FreeCinema

Follow us

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ (2023)

(WHAT'S LOVE GOT TO DO WITH IT?)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεκάρ Καπούρ
  • ΚΑΣΤ: Λίλι Τζέιμς, Σαζάντ Λατίφ, Σαμπάνα Άζμι, Έμμα Τόμσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η Ζόε, μία ντοκιμαντερίστρια που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να βουτήξει στα βαθιά νερά των συνοικεσίων που διέπουν την πακιστανική κοινότητα, με σκοπό να κινηματογραφήσει αυτό το «ταξίδι». Αρωγός και κεντρικό πρόσωπο σε τούτη την προσπάθεια θα σταθεί ο καλύτερός της φίλος, Καζ, ο οποίος έχει έναν τέτοιο γάμο στα σκαριά.

Η ρομαντική κομεντί είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο είδος ως προς το να πετύχει η «μαγιά», όσο κι αν λοιδορείται από την πλειοψηφία των «σοβαρών» κινηματογραφόφιλων. Ειδικά στις μέρες μας, όπου τα πράγματα έχουν προχωρήσει και εξελιχθεί (και πολύ καλά κάνουν), γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να μη φανεί παρωχημένη μια προσπάθεια πάνω σ’ αυτό το genre. Με αλλά λόγια, να μη γίνει Hallmark – όσο κι αν αυτό το τελευταίο έχει ένα κάποιο κοινό που παραμένει στις επάλξεις. Προσωπικά μιλώντας, οι τελευταίες καλές rom-com που θυμάμαι είναι το «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων» (2017) και το «Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;» (2014) (ναι, εμένα μου άρεσε, εντάξει;), ενώ άμα πάμε στις βρετανικές (μια υπέροχη σχολή στο είδος), με μια πρόχειρη σκέψη, καρφωμένο στη μνήμη μου βρίσκεται το «Όσα Φέρνει ο Χρόνος» (2013) του γνωστού και μη εξαιρετέου Ρίτσαρντ Κέρτις.

Συμπτωματικά, και στην περίπτωση του προαναφερθέντος «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων», ο πρωταγωνιστής ήταν μέλος της πακιστανικής κοινότητας, όπως επίσης συμβαίνει και στο «Ευτυχισμένοι Μαζί» (θα φέρει ελληνικούς συνειρμούς ο τίτλος, μία έξυπνη επιλογή). Ο σκηνοθέτης Σεκάρ Καπούρ (των δύο «Elizabeth» με την Κέιτ Μπλάνσετ, μεταξύ άλλων) επιλέγει να μας παρουσιάσει μία ιστορία την οποία γνωρίζει πολύ καλά, όντας Πακιστανός και ο ίδιος, με βασικό άξονα να μας δείξει λεπτομέρειες γεγονότων που ίσως δεν έχουμε συνειδητοποιήσει σε αυτό το χάσμα κουλτούρας μεταξύ δυτικού και ανατολικού κόσμου, τι μπορούμε να προσφέρουμε ο ένας στον άλλον, αλλά και να προτείνει μία ερώτηση: είναι στ’ αλήθεια τόσο ξένο σ’ εμάς το συνοικέσιο; Αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια, αλλά και αλατοπίπερο μίας ρομαντικής κομεντί που σέβεται τον εαυτό της, δεν είναι άλλοι από τους δύο πρωταγωνιστές, τον Σαζάντ Λατίφ και την Λίλι Τζέιμς, με την δεύτερη ειδικά να «λάμπει». Στην ουσία, μιλάμε για μία εξερεύνηση των ανθρώπινων ρομαντικών σχέσεων, κατά πόσο όλο αυτό μπορεί να είναι κάτι το «παραμυθένιο» ή κάτι εντελώς ψυχρό, σχεδόν διεκπεραιωτικό και ιδωμένο με κριτήρια λογικής.

Σε τελική ανάλυση, όμως, μιλάμε για ένα feelgood «ταξίδι» δύο (σχεδόν) ωρών, που χωρίς να είναι σαχλό (σε κανένα σημείο), μεταβαίνει από το ρομάντζο στην κωμωδία απρόσκοπτα, χρησιμοποιώντας ένα από τα μεγαλύτερα όπλα του βρετανικού κινηματογράφου, τουλάχιστον κατά τον γράφοντα: αυτά τα «μαγικά» ensemble καστ, που σε συνδυασμό με τον multicultural χαρακτήρα του Λονδίνου, είναι εκείνα που δίνουν τον τόνο στην ταινία. Η αγαπημένη (και βετεράνος του είδους) Έμμα Τόμσον, ως μητέρα της Ζόε, είναι απλά το coup de grâce που συνήθως μας δίνουν οι Βρετανοί (κάλλιστα θα μπορούσε να είναι ο Μπιλ Νάι ή η Μάγκι Σμιθ, σε ένα εναλλακτικών αναγκών casting).

Αντί «υστερόγραφου», αφήνω εδώ την επιθυμία μου να δούμε στο μέλλον και μία κομεντί δίχως πρωταγωνιστές με «cool» δουλειές ή… ανεξήγητα πανάκριβα σπίτια. Μήπως ήρθε η ώρα και για μία ρομαντική κομεντί με ήρωες… δύο άνεργους;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καιρού επιτρέποντος και… ethnic διάθεσης σε ορέξεις, σε συνδυασμό με το προσφερόμενο και προσφιλές για την εποχή αυτή είδος της ρομαντικής κωμωδίας, καλώς μας βρήκε η φετινή θερινή σεζόν, με μία θετική πρόταση για «ποδαρικό» στο πλησιέστερο open-air σινεμά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.