FreeCinema

Follow us
18.0423:00

Ελληνικό box-office: A «Big Fat» divorce!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Γάμος αλά Ελληνικά» κατάφερε να παραμείνει με σχετική ευκολία στην κορυφή… του πάτου! Μόνο ντροπή γι’ αυτό που συμβαίνει με σινεμά και διανομή, πλέον.

Όχι, αγαπητοί μου. Δεν φταίει ο κόσμος γι’ αυτό το χάλι που αντικρύζουμε σήμερα, με τα 62.165 εισιτήρια του τετραημέρου που μας πέρασε (ελεύθερη πτώση από τα επίσης εξευτελιστικά 90.625 που κόπηκαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου weekend!). Διότι ο κόσμος… σας έχει χεσμένους, ειδικά όταν εσείς πρώτοι του επιδεικνύετε τα οπίσθιά σας. Η απάντηση στα ταμεία δεν είναι απλά μεταφορική, είναι κυριολεκτική! Και θα το ξαναπώ. Δεν φταίει ο κόσμος που στον ελεύθερο χρόνο του αποφασίζει να ζήσει και όχι να «κλειστεί» σε μια αίθουσα για να πληρώσει και να δει κάτι που και τζάμπα στο σπίτι θα «σκότωνε» μέσω του zapping εντός ελαχίστων λεπτών της ώρας. Φταίνε πρωτίστως οι κακές ή αδιάφορες ταινίες και κατόπιν ο πλέον χείριστος προγραμματισμός των ελληνικών γραφείων διανομής. Ειλικρινά, θα ήθελα κάποτε να έβλεπα κανονικούς θεατές να ρωτούν τους διανομείς αν οι ίδιοι θα επέλεγαν να παρακολουθήσουν κάτι από όλη αυτή τη σαβούρα, τα υπόλοιπα ραφιών που κυκλοφορούν κυρίως σε τούτη την περίοδο, μετά το οσκαρικό πανηγύρι και πριν από την επίθεση των καλοκαιρινών blockbusters και των superheroes (που ελάχιστη σχέση έχουν με την κουλτούρα του μέσου Έλληνα θεατή, αν ρωτάς κι εμένα…). Αν θα καθόντουσαν να το δουν ολόκληρο και να πληρώσουν κι από πάνω. Διότι πρόκειται περί μορφής τιμωρίας, πια!

My Big Fat Greek Wedding 2 - 2016

Διόλου παράξενο, το να βρίσκουμε το sequel του «Γάμος αλά Ελληνικά» να παραμένει στην πρώτη θέση, με 15.103 εισιτήρια (από 98 οθόνες). Μιλάμε για πτώση της τάξης του 56%, αρκετά ισχυρής γι’ αυτό το είδος της κωμωδίας, η οποία δεν δείχνει ικανή να κάνει γκελ στο λαϊκό κοινό, διαπίστωση μάλλον αξιοπερίεργη, καθώς το φιλμ δεν απέχει σχεδόν καθόλου ποιοτικά από εκείνο του 2002. Το σύνολό του βρίσκεται στα 64.897 εισιτήρια, άρα θα αγκομαχήσει για να πιάσει την κατοστάρα (εκτός αν έχει «πόδια» και αντέξει λίγο καλύτερα στα θερινά, τα οποία φέτος φιλοδοξούν να ανοίξουν με το που θα μπει ο Μάης).

UDEP_D28_07565.CR2

Ντεμπούτο στο #2 έκανε η ομολογουμένως vulgar κωμωδία «Άτακτος Παππούς» (φωτό), με το απίστευτα κακό νούμερο των 9.172 εισιτηρίων (από 58 οθόνες). Με άλλα λόγια, τι κι αν ένας Έλληνας κριτικός κινηματογράφου ξεκαρδίστηκε από τα γέλια (γράφοντας τον τίτλο του έργου… λάθος!); Θέλεις και χειρότερο; Η περιπέτεια «Criminal» με τον Κέβιν Κόστνερ καταποντίστηκε με 7.235 εισιτήρια (από 47 οθόνες), κάνοντας ακόμη πιο άθλιο new entry στο #3. Σε άλλες εποχές, αυτά τα φιλμ θα γίνονταν ανάρπαστα μονάχα στο… video club της γειτονιάς σου. Τώρα, να βγαίνουν στα σινεμά επειδή οι εταιρείες διανομής τους έκαναν το λάθος να ξοδευτούν… προφανώς πριν καν δουν το τελικό προϊόν; Ε, ούτε και ο θεατής είναι «γουρούνι στο σακί», πώς να το κάνουμε;

Batman V. Superman: Dawn Of Justice

Το «Batman V Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» (φωτό) συνεχίζει την εισπρακτική του συντριβή (-61% αυτό το τετραήμερο), κόβοντας 5.929 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Με σύνολο στα 265.548 εισιτήρια αυτή τη στιγμή, αποχαιρετά κάθε ελπίδα να στρογγυλέψει τα τριακόσια χιλιάρικα. Τα πρόσφατα animated σουξέ των χολιγουντιανών studios εξακολουθούν να γεμίζουν το σακούλι τους, με τη «Ζωούπολη» (-29%) να παίρνει κεφάλι υπεροχής στο έβδομο weekend της, κόβοντας 4.271 εισιτήρια (από 56 οθόνες), με το σύνολο στα 128.501 εισιτήρια, αντίθετα με το ραγδαία πτωτικό «Kung Fu Panda 3» (-50% στο έκτο τετραήμερο) που έκοψε 3.775 εισιτήρια (από 54 οθόνες), για να κάνει μια πρόχειρη σούμα στα 119.993 εισιτήρια.

La Novia

Το θρίλερ «Somnia» είδε ένα -48% κάτω σε σχέση με το άνοιγμά του την προηγούμενη εβδομάδα, δηλαδή 2.955 εισιτήρια (από 25 οθόνες) και ένα «τι είχαμε, τι χάσαμε» σύνολο στα 12.914. Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Φωτιά στη Θάλασσα» δεν κατάφερε να συγκινήσει ούτε το arthouse κοινό ούτε και κάτι ευρύτερο προς το mainstream (παρά την εξαιρετική προωθητική ενέργεια μιας μεγάλης πρεμιέρας στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών παρουσία του σκηνοθέτη Τζανφράνκο Ρόζι). 2.190 εισιτήρια (από 12 οθόνες) ο απολογισμός του πρώτου weekend από τη θέση #8. Ακριβώς λίγο πιο κάτω, με 2.006 εισιτήρια (αλλά από 6 οθόνες), ο ισπανικός «Ματωμένος Γάμος» (φωτό) προτιμήθηκε για να βγάλει ένα κάπως καλύτερο screen average. Το γυναικείο κοινό ενδέχεται να «ξυπνήσει» και να του δώσει μια καλύτερη ευκαιρία στο σύντομο μέλλον; Τέλος, το ελληνικό «Suntan» (1.938 εισιτήρια από 13 οθόνες) μπορεί να καυχιέται για επίπεδα… «blockbuster» στο είδος του, καθώς το σύνολό του έπιασε τα 19.607. Η πτώση του -58%, όμως, επισημαίνει ότι εξαντλήθηκαν τα fanboys των social στις δύο πρώτες εβδομάδες προβολής τού φιλμ και… τώρα αρχίζουν τα δύσκολα.

Συγκριτικά, το σύνολο των εισιτηρίων αυτού του τετραημέρου θύμιζε την αντίστοιχη ήττα της 23ης Απριλίου του 2015, όταν η ελληνική αγορά έπιανε εισπράξεις τύπου 60.179. Για να μην πιαστώ από νούμερο περσινού Αυγούστου (μέσα του μήνα, αντιλαμβάνεσαι…), με 34.928 εισιτήρια, και… αναπτερωθεί το ηθικό κανενός, ότι το κοινό αντέχει και συμπεριφέρεται καλά ακόμη! Αναμείνατε editorial φωτιά και λαύρα την Πέμπτη.