FreeCinema

Follow us
26.1213:00

Τα 50 καλύτερα posters του 2017.


Ο Ηλίας Φραγκούλης, ως μανιακός με τα posters και την αισθητική της γραφιστικής στο FREE CINEMA, ξεψάχνισε όλες τις κινηματογραφικές αφίσες που είδε μέσα στο 2017 και παρουσιάζει κι εφέτος ένα top 50 που… αποκλείεται να χωρούσε στους τοίχους σου!

Οι ανασκοπήσεις της χρονιάς είναι κάτι που με βρίσκει αντίθετο, διότι προτιμώ να τηρώ την παράδοση η οποία θέλει στη χώρα μας να διανύουμε κινηματογραφικές σεζόν και όχι ημερολογιακά έτη. Μια εξαίρεση χωράει, όμως. Αφορά τα official posters που βλέπουμε να διαφημίζουν τις επερχόμενες ταινίες για τους 12 μήνες του χρόνου.

Ταινίες που είδαμε μέσα στο 2017, ταινίες που έρχονται μέσα στην επόμενη χρονιά και το hype τις έχει αγκαλιάσει… γραφιστικά από τώρα, ταινίες που δεν ξέρεις ότι υπάρχουν ή μπορεί και να μην επιθυμείς να δεις καν, αλλά οι αφίσες τους θα μπορούσαν να τραβήξουν την προσοχή σου. Μετά από εμπεριστατωμένο browsing, λοιπόν, επέλεξα κι εφέτος τις 50 πιο χαρακτηριστικές, αν όχι πιο συναρπαστικές, καλοσχεδιασμένες και… «θα ήθελα να τις κάνω δικές μου».

Η σειρά με την οποία θα τις δεις δεν είναι αξιολογική, όμως τολμώ να ξεχωρίσω αυτή που πιστεύω ότι ξεπέρασε τις υπόλοιπες 49. Αν και φέτος, ουσιαστικά, στην κορυφή δεν βρίσκεται μονάχα μια, αλλά σχεδόν ολόκληρη η καμπάνια προώθησης της ταινίας «Μητέρα!» του Ντάρεν Αρονόφσκι, η οποία κορυφώθηκε με τούτο το «controversy» τύπου poster, στο οποίο η Τζένιφερ Λόρενς έχει υποστεί την κακοποίηση της κριτικής όσο και τα διθυραμβικά της σχόλια, προετοιμάζοντας το κοινό για τον απόλυτο κινηματογραφικό διχασμό. Είναι ένα concept που έχουμε δει να χρησιμοποιείται και στο παρελθόν, όμως σε τούτη την περίπτωση ο σχεδιασμός της αφίσας υπηρετεί δημιουργικά την ιδέα, ερχόμενος σε επιπλέον ταύτιση με τις εμπειρίες που βιώνει στο φιλμ η ηρωίδα. Το concept υιοθετήθηκε και από την εταιρεία διανομής UIP, η οποία χρησιμοποίησε quotes Ελλήνων κριτικών που δημιούργησαν εδώ τα αντίστοιχα αντίπαλα μέτωπα. Ακόμη και αυτό το poster σχολιάστηκε έντονα στο εξωτερικό, προκαλώντας έως και θυμό (σε κάποιο ποσοστό με φεμινιστικές βάσεις) στα social!


Είχαν προηγηθεί κι άλλες αφίσες της ταινίας, από τις οποίες την πρωτιά θα μπορούσαν να διεκδικούν επίσης: α) η πρώτη που κυκλοφόρησε ως teaser, ένα αρκετά τολμηρό σχέδιο του καλλιτέχνη Τζέιμς Τζιν, που παρουσιάζει την Τζένιφερ Λόρενς να μας προσφέρει την καρδιά της με έναν αρκετά γκροτέσκο και… κυριολεκτικό τρόπο και β) εκείνη που δημιούργησε η BLT Communications, προφανέστατα βασισμένη στο iconic poster του «Μωρού της Ρόζμαρι» (1968).

Απόλαυσε τις υπόλοιπες με την ησυχία σου, πάτα και πάνω στις εικόνες, θα τις δεις σε μεγαλύτερη ανάλυση και θα χαζέψεις ακόμη περισσότερο (με) τη φαντασία των πιο δημιουργικών κινηματογραφικών αφισών του 2017, που μπορεί να μην ταίριαξαν απαραίτητα με την επιθυμία να δεις και την ταινία, αλλά ως όπλα του marketing κάτι κατάφεραν να μας αφήσουν, αφού βρίσκονται σε αυτή τη σελίδα. Εδώ θα βρεις και την αντίστοιχη λίστα του 2016.

TAGS: