FreeCinema

Follow us

ΚΟΥΡΣΑ ΖΑΠΙΝΓΚ ΚΑΙ… ΘΑΝΑΤΟΥ


Τα ψηφιακά, συνδρομητικά κανάλια των ΗΠΑ, που δεν εξαρτώνται τόσο από τις διαφημίσεις, έχουν ήδη κάνει τα κουμάντα τους, απαλλάσσοντάς μας από την αγωνία του τι μέλλει γενέσθαι με τις αγαπημένες μας σειρές.

Έτσι, για παράδειγμα, το HBO έχει ήδη ανανεώσει από πέρυσι το καλοκαίρι το λατρεμένο «True Blood» (του οποίου ο 5ος κύκλος κάνει πρεμιέρα τον προσεχή Ιούνιο), αλλά και το εν εξελίξει «Game of Thrones», πριν καλά – καλά βγει στον αέρα το δεύτερο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου. Καλά είναι επίσης τα νέα και για το αναπάντεχο, comic καταβολών, blockbuster του AMC, «The Walking Dead».

Τι γίνεται, όμως, με τις σειρές που αγαπάμε ή οφείλουμε να ανακαλύψουμε και προβάλλονται στα ελεύθερα κανάλια της αμερικάνικης τηλεόρασης; Εκείνες των οποίων η ύπαρξη εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τα ποσοστά τηλεθέασής τους; Και συγκεκριμένα από τα ποσοστά τους στο περιζήτητο στους διαφημιστές, κοινό ηλικίας 18 – 48 χρονών; Το FREE CINEMA είναι εδώ για να σας γλιτώσει, όσο το δυνατόν, από το άγχος…

ALIVE AND KICKING

«The Big Bang Theory», CBS. Με – το δυσθεώρητο – ποσοστό 5,7% στις κρίσιμες ηλικίες ο υπέροχα απροσάρμοστος, θεωρητικός επιστήμονας Σέλντον Κούπερ (Τζιμ Πάρσονς) και η παρέα του, θα μας κρατούν συντροφιά, σίγουρα, μέχρι και το 2014!

«Bones», Fox. Στην έβδομη πλέον σεζόν του, παραμένει ακαταμάχητο (παρά το μακάβριο θέμα και την αιφνίδια μετακόμισή του από το βράδυ της Πέμπτης σε αυτό της Δευτέρας) χάρη στο… απέθαντο χιούμορ, στους ιδιότροπα οικείους χαρακτήρες του και στην εθιστική, α λα Μόλντερ και Σκάλι σχέση της Δρ. Τέμπερανς Μπρέναν (Έμιλι Ντεσανέλ) με τον Πράκτορα Σίλι Μπουθ (Ντέιβιντ Μπορεάναζ).

«Castle», ABC. Best-seller συγγραφέας αστυνομικών θρίλερ συνεργάζεται με εξαιρετικά αποτελεσματική αρχιφύλακα της Νέας Υόρκης και τα νούμερα αγγίζουν το 3% στις μετά-prime-time 22:00. Όχι ιδιαίτερα πρωτότυπο, αλλά ακαταμάχητο χάρη στο cult status του πρωταγωνιστή Νέιθαν Φίλιον («Firefly») και στην… πολυσχιδή πείρα του παραγωγού Ρομπ Μπόουμαν («The X-Files»).

«Glee», Fox. Λατρεμένο (όσο η Τζέιν Λίντς στο ρόλο της στριμμένης προπονήτριας) για μερικούς, αδιάφορο ή εκνευριστικό (όσο η Λία Μισέλ στο ρόλο της παρεξηγημένης, μωρής παρθένας) για άλλους, αυτό το σχολικό μιούζικαλ διασκευών θα συνεχίσει να μας παίρνει τα αυτιά για τουλάχιστον άλλη μια χρονιά.

«The Good Wife», CBS. Παρά τις χρόνο με το χρόνο όλο και πιο αναιμικές τηλεθεάσεις του (2,5% φέτος), αυτό το – δικαίως αγαπημένο των κριτικών – κοινωνικοπολιτικής ίντριγκας και αποκαλυπτικής οικογενειακής δυσλειτουργίας δράμα, ανανεώθηκε επίσημα και για του χρόνου.

«Greys Anatomy», ABC. Η λατρεμένη των γυναικών, νοσοκομειακή σαπουνόπερα, θα επιστρέψει όπως όλα δείχνουν και για 9ο κύκλο επεισοδίων, με ή χωρίς τους Μέρεντιθ Γκρέι / Έλεν Πομπέο και Ντέρεκ – McDreamy – Σέπαρντ (Πάτρικ Ντέμσι), που δεν έχουν ακόμα υπογράψει ανανέωση στα άρτι ληγμένα συμβόλαιά τους.

«Fringe», Fox. Άλλος ένας, υπερ-cult, αντάξιος των «X Files», ιχνηλάτης του μεταφυσικού και της αθεράπευτα διττής ανθρώπινης φύσης. Είδε τα νούμερα του να κάνουν επικίνδυνη βουτιά (στο 1,7%) τα τελευταία δύο χρόνια. Η μετακίνησή του στο επονομαζόμενο «death-slot» βράδυ της Παρασκευής έμοιαζε να το καταδικάζει οριστικά. Το πάθος των μυστών του, όπως και οι εξαιρετικές επιδόσεις του στις επαναληπτικές προβολές και στο DVD, όμως, μόλις του εξασφαλίσουν μια 5η, τελευταία σεζόν δεκατριών επεισοδίων.

«Hawaii 5-0», CBS. Πολύχρωμη, ωραιοπαθής, υπερκινητική και high-tech διασκευή της περίφημης αστυνομικής σειράς των 70ς, με – για διάφορους λόγους – λαχταριστό καστ (Άλεξ – φάτε μάτια ψάρια – Ο’Λόφλιν, Ντάνιελ – «Lost» – Ντέι Κιμ, Γκρέις – «Battlestar Gallactica» – Παρκ και Σκοτ – «Ocean’s Eleven» – Καν) και επισήμως εγκεκριμένο έναν ακόμα κύκλο επεισοδίων.

«How I Met Your Mother», CBS. Ο πιο κοντινός απόγονος του «Friends» πάλευε τα πρώτα χρόνια της προβολής του με την ακύρωση. Κατάφερε όμως τελικά να γίνει cult και να μείνει ζωντανός σκοράροντας πλέον 4,4%. Επίσημα ανανεωμένο, το σίριαλ χρωστάει πολλά στους ασυγκράτητους πρωταγωνιστές του, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Τζέισον Σίγκελ («Όταν Με Παράτησε Η Σάρα), Άλισον Χάνιγκαν («Buffy»), Κόμπι Σμόλντερς («Οι Εκδικητές») και Τζος Ράντνερ.

«Law & Order: S.V.U.», NBC. Μπορεί να έμεινε στην τρέχουσα, 13η σεζόν του χωρίς το ήμισυ του πρωταγωνιστικού ντουέτου – δυναμίτη του, Κρίστοφερ Μελόνι, και να έπεσε στο 2,3%, αλλά διατηρεί ακόμα την ανεκτίμητη ποιότητα και την πολυβραβευμένη ποιήτρια ήθους, Μαρίσκα Χάργκιτεϊ στο ερμηνευτικό τιμόνι του. Ανεπίσημα, το NBC θα το κρατήσει ζωντανό.

«The Mentalist», CBS. Όχι ιδιαίτερα πρωτότυπο αστυνομικό θρίλερ, που όμως κερδίζει τις εντυπώσεις και τα νούμερα (3,2%) χάρη στον εκκεντρικό γητευτή του νου, Πάτρικ Τζέιν, του Σάιμον Μπέικερ και το ιδιόρρυθμο χιούμορ του. Επίσημα ανανεωμένο.

«Modern Family», ABC. Μεταμοντέρνο sitcom (άνευ ζωντανού κοινού), που βάζει τους απίθανους ήρωές του να μιλούν απευθείας στην κάμερα, αλλάζει τα φώτα στην αμερικανική (και όχι μόνο) one big happy family και έχει σαρώσει, αφενός ό,τι τηλεοπτικό βραβείο υπάρχει στον κόσμο τούτο, και αφετέρου την τηλεθέαση: 6,1%!

«New Girl», Fox. Νέα, pop και εναλλακτική άφιξη στo τοπίο των sitcom, εκθέτει την υπέροχη Ζόι Ντεσανέλ ως την πιο χαριτωμένη κοπελιά στην TV, να προσπαθεί να ξεπεράσει αιφνίδιο χωρισμό παρέα με τους τρεις, άνευ σχέσεων, άντρες συγκατοίκους της. Με 4,2% αποκλείεται να μην επιστρέψει για νέες περιπέτειες.

«Once Upon a Time», ABC. Δράμα φαντασίας, που σκόραρε τη μεγαλύτερη τηλεθέαση της σεζόν ανάμεσα στις νέες αφίξεις (4,2%). Παγιδεύει ευφάνταστα (αλλά με αξιοθρήνητα ειδικά εφέ) τους ήρωες των παραμυθιών στην πραγματικότητα και παρακολουθείται ευχάριστα, χάρη στην εύστοχη πρωταγωνιστική τριάδα του, Τζίνιφερ Γκούντγουιν – Τζένιφερ Μόρισον – Λάνα Παρίλα.

«The Simpsons», Fox. Ήδη κλασικό και αγέραστο κινούμενο σχέδιο, ακούραστα συγχρονισμένο με τον παλμό της pop κουλτούρας, ανανεώθηκε επίσημα για την 25η σεζόν του! Θα τις εκατοστίσει;

«Supernatural», CW. Υπέρ-cult, καθαρόαιμος απόγονος των «X-Files» και «Buffy, The Vampire Slayer», με κοφτερό, (αυτο)σαρκαστικό χιούμορ, αδιανόητα εύστοχες pop και rock αναφορές και τους ακαταμάχητους Τζένσεν Ακλς και Τζάρεντ Πανταλέκι, ως Σαμ και Ντι Γουίντσεστερ να πολεμούν δαίμονες, αγγέλους, τέρατα και σημεία (μιλώντας ενίοτε και ελληνικά!). Κράτησε όρθιο το CW το δύσκολο βράδυ της Παρασκευής και, εκτός… υπερφυσικού απροόπτου, θα επιστρέψει για 8η χρονιά.

«Touch», Fox. Η δια χειρός Τιμ Κριντζ, επιστροφή του Κίφερ Σάδερλαντ στη μικρή οθόνη μετά την ολοκλήρωση (σε 8, άνισους κύκλους) του σπουδαίου «24» είναι φιλόδοξα συγκινητική και πολλά υποσχόμενη. Ελπίζουμε μονάχα να μην αρχίζει να ξεφουσκώνει ανεπιστρεπτί από τη δεύτερη σεζόν της και μετά, όπως η προηγούμενη δημιουργία του Κριντζ, «Heroes».

«The Vampire Diaries», CW. Η μεγαλύτερη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του CW διανύει θριαμβευτικά την τρίτη σεζόν της. Έχει πλέον αποκτήσει διαστάσεις cult φαινομένου, αναδείξει τους ωραίους και μοιραίους πρωταγωνιστές του, Νίνα Ντομπρέβ, Πολ Γουέσλι και Ίαν Σομερχάλντερ σε σούπερ (αντι)σταρ, και διεκδικεί δικαίως μια θέση στη λίστα των πιο εμβληματικών και επιδραστικών σειρών στην ιστορία της αμερικανικής τηλεόρασης.

50 / 50

«Body of Proof», ABC. Οι ωραίες και στην όψη και στην έκφραση Ντέινα Ντιλέινι και Τζέρι Ράιαν, που θα μπορούσαν, αλλά δεν έγιναν ποτέ σούπερ σταρ, και μια συλλογή από απίθανες φάτσες στους δεύτερους ρόλους, κάνουν αυτό το α λα CSI αστυνομικό δράμα ιδιαίτερα ελκυστικό. Εκτός ΗΠΑ όμως. Αρκεί η υπερ- Ατλαντική επιτυχία για να μην σταλεί στο… νεκροτομείο;

«Community», NBC. Αγαπημένο, άτυπο sitcom, παρακολουθεί τις ξεκαρδιστικές περιπέτειες ημιμαθή δικηγόρου που αναγκάζεται σε επανεκπαίδευση σε κοινοτικό κολέγιο. Αν και δεν ξεπέρασε το 2,0% στη τρέχουσα, 3η σεζόν του, εξακολουθεί να ελπίζει σε ανανέωση.

«CSI: ΝΥ» & «CSI: Miami», CBS. Το πάλαι ποτέ κραταιό, τηλεοπτικό franchise πνέει τα λοίσθια. Με 2,0% ο Γκάρι Σινίζ και η Νεοϋορκέζικη παρέα του αναμένεται να ρίξουν αυλαία μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με την ολοκλήρωση του 8ου κύκλου. Στο Μαϊάμι, ο μονόχνοτος Ντέιβιντ Καρούζο θα εξασφαλίσει πιθανότατα παράταση ενός ακόμα (11ου) χρόνου για τη δική του ομάδα. Και στο Λας Βέγκας, το πρωτότυπο «CSI» θα διανύσει και 13η σεζόν, καθώς η νεοφερμένη Ελίζαμπεθ Σου του έδωσε φιλί ζωής, πείθοντας το CBS να το ανανεώσει αναπάντεχα.

«Gossip Girl», CW. Πρώην ναυαρχίδα του καναλιού, η ιλουστρασιόν εφηβική σαπουνόπερα που έκανε σταρ τις Μπλέικ Λάιβλι και Λέιτον Μίστερ πάτησε φρένο φέτος και δεν κατάφερε να ξεπεράσει το 0,8%. Δεν αποκλείεται όμως το CW να το τιμήσει, χαρίζοντάς του έναν κύκνειο, 6ο κύκλο.

«Nikita», CW. Η αδύνατο – να – πάρεις – τα – μάτια – σου – από – πάνω – της Μάγκι Κιου πήρε τη σκυτάλη από τις Αν Παριγιό (του κινηματογραφικού «La Femme Nikita») και Πέτα Γουίλσον (του τηλεοπτικού «La Femme Nikita») και έγινε η γοητευτική, αλλά και καταραμένη επαγγελματίας δολοφόνος, που παλεύει για την ελευθερία της. Πολλά υποσχόμενη στο ντεμπούτο της, βούλιαξε απογοητευτικά αφής στιγμής μετακόμισε στο βράδυ της Παρασκευής.

«The Office», NBC. Η πιο εγκρατής, αμερικάνικη εκδοχή του αναιδούς, βρετανικού πρωτότυπου, που ανέδειξε τον Στιβ Καρέλ, έχει πολλές πιθανότητες ανανέωσης, παρά το σχετικά χαμηλό για τα κυβικά του 3,5% και την αποχώρηση του Τζέιμς Σπέιντερ, που αντικατέστησε τον Καρέλ, πριν δύο περίπου χρόνια.

«Parks and Recreation», NBC. Ξεκαρδιστική, ημίωρη, κωμική σειρά, με την… απόφοιτη του «Saturday Night Live», Έιμι Πόλερ σε ρόλο απολαυστικά διεφθαρμένης και μεγαλομανούς δημοτικής αξιωματούχου. Ελπίζει σε 5η, έστω τελευταία, χρονιά.

«Private Practice», ABC. Spin-off του «Grey’s Anatomy», αλλά πολύ πιο ακραία μελό, δραματικό και σοβαροφανές, βρίσκεται για πρώτη φορά στην επικίνδυνη ζώνη, διανύοντας την 5η (και τελευταία;) σεζόν του.

«Revenge», ABC. Αγαπημένη των κριτικών, φαινομενικά μόνο, ένοχη διασκέδαση, προσφέρει ό,τι ακριβώς υπόσχεται ο τίτλος της και επαναφέρει τη Μάντλιν Στόου στο προσκήνιο.

«30 Rock», NBC. Λατρεμένη των κριτικών σάτιρα των όσων συμβαίνουν μπροστά και κυρίως πίσω από τις κάμερες ενός επιτυχημένου τηλεοπτικού σόου, το δια χειρός Τίνα (από το Σταματίνα) Φέι σίριαλ, θα γιορτάσει, στη καλύτερη περίπτωση, έναν ακόμα, 7ο και τελευταίο κύκλο.

«Two and a Half Men», CBS. Το επί ένα χρόνο (πρόπερσι) ταλαιπωρημένο από τον ανεξέλεγκτο Τσάρλι Σιν sitcom, επέστρεψε στην τρέχουσα, 9η σεζόν του, με τον Άστον Κουτσερ να αντικαθιστά τον τελευταίο. Η ηλικία του όμως άρχισε να φαίνεται και στα σενάρια και στην τηλεθέασή του. Εξάλλου, ούτε ο Κούτσερ, ούτε ο έτερος από τους «Two Men» του τίτλου, Τζον Κράιερ, έχουν υπογράψει ακόμα κάποια ανανέωση των συμβολαίων τους.

DEAD AND BURIED

«Alcatraz», Fox. Μετά από αξιοζήλευτο σερί ευστοχίας («Alias», «Lost», «Fringe») ο Τζέι Τζέι Έιμπραμς σκόνταψε με αυτό το διαδραματιζόμενο στην περιβόητη φυλακή του Σαν Φρανσίσκο αστυνομικό θρίλερ μεταφυσικού μυστηρίου, που πολύ δύσκολα θα βγει στον αέρα για δεύτερο κύκλο.

«Chuck», NBC. Διακριτικά γοητευτική κομεντί δράσης, για έναν κατάσκοπο διαφορετικό από τους άλλους (και δη κοινό θνητό, όσο εσύ κι εγώ), άρχισε να χάνει καύσιμα έμπνευσης στον τέταρτο κύκλο της. Το κανάλι του έκανε την τιμή ενός 5ου, αποχαιρετιστήριου κύκλου, 13 επεισοδίων, αλλά το αποτέλεσμα αστόχησε και στα νούμερα και στις καρδιές των fans.

«Cougar Town», ABC. Για τις τραγελαφικές περιπέτειες της χωρισμένης Τζουλς / Κόρτνεϊ Κοξ, που θέλει καλά και σώνει να αποδείξει πως η σαραντάρα = δύο εικοσάρες, η τρέχουσα σεζόν αποδείχτηκε τρίτη και φαρμακερή. Όχι όσον αφορά την ποιότητα, αλλά όσον αφορά τα νούμερα, που έπιασαν 1,8%. Δεν έχει επίσημα κοπεί, αλλά θεωρείται ήδη τελειωμένο.

«Desperate Housewives», ABC. Οι υπέροχες, αλλά όχι και clean-cut, απεγνωσμένες κυρίες της οδού Γουιστίρια, μας αποχαιρετούν με ψηλά το κεφάλι, μετά 8 χρόνια ίντριγκες της… διπλανής πόρτας.

«Harrys Law», NBC. Γνώριμα ξεχωριστό, εκκεντρικό, αλλά και κοινωνικοπολιτικά συνειδητοποιημένο τέκνο του Ντέιβιντ Ε. Κέλι, αυτό το κωμικοτραγικό δικαστικό δράμα, με μια απίθανη Κάθι Μπέιτς στον πρώτο ρόλο, δεν προέκυψε εξίσου αστείο ή τολμηρό με τον – προκάτοχό του – «Boston Legal». Και δεν απογειώθηκε ποτέ στην τηλεθέαση. Μόνο με θαύμα θα επιστρέψει στον αέρα.

«House M.D, Fox. Η αιφνίδια, εθελούσια αποχώρηση της Λίζα Έντελσταϊν / Δρ. Λίζα Κάντι και ο αψυχολόγητα μνησίκακος επίλογος στο φινάλε του 7ου κύκλου, κόστισαν στον περιβόητα δύσκολο, αλλά ιδιοφυή Δρ. Χάουζ (του πάντα μεθυστικού Χιου Λόρι) μεγάλη μερίδα του κοινού και των κριτικών. Που τον εγκατέλειψαν απογοητευμένοι, συρρικνώνοντας τα νούμερα και χρίζοντας οριστικά την 8η σεζόν του, τελευταία.

«Ringer», CW. Η επιστροφή της – εμβληματικής ως «Buffy» – Σάρα Μισέλ Γκέλαρ στη μικρή οθόνη, δεν προέκυψε θριαμβευτική όπως όλοι περίμεναν. Και έτσι, κατά 99,99%, αυτή η λουσάτη, ένοχα απολαυστική σαπουνόπερα ανταγωνισμού μεταξύ δύο φτυστών στην όψη, εκ διαμέτρου διαφορετικών σε όλα τα άλλα, αδερφών, δε θα βιώσει δεύτερο κύκλο.

«Terra Nova», Fox. Φιλόδοξη και πανάκριβη παραγωγή του Στίβεν Σπίλμπεργκ, διαδραματιζόμενη στη Γη της εποχής των Δεινοσαύρων, όπου καταφεύγουν, μέσω ειδικής πύλης, οι γήινοι ενός μακρινού μέλλοντος, όταν ο πλανήτης αργοπεθαίνει. Άργησε υπερβολικά να πάρει μπρος και κόπηκε με την ολοκλήρωση των 13 επεισοδίων του πρώτου κύκλου.