FreeCinema

Follow us

WEEK-END (1967)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Σάτιρα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Λικ Γκοντάρ
  • ΚΑΣΤ: Μιρέιγ Νταρκ, Ζαν Γιαν, Ζαν-Πιερ Καλφόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ζεύγος μπουρζουάδων, αμφότεροι με κρυφούς εραστές και συνωμοτικά σχέδια δολοφονίας ώστε να μην τους βαραίνει ο θεσμός του γάμου, ετοιμάζονται για ένα μικρό ταξίδι στην επαρχία, με στόχο την εξασφάλιση του μεγαλύτερου μεριδίου από την κληρονομιά του ετοιμοθάνατου πατέρα εκείνης.

Εάν υπήρξε μία ταινία που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με βόμβα molotov σε σχέση με το επερχόμενο επαναστατικό ξέσπασμα της γαλλικής κοινωνίας, το οποίο εκφράστηκε μέσω των επεισοδίων του Μάη του ’68, αυτή είναι το «WeekEnd» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Δομημένη εντελώς άναρχα, σε αφήγηση, εικόνα και ηχητική μπάντα, παρακολουθεί την καταδίκη του αστισμού μέσα από ένα road trip μαζικής εξόδου ενός σαββατοκύριακου στην μποτιλιαρισμένη άσφαλτο, το οποίο βυθίζεται στο αιματοκύλισμα μιας (μεταφορικά ή κυριολεκτικά) πελώριας καραμπόλας αυτοκινήτων, βρίσκοντας στο διάβα του από χαρακτήρες ιστορικούς και λογοτεχνικούς, μέχρι κανίβαλους hippies! Ατυχώς, μετά το «Week-End», ο Γκοντάρ «χτύπησε μπιέλα» (επί το λαϊκότερον), αφιερώθηκε στον μαρξισμό και τον λενινισμό, επέδειξε μία αφοριστική αποστροφή προς την κινηματογραφική φόρμα και μονάχα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 επανέκαμψε (ελαφρώς) δημιουργικά, πριν παραδοθεί ολοκληρωτικά σε αφηρημένες «φιλοσοφίες» περί… παντός επιστητού.

Θέτοντας ως βάση μιας «ελεύθερης» πλοκής τη σχέση ενός ζευγαριού με δολοφονικές σκέψεις από αμφότερες πλευρές, έτσι ώστε εκείνη κι εκείνος να συνεχίσουν τη ζωή τους με τους εραστές τους, και κατόπιν μιας μακράς σεκάνς σεξουαλικών εξομολογήσεων της συζύγου με αναφορές στην «Ιστορία του Ματιού» του Ζορζ Μπατάιγ, το «Week-End» ακολουθεί μια πορεία προς την καταστροφή που μοιάζει με εκκένωση των πολιτών από τον δυτικό πολιτισμό! Όσο απομακρύνονται από την προστασία της bourgeois οικίας τους, από τη στιγμή που ξεπαρκάρουν το αυτοκίνητό τους μέχρι το «άγνωστο» του προορισμού τους στη Φύση, η Κορίν και ο Ρολάν θα βιώνουν έναν ασταμάτητο εξευτελισμό, ίσως προφητικό σε συνάρτηση με τον σύγχρονο απόπατο της ζωής στην Ευρωπαϊκή «Ένωση», θα γίνουν μάρτυρες του τέλους της γλώσσας, ακόμη και της φιλμικής (όταν θ’ αρχίσουν να ουρλιάζουν «Τι σάπια ταινία. Το μόνο που συναντάμε εδώ είναι τρελοί άνθρωποι.»)!

Αδιαφορώντας για την αλήθεια ή οτιδήποτε ρεαλιστικό, ο Γκοντάρ επιτίθεται σε ιδεολογίες, εγκληματικά κατάλοιπα της Ιστορίας και της όποιας διαστρέβλωσης της «Δημοκρατίας», προτείνει την απελευθέρωση του πολίτη από την εξάρτηση σε ηλεκτρονικά συστήματα και συσκευές, οδηγεί τους λαούς πέρα από την παράλυση της συστημικής ζωής και καλεί σε ένα καθολικό sabotage της οικονομίας. Ακόμη και με όπλα, για να τελειώσει αυτή η αδιέξοδη ταξική αντίφαση «πολιτισμού». Για να τελειώσει η ζωή και το σινεμά μαζί. Μην ανησυχείτε, όμως. Ο θάνατος είναι μονάχα ένα faux raccord.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι να σου πει το «meta» και οι δήθεν μοντερνίζουσες αναζητήσεις του σινεμά σήμερα, από τη στιγμή που υπάρχει το «Week-End» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Έργο που κανένας παραγωγός και καμία χώρα δεν θα επέτρεπαν να γυριστεί και να υπάρξει στην εποχή μας. Θα έχουμε πάντοτε λόγους να επιστρέφουμε σε αυτό. Μέχρι να φάμε τις ίδιες μας τις σάρκες.


MORE REVIEWS

ΟΝΕΙΡΑ ΙΛΟΥΣΤΡΑΣΙΟΝ

Ψυχωσικός με το bodybuilding, ο Κίλιαν Μάντοξ ονειρεύεται τίτλους πρωταθλητισμού και εξώφυλλα περιοδικών, όμως, είναι απλά ένας άσημος ερασιτέχνης που περισσότερο τρομάζει τους γύρω του με αυτή του την εμμονή, καταστρέφοντας ταυτόχρονα την υγεία του με το συνεχές ντοπάρισμα.

ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ

Έχοντας αποκτήσει φήμη και χρήμα από την παράνομη δράση τους στο Σικάγο του ’30, οι δίδυμοι Σμόουκ και Στακ επιστρέφουν στα πάτρια εδάφη του ρατσιστικού αμερικάνικου Νότου για ν’ ανοίξουν ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, δίχως να υπολογίζουν πως η μουσική του μαγαζιού τους μπορεί να προσελκύσει… τον Διάβολο!

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ

«Ο Τιάν είναι δώδεκα ετών όταν τον στέλνουν στη γιαγιά του λόγω των κακών σχολικών του αποτελεσμάτων. Μακριά από την πόλη, στα μυστηριώδη κινεζικά βουνά, γίνεται κρυφά φίλος με ένα πάντα που το ονομάζει Φεγγάρι. Αυτό σηματοδοτεί την αρχή μιας απίστευτης περιπέτειας που πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του ίδιου και της οικογένειάς του», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

Ο ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ

Όταν η σύζυγός του δολοφονείται σε τρομοκρατικό χτύπημα στο Λονδίνο, ένας tech geek της CIA ζητά από την Υπηρεσία του να τον εκπαιδεύσει για πρακτορικές αποστολές υψηλού κινδύνου και να πάρει τον νόμο στα χέρια του, διαφορετικά θα δημοσιοποιήσει ότι πιο βρώμικο γνωρίζει για τις δράσεις της ανά τον κόσμο.

Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΓΚΡΙΖΛΙ

Όταν ο αρκούδος Μικ Μικ λαμβάνει (ξανά μανά…) λάθος μωρό από απρόσεκτο πελαργό, ξεκινά με την παλιοπαρέα ταξίδι σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, προκειμένου να βρει το σωστό.