FreeCinema

Follow us

Ο ΚΑΣΚΑΝΤΕΡ (2024)

(THE FALL GUY)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Λιτς
  • ΚΑΣΤ: Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον, Χάνα Γουάντινγκαμ, Τερίζα Πάλμερ, Στέφανι Χσου, Γουίνστον Ντιουκ, Μπεν Νάιτ, Τζέισον Μόμοα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 126'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Κασκαντέρ που «εξαφανίστηκε» από τον χώρο μετά από ατύχημα σε γύρισμα, επιστρέφει στα κινηματογραφικά sets με την ελπίδα να ξανακερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του οπερατέρ, η οποία κάνει ποδαρικό ως σκηνοθέτις με sci-fi περιπέτεια στην Αυστραλία. Η παραγωγός του φιλμ, όμως, τον χρειάζεται για κάτι πιο σημαντικό: πρέπει να εντοπίσει τον πρωταγωνιστή που εκείνος αντικαθιστούσε πάντοτε και έχει χαθεί μυστηριωδώς.

Ωδή στο επάγγελμα του stuntman, το «The Fall Guy» έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του ’80 και την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά, κάτι που πιστοποιεί συγκινητικά και η σύντομη cameo εμφάνιση των Λι Μέιτζορς και Χέδερ Τόμας κοντά στο φινάλε του φιλμ. Αυτή ήταν και η επαγγελματική ιδιότητα του Ντέιβιντ Λιτς προτού στραφεί στη σκηνοθεσία, με πιο πρόσφατη δουλειά του το «Bullet Train» (2022). Ευτυχώς, τα (σεναριακά) προβλήματα εκείνου ξεπερνιούνται εδώ, παρά το γεγονός ότι η plotline του «Κασκαντέρ» αποτελεί ένα συνονθύλευμα υπερβολικής… «κουλαμάρας» και μείξης κινηματογραφικών ειδών!

Τον τόνο στο έργο δίνει το classic hit των KISS «I Was Made for Lovin’ You», εστιάζοντας στην κινητήρια δύναμη της ιστορίας, που είναι… η αγάπη. Διότι το ρομαντικό στοιχείο παίζει σημαντικό ρόλο δίπλα στον όλο σαματά παρασκηνίων χολιγουντιανών blockbuster-ικών παραγωγών, τα οποία έχουν μεγάλη πλάκα αν προσαρμόσεις τους ήρωες σε… πραγματικά πρόσωπα! Υπάρχει μία σαφής διάθεση ειρωνείας προς το πρόσωπο του Τομ Κρουζ μέσω του χαρακτήρα του superstar Τομ Ράιντερ (Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον) και της φιλμικής παραγωγού του, Γκέιλ Μάγερ (Χάνα Γουάντινγκαμ), η οποία φέρνει έντονα σε διακωμώδηση του τύπου της Σέρι Λάνσινγκ (που τυγχάνει και αδελφική φίλη του Κρουζ). Αυτό από μόνο του προσφέρει επιπλέον ψυχαγωγία, ειδικά στους θεατές που θα αντιληφθούν τις αναφορές.

Πίσω στο ρομάντζο, ο Κολτ Σίβερς (Ράιαν Γκόσλινγκ) «ψήνεται» τρελά για την οπερατέρ Τζόντι Μορένο (Έμιλι Μπλαντ) και της κάνει όλα τα χατίρια σε… κασκάντες, μέχρι το ατυχές συμβάν μιας πτώσης με κακή κατάληξη σε γύρισμα σκηνής περιπετειώδους ταινίας του Τομ Ράιντερ, που τον υποχρεώνει να αποσυρθεί για καιρό από το επάγγελμα και να χάσει την επαφή με την αγαπημένη του, η οποία θεωρεί πως εκείνος την παράτησε. Όταν η Γκέιλ Μάγερ τον καλεί επειγόντως να βοηθήσει σε μερικές παράτολμες κασκάντες sci-fi υπερπαραγωγής με πρωταγωνιστή τον Ράιντερ, που αποτελεί και σκηνοθετικό ντεμπούτο για τη γυναίκα της καρδιάς του, ο Σίβερς τσακίζεται να φτάσει μέχρι την Αυστραλία για να ξαναβρεί τον έρωτα.

Η σεκάνς των επαναληπτικών λήψεων μιας έκρηξης που τινάζει τον φλεγόμενο Σίβερς πάνω σ’ έναν βράχο, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να λύσουν τα ερωτικά τους (!), είναι ξεκαρδιστική, με τους Γκόσλινγκ και Μπλαντ να έχουν ιδανική χημεία και να χειρίζονται τους ρόλους τους με κωμική στόφα ρομαντικής κόντρας που φέρνει στον νου την πιο λαμπερή περίοδο του κλασικού Χόλιγουντ. Παράλληλα, ο Λιτς «στολίζει» τα δρώμενα με εξωφρενικές και απαιτητικές σεκάνς δράσης της ταινίας μέσα στην ταινία, φτάνοντας στο σημείο να παρουσιάσει και στιγμιότυπο με αληθινό ρεκόρ τούμπας αυτοκινήτου στον αέρα (για οκτώμισι φορές, παρακαλώ!).

Το σενάριο… «τραβάει μαλλί» όταν η Μάγερ αποκαλύπτει στον Σίβερς πως τον κάλεσε εσπευσμένα για να τη βοηθήσει να εντοπίσει τα ίχνη του… εξαφανισμένου πρωταγωνιστή της, ο οποίος συνηθίζει να μπλέκει με τον κόσμο της παρανομίας και εμπόρους ναρκωτικών. Εάν δεν βρεθεί έγκαιρα, τα γυρίσματα θα διακοπούν, με κίνδυνο το studio να «παγώσει» εντελώς την παραγωγή! Ο εκβιασμός, ότι πρόκειται για την πρώτη σκηνοθετική απόπειρα της αγαπημένης του και είναι κρίμα να μην ολοκληρωθεί ποτέ, προφανώς και λειτουργεί, με τη συνέχεια της ιστορίας να περιλαμβάνει ουκ ολίγες απιθανότητες και υπερβολές, οι οποίες «χωνεύονται» με λίγη αφέλεια και μπόλικη δράση που δίνει κυριολεκτικές σκηνές ανθολογίας. Το παράλληλο μοντάζ καταδίωξης με την Μπλαντ να τραγουδά το «Against All Odds» του Φιλ Κόλινς σε karaoke αποτελεί την αποθέωση του φιλμ, πριν φτάσουμε σ’ ένα οργιώδες σκηνικό χάους στο τελικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.

Η γνώση του Λιτς πάνω στο θέμα, της ζωής των stuntmen στα γυρίσματα ταινιών, όσο και στα παρασκήνια ολόκληρου του χολιγουντιανού συστήματος οργάνωσης και παραγωγής, δίνει στον «Κασκαντέρ» μία ειλικρινή και τίμια inside ματιά του κόσμου του θεάματος και του τι συμβαίνει πίσω από τις κάμερες, σερβιρισμένα με καλοδουλεμένο χιούμορ και βιτριολικό κυνισμό… μέχρι τελευταίας στιγμής, με την πρεμιέρα του trailer του «φανταστικού» sci-fi έπους «Metalstorm», το οποίο… υπάρχει πραγματικά (πρόκειται για αναφορά σε μια b-movie του 1983, το «Metalstorm: The Destruction of Jared-Syn»)! Περιττό να πω ότι δεν ξεκολλάς από την οθόνη ούτε στα end credits!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καθαρό σινεμά ψυχαγωγίας και δράσης, με παλαβή πλοκή, τέλειο casting και μπηχτές… σουβλερού χιούμορ προς τη βιομηχανία του Χόλιγουντ. Από τα καλύτερα φιλμ αυτού του είδους που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Και ένα σοβαρό «κλείσιμο ματιού» προς την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, να εγκαινιάσει και μια οσκαρική κατηγορία γι’ αυτόν τον επαγγελματικό κλάδο, πια!


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.