ίσαμε το Γιβραλτάρ, σε επαγγελματικά αλλά σεσημασμένα «σκηνικά»: σκάσιμο βόμβας, ένα στάκαμαν σ’ ενυδρείο, σπασίματα λαιμών, μαχαιρώματα και πολύ μολύβι. Αλλά το τριπόδι εδώ είχε στηθεί εξαρχής «Σε Θέση Βολής»… άβολη και συχνά με τον λάθος στόχο. Kι εσένα να μη βρει στο δόξα πατρί…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μεγαλοκοπέλες θαυμάστριες του Σον Πεν, μπανίστε μούσκουλα μετά ουμανιστικού μηνύματος – αλλά η Σαρλίζ Θέρον τον χαίρεται. Ξυλίτες κάγκουρες ή πάλιουρες που κάνετε γαλαρία στα εργάκια του Λίαμ Νίσον, θα το πληρώσετε για να φχαριστηθείτε μεταμεσονύχτιο μπιμουβάδικο… STAR – με μεγάλο budget και στο πανί. Όλοι οι υπόλοιποι μετρήστε τις πληγές του – είστε εκτός target (group).


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.