FreeCinema

Follow us

ΑΤΑΚΤΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ (2016)

(DIRTY GRANDPA)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταν Μέιζερ
  • ΚΑΣΤ: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ζακ Έφρον, Ζόι Ντόιτς, Όμπρεϊ Πλάζα, Τζέισον Μαντζούκας, Τζέφρι Μπόιγερ-Τσάπμαν, Τζουλιάν Χάου, Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Λίγο πριν από τον γάμο του, ο Τζέισον πείθεται από τον πρόσφατα χήρο παππού του να τον συνοδεύσει σε ένα ταξίδι αναψυχής που ξεφεύγει πέρα από κάθε μέτρο.

Δεν χρειάζεται να δεις τον «Άτακτο Παππού» για να διαπιστώσεις ότι ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο τα τελευταία – αρκετά – χρόνια επιλέγει τις ταινίες που θα παίξει μόνο με βάση την αμοιβή του. Τα παραδείγματα είναι πολλά και χάσιμο χρόνου – όπως και προσπάθειας να τις ανασύρει κανείς από τη μνήμη του – να τα αναφέρει κανείς. Ο «Άτακτος Παππούς» βρίσκεται στα πολύ χαμηλά αυτής της λίστας της ντροπής στη φιλμογραφία του Ντε Νίρο. Εκτός αυτού, προσπαθώ να σκεφτώ ποιο είναι το κοινό της ταινίας και με ποια κριτήρια το studio έδωσε το ΟΚ. Απευθυνόμενο στο ενήλικο κοινό, τους fans του Ντε Νίρο; Σε καμία περίπτωση. Τους πιτσιρικάδες της γενιάς του Ζακ Έφρον που θα δουν τον Ντε Νίρο σαν ένα υποκριτικό είδωλο που εξευτελίζεται για να βγάλει – λέμε τώρα – γέλιο; Σιγά που νοιάστηκαν.

Αυτό που υποθετικά θα μπορούσε να είναι μια ιστορία σχέσης παππού και εγγονού που δοκιμάζεται και αποδεικνύει τη σημασία της (αν ήταν λίγο πιο συναισθηματικό το σενάριο), τελικά είναι μια συρραφή χοντροκομμένων αστείων γαλαρίας, με τον Ντε Νίρο να βαράει συνεχώς και με μια ανεξήγητη εμμονή τον εγγονό του στα αχαμνά, συνοδεύοντας τις χοντράδες του με αστειάκια για «αδελφές» και λεσβίες.

Ο Ντε Νίρο δεν αποτελεί πλέον σφραγίδα εγγύησης για μια ταινία, οπότε από εκεί δεν είχαμε και πολλά να περιμένουμε. Σε παρόμοιο είδος χαβαλεδιάρικης κωμωδίας, στους «Ανυπόφορους Γείτονες», ο Ζακ Έφρον είχε καταφέρει πολύ καλύτερα πράγματα. Εδώ δεν έχει καμία απολύτως βοήθεια, ούτε από το σενάριο, ούτε από τη σκηνοθεσία, που το μόνο που κάνει γι’ αυτόν είναι να αναδείξει τους γραμμωμένους του κοιλιακούς. Από την πλευρά του ο συνσεναριογράφος και σκηνοθέτης Νταν Μέιζερ δείχνει ότι στις προηγούμενες δουλειές του, συμμετοχές στα σενάρια των «Borat», «Brüno» και «Ali G Indahouse», όλες δίπλα στον Σάσα Μπάρον Κοέν, η βασική του συνεισφορά πρέπει να ήταν τα πολύ βρώμικα αστεία. Εδώ κρατάει όλη (και μόνο) τη βρωμιά, χωρίς ίχνος από τον υπαινιγμό και την εξυπνάδα που υπήρχε σε εκείνες τις κωμωδίες.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Θα πήγαινες ποτέ διακοπές με τον ξελιγωμένο παππού σου σε ένα μέρος όπου κυκλοφορούν κορίτσια με bikini; Μάλλον όχι. Γιατί τότε να δεις μια ταινία με μια τέτοια ιστορία, που είναι μάλιστα και κακογραμμένη και καθόλου αστεία;


MORE REVIEWS

SPIDER-MAN: ΑΚΡΟΒΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΡΑΧΝΟ-ΣΥΜΠΑΝ

Η Γκουέν Στέισι και ο Μάιλς Μοράλες εισέρχονται σ’ ένα σπαϊντερμανο-verse με άπειρες «εναλλακτικές» versions του ηρωικού alter ego τους και παλεύουν με «κάτι» κακό (αν όχι τις… κατσάδες από τα σπίτια τους!).

Ο ΜΕΓΑΛΟΔΟΝΤΑΣ

Ο Πολ ταξιδεύει με την οικογένειά του στο Μεξικό, με απώτερο σκοπό την επιθεώρηση και αδειοδότηση (ή όχι) της λειτουργίας μιας εξέδρας πετρελαίου που είχε βοηθήσει να στηθεί στο παρελθόν. Σήμερα, η ευρύτερη περιοχή εμφανίζει σημάδια εγκατάλειψης, με τους ντόπιους που έχουν απομείνει να πιστεύουν στην ύπαρξη ενός μυθικού μεγαλόδοντα, ο οποίο μοιάζει να επιζητά μια ύστατη θυσία για την οικολογική καταστροφή του ωκεανού.

ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ

Επιτυχημένη ηθοποιός του θεάτρου μισεί θανάσιμα τον επίσης επιτυχημένο συγγραφέα αδελφό της και τούμπαλιν. Το πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα των γονιών τους, ίσως μπορέσει ν’ ανοίξει το παράθυρο της επανασύνδεσης. Εκείνοι, όμως, μισιούνται. Σταθερά.

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ

Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30, πτωχή πλην τίμια ηθοποιός κατηγορείται για τον φόνο μεγαλοπαραγωγού. Η καλύτερή της φίλη, μία άνεργη δικηγόρος, θα αναλάβει την υπεράσπισή της, βασιζόμενη στο σενάριο της άμυνας απέναντι σε βίαιη απόπειρα κακοποίησης. Ο Τύπος θα μετατρέψει την κατηγορούμενη σε star και σύμβολο φεμινισμού, όμως, είμαστε σίγουροι πως η αλήθεια θα λάμψει;

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ζόε, μία ντοκιμαντερίστρια που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να βουτήξει στα βαθιά νερά των συνοικεσίων που διέπουν την πακιστανική κοινότητα, με σκοπό να κινηματογραφήσει αυτό το «ταξίδι». Αρωγός και κεντρικό πρόσωπο σε τούτη την προσπάθεια θα σταθεί ο καλύτερός της φίλος, Καζ, ο οποίος έχει έναν τέτοιο γάμο στα σκαριά.