FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΑΚΟ (2006)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Νούσιας
  • ΚΑΣΤ: Μελέτης Γεωργιάδης, Αργύρης Θανάσουλας, Πέπη Μοσχοβάκου, Σταυρούλα Θωμοπούλου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: PLAYTIME

Σ’ ένα εργοτάξιο κάτω από το κέντρο της Αθήνας, τρεις εργάτες ανακαλύπτουν μυστηριώδη σπηλιά και άθελά τους απελευθερώνουν αρχαία δύναμη που θα προκαλέσει μια τρομακτική επιδημία. Μέσα σε λίγες ώρες, και κυρίως εξαιτίας ενός… ποδοσφαιρικού αγώνα, οι κάτοικοι της πόλης μετατρέπονται σε αιμοδιψή ζόμπι!

Είναι ενδιαφέρουσα σύμπτωση, την ίδια εβδομάδα να βλέπουμε ένα υπόδειγμα ταινίας τρόμου όπως την «Κάθοδο» και μαζί… τη μοναδική splatter ταινία τρόμου στα ελληνικά χρονικά! Οι συγκρίσεις δεν είναι δίκαιες και σίγουρα το εγχώριο πράγμα πρέπει να το δικαιολογήσουμε επιεικώς από πολλές πλευρές. Είναι, όμως, μια μεγάλη νίκη του Γιώργου Νούσια που κάνει ντεμπούτο στα 30 του με «Το Κακό», έναν φόρο τιμής στην υποκατηγορία των φιλμ με ζόμπι.

Μια παράξενη δύναμη καταλαμβάνει τους κατοίκους του λεκανοπεδίου, οι οποίοι μετατρέπονται σε στρατιές ζωντανών νεκρών μέσα σε μία και μόνο νύχτα! Ένα τσούρμο «αμόλυντων» ξεκινά την οδύσσειά του στην πλέον άκυρη προσπάθεια να ξεφύγουν και… το γέλιο συνοδεύει ταιριαστά τα δεκάδες λίτρα αίματος και τα άξια αντερο-εφέ / μακιγιάζ των αδελφών Αλαχούζων. Παρά τα ελάχιστα μέσα και το χαμηλό κόστος παραγωγής, το «Κακό» δεν κρύβει τη γνώση, τον τσαμπουκά και τη δουλειά που έπεσε πάνω του με τις καλύτερες προθέσεις.

Εκεί που υστερεί είναι στη δύναμη της ατάκας ή του σεναριακού camp στοιχείου που θα δυνάμωνε το χαχανητό και τη συμμετοχή του κοινού στα τεκταινόμενα (με τον παλιό, καλό, πατροπαράδοτο τρόπο της «γαλαρίας», όπως αρμόζει σε τέτοια ταινία). Αντ’ αυτού περιοριζόμαστε σε απλόχερες δόσεις αίματος και θανάτων που κάπου επαναλαμβάνονται δίχως ιδιαίτερα ευρήματα. Αλλά και μόνο για τη σεκάνς του γαμήλιου τραπεζιού στην ταβέρνα ή την εξάπλωση του «κακού» με φιλάθλους που δαγκώνουν ο ένας τον άλλον σ’ ένα γήπεδο, αξίζει να τρέξετε στην αίθουσα και ν’ ανεμίσετε και τη γαλανόλευκη ακόμη!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Ένα μοναδικό (και καλοδεχούμενα κανιβαλιστικό) «πείραμα» της εγχώριας παραγωγής που απέκτησε παγκόσμια cult φήμη (μάλλον σαν αξιοπερίεργο…) και, δυστυχώς, δεν άνοιξε δρόμους για την ανάπτυξη των horror movies στα μέρη μας. Ακόμη πιο μεγάλη λύπη προκάλεσε το sequel του, το 2009.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.