FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ (2012)

(THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER)

  • ΕΙΔΟΣ: Νεανικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Τσμπόσκι
  • ΚΑΣΤ: Λόγκαν Λέρμαν, Έμμα Γουότσον, Έζρα Μίλερ, Μέι Γουίτμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Νεοφερμένος, ντροπαλός και outsider 15χρονος γνωρίζεται με αδέλφια τελειόφοιτων του λυκείου του, τα οποία τον παρασύρουν να εντρυφήσει στην αληθινή ζωή, στο πώς ν’ αγαπά και στο… «Rocky Horror Picture Show».

Η πιθανή αγάπη προς ένα κινηματογραφικό είδος, ακόμη κι αν χωνέψεις καλά οτιδήποτε έχει γυριστεί σε αυτό, από το «American Graffiti» (1973) μέχρι και το «Garden State» (2004), δε σε καθιστά και έμπειρο ως δημιουργό ώστε να το αναπαράγεις. Όσοι καταλάβατε πως μιλάμε για νεανικές ταινίες δίχως να παρατηρήσατε την κατηγορία στα credits της κριτικής, προσέξτε τι μπορεί να πάτε να κάνετε. Ειδικά εσείς!

Εδώ έχουμε το σπάνιο κρούσμα ενός συγγραφέα, ο οποίος, αρκετά χρόνια μετά την επιτυχία ενός βιβλίου του (το 1999), βρίσκεται στην ευχάριστη (για ποιον είναι το ερώτημα…) θέση να το διασκευάζει σεναριακά για τον κινηματογράφο και, επιπλέον, να το σκηνοθετεί. Ακούγεται σαν τυπικό κρούσμα Έλληνα «δημιουργού». Χωρίς την υποχρέωση της έκδοσης για αρχή…

Μέσα από μια θύελλα hip στερεοτύπων, παρακολουθούμε το ταίριασμα τριών «διαφορετικών» teenagers που παραπαίουν μεταξύ του αθώα sweet και του προβληματικά εύθραυστου, μέχρι να αλληλο-βοηθηθούν και να ξεπεράσουν εσωτερικούς δαίμονες και τραυματικές… in the family εμπειρίες ή τη φοβία της σεξουαλικής καταπίεσης. Το γεγονός ότι μιλάμε για αυτοβιογραφικό βιβλίο ως βάση του σεναρίου, με το συγγραφέα να υπογράφει και τη σκηνοθεσία, μάλλον δηλώνει πως οι εσωτερικοί μπελάδες του κυρίου Τσμπόσκι ακόμη δεν έχουν «θεραπευτεί», αφού εξακολουθεί να στριφογυρίζει γύρω από το έργο του, για να το μετατρέψει, σήμερα, σε ένα «reunion» μετριότητας.

Χαρακτήρες συντρίμμια (και τίποτε θετικό κι… αλώβητο για την ισορροπία του πράγματος), σκιαγράφηση που φωνάζει από την προβλεψιμότητα (το gay, τελικά, αγόρι της παρέας είναι fan του «Rocky Horror Picture Show» και ντύνεται… Δρ. Φρανκε-Ν-Φέρτερ!), μουσικά μοτίβα που έχουν βγει ασύνδετα και τόσο άστοχα από ένα μάτσο καρμπόν του εναλλακτικού (μαζί και η χειρότερη χρήση του «Heroes» του Ντέιβιντ Μπόουι που έχουμε δει σε ταινία), για να καλύψουν τα κενά χρόνου και ουσίας.

Δυστυχώς, οι νεαροί ηθοποιοί της ταινίας παγιδεύονται στο να υπάρξουν μονάχα ως φιγούρες στα χέρια του Τσμπόσκι, ο οποίος δεν έχει τη γνώση να καθοδηγήσει υποκριτικά κανέναν από το πολλά υποσχόμενο τρίο των πρωταγωνιστών, που περιφέρουν μια «πορτρετέ» κατάθλιψη στις «μάσκες» που έχουν υποχρεωθεί να φορέσουν. Η ανατροπή που αφορά στο πρόσωπο του κεντρικού ήρωα, δε, εμφανίζεται τόσο άγαρμπα και αδικαιολόγητα λίγο πριν απ’ το φινάλε όσο και μια πιθανή επίθεση εξωγήινων σε νευρολογική κλινική. Αυτό, τουλάχιστον, θα είχε κάποιο ενδιαφέρον…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι για τα 16χρονα που θα θελήσουν να βρουν ήρωες με τους οποίους θα ταυτιστούν ή θα επιθυμούσαν να έχουν ζήσει αυτήν ακριβώς την… όμορφα κατεστραμμένη ζωή! Οι υπόλοιποι, δε θα νοσταλγήσετε απολύτως τίποτε.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Σε άλλες αμερικανικές ταινίες, παίρνουν χάπια και όλα περνάνε και είμαστε ήσυχοι. Αλλά… Για κάτσε. Δεν πουλάνε ψυχοφάρμακα στην πιτσιρικαρία, ε; Κακώς! Θα το είχαμε αποφύγει.