FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ (2014)

(WINTER'S TALE)

  • ΕΙΔΟΣ: Μελόδραμα Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ακίβα Γκόλντσμαν
  • ΚΑΣΤ: Κόλιν Φάρελ, Τζέσικα Μπράουν Φίντλεϊ, Ράσελ Κρόου, Τζένιφερ Κόνελι, Γουίλ Σμιθ, Γουίλιαμ Χερτ, Ίβα Μαρί Σεντ, Μακέιλα Τουίγκς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Ορφανό απελαθέντων μεταναστών από το Μεγάλο Μήλο, μεγαλωμένο με κυριολεκτικά σατανικό μεγαλοεγκληματία ως κλέφτης, γίνεται στόχος του ενώ καψουρεύεται ετοιμοθάνατη φυματική κοκκινομάλλα σε διάρρηξη στο πατρικό αρχοντικό της, στις αρχές τού 20ου αιώνα. Ικανός για ένα γραμμένο στον ουρανό θαύμα, μπορεί να τη σώσει (και να σωθεί με πνεύμα – οδηγό φτερωτό λευκό άτι), και, ό,τι συμβεί, τι θα (ανα)γεννήσει στο σήμερα, οπότε απ’ το διώκτη του ξανά θα κυνηγηθεί, ενώ το κισμέτ τού γνωρίζει κορούλα δημοσιογραφίνας καρκινοπαθή;

Προειδοποίηση: δεν έχουμε διαβάσει το best-seller του Μαρκ Χέλπριν, το οποίο ο Ακίβα Γκόλντσμαν, σεναριογράφος par excellence, στο πρώτο του leap of faith και ως κινηματογραφιστής προσπάθησε να διαθλάσει στη σελιλόζη. Όχι άσχημα αλλά θύμα των συχνά στον… αέρα κοινών τόπων τής – original ή ανάδοχης; Ιδού η απορία μας – πένας: άγγελοι και δαίμονες με γήινη μορφή (ας δεχτούμε, έστω με δυσκολία, το… Χάνκοκ ως Λούσιφερ, αλλά, εξόν τον Πήγασο, που είναι η αντίστοιχη πλευρά τού αγαθού;), ο χιονιάς που τις καρδιές των ανθρώπων παγώνει, το φως ως τιμαλφές και αντανακλών δείκτης της ύπαρξης, το σχέδιο στο στερέωμα που μας ενώνει. Και μίας, με όχι ανάδρομο filmer Ερμή, συναστρίας τής αισθητικής των «Ο Δρόμος της Απώλειας» και «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», της (με love sorry βεντέτα) μάχης καλού – κακού μέσα στο χρόνο τού «Highlander», της θυσιαστικά απίστευτης τράμπας τού «Το Τέλος μιάς Σχέσης» και του κλου σωτήριου απ’ τη μοχθηρία αγαπητικού φιλιού τού «Η Ωραία Κοιμωμένη».

Εκεί που επιπρόσθετα αυτός ο σποραδικά αγριωπός ρομαντικός παιάνας πληρώνει τα κρίματά του είναι στην αντι-ζεν πρεμιέ φάτσα τού Πολ Μιούνι των καιρών μας, Κόλιν Φάρελ, ο οποίος τουλάχιστον γελάει επιτέλους σε κάποια ταινία του (γιατί το συνοφρυωμένα αρπαγμένο, έξις δευτέρα φύσις των τελευταίων παρουσιών του στα 35 mm, έχει γίνει η μανιέρα τού αμφιλεγόμενου ταλέντου του). Στον μη μου άπτου, σκονισμένο ζετέμ λυρισμό τού boy meets girl (φροντισμένο, πάντως, φωτογραφικά απ’ τον – μπαμπά της Ζόουι – Κέιλεμπ Ντεσανέλ). Στον μισό Φάουστ, μισό Μπιλ The Βutcher Κρόου, το υποκριτικό status τού οποίου κρατάει όρθιες τις νευραλγικές θριλερικές εξάρσεις. Και στα αίολα κλαυθμηρίσματα της κατακλείδας λύτρωσης, τα οποία, διάολε, σχεδόν θεραπεύουν, εντούτοις, τα σκιρτήματα ετούτου του παραμυθιού: το στερέωμα της μυθοπλασίας αντανακλώμενο στον πάγο τής αφήγησης που κι όταν ραγίζει δε σπάει σε «ζουμιά», δύο pas de deux με τον Χερτ τρομερά γραμμένα και παιγμένα, το φυντανάκι του «Downton Abbey» Φίντλεϊ και την παιδίσκη Τουίγκς με υποσχόμενο αύριο, την αειθαλή Σεντ συγκινητικά ξανά στο πανί. Σχεδόν… λυπάσαι που φαίνεται η πατίνα τού «Μια Χειμωνιάτικη Ιστορία». Γιατί, αντιθέτως με ό,τι πουλάει Αγίου Βαλεντίνου η όχι for ever αυτή αλληγορία, μία είναι η ουσία: δεν υπάρχει αθανασία. Pay it forward…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άση Μπήλιου κ. ά. και το crowd σας, δάκρυ κορόμηλο. Ερωτευμενάκια, εδώ πιθανόν να μαλώσετε (αυτής της αρέσει, αυτού όχι). Αναγνώστες του βιβλίου, υποψιάζομαι ότι θα «σπάσετε» κι εδώ. Arthouseάδες κι αλλεργικοί στα «μέλια», το αντέχετε μόνο με… άρρωστο ωροσκόπο.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2021

Για 27η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 22 Σεπτεμβρίου έως και τις 3 Οκτωβρίου, με εκατοντάδες ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, τρία διαγωνιστικά τμήματα, ειδικά αφιερώματα, ντοκιμαντέρ, πρεμιέρες της εγχώριας παραγωγής και ελληνικά φιλμ μικρού μήκους. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

ΜΠΛΕ ΒΑΛΤΟΣ

Κορεάτης που υιοθετήθηκε από αμερικανική οικογένεια και μεγάλωσε στα bayou της Λουιζιάνα, κινδυνεύει με απέλαση, ενώ η γυναίκα του περιμένει να γεννήσει το παιδί τους. Από δίπλα, ο πρώην σύζυγός της και αστυνομικός βάζει διαρκώς εμπόδια στη ζωή τους, διεκδικώντας τη μικρή κόρη που είχε αποκτήσει μαζί της προ ετών.

ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΑΝΗΛΙΚΟΥ

Με τον επτάχρονο γιο τους να έχει δηλωθεί εξαφανισμένος από camping στα Χάιλαντς της Σκωτίας, ο Έντμοντ και η Τζόαν προσπαθούν να εξηγήσουν τα αίτια του συμβάντος μέσα (και) από το προσωπικό δράμα του χωρισμού τους, ενώ οι Αστυνομικές Αρχές υποψιάζονται πως το παιδί έχει πέσει θύμα απαγωγής.

ΕΝΑΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ

Ο Ετιέν, ένας θεατρικός ηθοποιός του οποίου η καριέρα έχει πάρει την κάτω βόλτα, αναλαμβάνει να καταρτίσει μια θεατρική ομάδα στις φυλακές, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να παραμείνει στα πράγματα. Παρά τις αρχικές δυσκολίες, την αδιαφορία των φυλακισμένων, αλλά και τους τετριμμένους μύθους με ηθικά διδάγματα, ο Ετιέν θα έχει την ιδέα για κάτι φαινομενικά ακατόρθωτο: μια παράσταση εκτός φυλακής, με τους κρατούμενους να ερμηνεύουν το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ!

ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ ΚΟΚΤΕΪΛ

Μία επαγγελματίας δολοφόνος θ’ αποφασίσει να πάρει εκδίκηση από την «εταιρεία» στην οποία «εργάζεται», όταν μια αποστολή της «στραβώνει», θέτοντας έτσι σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή ενός οκτάχρονου κοριτσιού.

MR KLEIN

MR KLEIN

Τι χειμωνιάτικα, μανίτσα; 13 Φλεβάρη με το κοντομάνικο είμαστε! Παίζει και η ηθοποιάρα, ο Κόλιν ο Φάρελ. Καλύτερος ήτανε σ’ εκείνη την τσόντα με το ξέκωλο, να τα λέμε αυτά. Δηλαδή, μόνο εκεί το έπαιζε σωστά…