FreeCinema

Follow us

WEEK-END (1967)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνική Σάτιρα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Λικ Γκοντάρ
  • ΚΑΣΤ: Μιρέιγ Νταρκ, Ζαν Γιαν, Ζαν-Πιερ Καλφόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ζεύγος μπουρζουάδων, αμφότεροι με κρυφούς εραστές και συνωμοτικά σχέδια δολοφονίας ώστε να μην τους βαραίνει ο θεσμός του γάμου, ετοιμάζονται για ένα μικρό ταξίδι στην επαρχία, με στόχο την εξασφάλιση του μεγαλύτερου μεριδίου από την κληρονομιά του ετοιμοθάνατου πατέρα εκείνης.

Εάν υπήρξε μία ταινία που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με βόμβα molotov σε σχέση με το επερχόμενο επαναστατικό ξέσπασμα της γαλλικής κοινωνίας, το οποίο εκφράστηκε μέσω των επεισοδίων του Μάη του ’68, αυτή είναι το «WeekEnd» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Δομημένη εντελώς άναρχα, σε αφήγηση, εικόνα και ηχητική μπάντα, παρακολουθεί την καταδίκη του αστισμού μέσα από ένα road trip μαζικής εξόδου ενός σαββατοκύριακου στην μποτιλιαρισμένη άσφαλτο, το οποίο βυθίζεται στο αιματοκύλισμα μιας (μεταφορικά ή κυριολεκτικά) πελώριας καραμπόλας αυτοκινήτων, βρίσκοντας στο διάβα του από χαρακτήρες ιστορικούς και λογοτεχνικούς, μέχρι κανίβαλους hippies! Ατυχώς, μετά το «Week-End», ο Γκοντάρ «χτύπησε μπιέλα» (επί το λαϊκότερον), αφιερώθηκε στον μαρξισμό και τον λενινισμό, επέδειξε μία αφοριστική αποστροφή προς την κινηματογραφική φόρμα και μονάχα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 επανέκαμψε (ελαφρώς) δημιουργικά, πριν παραδοθεί ολοκληρωτικά σε αφηρημένες «φιλοσοφίες» περί… παντός επιστητού.

Θέτοντας ως βάση μιας «ελεύθερης» πλοκής τη σχέση ενός ζευγαριού με δολοφονικές σκέψεις από αμφότερες πλευρές, έτσι ώστε εκείνη κι εκείνος να συνεχίσουν τη ζωή τους με τους εραστές τους, και κατόπιν μιας μακράς σεκάνς σεξουαλικών εξομολογήσεων της συζύγου με αναφορές στην «Ιστορία του Ματιού» του Ζορζ Μπατάιγ, το «Week-End» ακολουθεί μια πορεία προς την καταστροφή που μοιάζει με εκκένωση των πολιτών από τον δυτικό πολιτισμό! Όσο απομακρύνονται από την προστασία της bourgeois οικίας τους, από τη στιγμή που ξεπαρκάρουν το αυτοκίνητό τους μέχρι το «άγνωστο» του προορισμού τους στη Φύση, η Κορίν και ο Ρολάν θα βιώνουν έναν ασταμάτητο εξευτελισμό, ίσως προφητικό σε συνάρτηση με τον σύγχρονο απόπατο της ζωής στην Ευρωπαϊκή «Ένωση», θα γίνουν μάρτυρες του τέλους της γλώσσας, ακόμη και της φιλμικής (όταν θ’ αρχίσουν να ουρλιάζουν «Τι σάπια ταινία. Το μόνο που συναντάμε εδώ είναι τρελοί άνθρωποι.»)!

Αδιαφορώντας για την αλήθεια ή οτιδήποτε ρεαλιστικό, ο Γκοντάρ επιτίθεται σε ιδεολογίες, εγκληματικά κατάλοιπα της Ιστορίας και της όποιας διαστρέβλωσης της «Δημοκρατίας», προτείνει την απελευθέρωση του πολίτη από την εξάρτηση σε ηλεκτρονικά συστήματα και συσκευές, οδηγεί τους λαούς πέρα από την παράλυση της συστημικής ζωής και καλεί σε ένα καθολικό sabotage της οικονομίας. Ακόμη και με όπλα, για να τελειώσει αυτή η αδιέξοδη ταξική αντίφαση «πολιτισμού». Για να τελειώσει η ζωή και το σινεμά μαζί. Μην ανησυχείτε, όμως. Ο θάνατος είναι μονάχα ένα faux raccord.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τι να σου πει το «meta» και οι δήθεν μοντερνίζουσες αναζητήσεις του σινεμά σήμερα, από τη στιγμή που υπάρχει το «Week-End» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Έργο που κανένας παραγωγός και καμία χώρα δεν θα επέτρεπαν να γυριστεί και να υπάρξει στην εποχή μας. Θα έχουμε πάντοτε λόγους να επιστρέφουμε σε αυτό. Μέχρι να φάμε τις ίδιες μας τις σάρκες.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Στα Τίρανα του σήμερα, ο Αγκίμ κι ο Γκεζίμ, κωφά και πανομοιότυπα δίδυμα αδέλφια που μοιράζονται την ίδια στέγη, ανακαλύπτουν πως οδηγούνται σταδιακά στην τύφλωση εξαιτίας μιας γενετικής ασθένειας.